  • Data: 2017-03-03 13:31:15
    Temat: Re: Masakra w silniku
    Od: viktorius <v...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-03-03 o 13:15, Myjk pisze:
    > Fri, 3 Mar 2017 11:53:59 +0100, viktorius

    > Czyli klasyka. ;) Komputer ryje że coś nie tak, a użytkownik jedyne co
    > robi, to dalej piłuje silnik na trasie. W takiej sytuacji jedzie się do
    > serwisu i się sprawdza co jest nie tak. Albo mu się EGR zaciął i zadymił
    > DPF, albo miał zły olej zalany (bardziej prawdopodobne, skoro się nie dało
    > przepalić).

    Albo swoje zrobiło pół miliona km zrobione tym autem...
    Nie znamy przyczyn, nie wróżmy z fusów, bo tylko potem urban legendy
    powstają.

    > Nic dziwnego. Potem tylko fruwają opinie o "padających" DPFach.

    A czy ja narzekam na DPFa?
    Przytoczyłem jak to się stało, że padł.
    Kumpel tez nie narzekał. Był świadomy, że jak świeci mu kontrolka i nie
    gaśnie po próbie wypalania na trasie, to prędzej czy później będzie
    migomat miał w ręce. Dla niego samochód to narzędzie do przemieszczania
    się, jak jedno padnie, to kupi drugie. Czasem po prostu nie warto
    naprawiać, tylko poczekać aż padnie i wymienić.

    Nie mam pojecia ile kosztuje serwisowe wypalanie DPFa, ale przy Astrze
    kombi z 500kkm przebiegiem to może być procentowo spory koszt.

    --
    viktorius