  • Data: 2017-03-03 13:46:38
    Temat: Re: Masakra w silniku
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Fri, 3 Mar 2017 13:31:15 +0100, viktorius

    > Albo swoje zrobiło pół miliona km zrobione tym autem...

    Jak już wposminałem, DPF jest w zasadzie nieśmiertelny, bo materiały użwane
    do jego konstrukcji są bardzo wytrzymałe. Wiec przelot nie ma większego
    znaczenia.

    > Nie znamy przyczyn, nie wróżmy z fusów, bo tylko potem urban legendy
    > powstają.

    Powstają, bo podajesz niczym nie podparte i niesprawdzone informacje.

    > A czy ja narzekam na DPFa?
    > Przytoczyłem jak to się stało, że padł.
    > Kumpel tez nie narzekał. Był świadomy, że jak świeci mu kontrolka i nie
    > gaśnie po próbie wypalania na trasie, to prędzej czy później będzie
    > migomat miał w ręce. Dla niego samochód to narzędzie do przemieszczania
    > się, jak jedno padnie, to kupi drugie. Czasem po prostu nie warto
    > naprawiać, tylko poczekać aż padnie i wymienić.

    Super świadomość. Tylko pozazdrościć. Piszesz o padniętym DPF, gdy DPF
    problemem zapewne nie był. Problemem był użytkownik ignorant. Czyli wracamy
    do punktu wyjścia od którego zaczęła się dyskusja. Jak ktoś jest mądrzejszy
    niż producent (inżynierowie), to tak się sprawę kończy -- migomatem. Że
    jest to często wyższy koszt niż reakcja na czas i naprawa problemu (np.
    czyszczenie EGRa to 50-100 zł gdy wycięcie i emulacja DPF to 1500+, a i tak
    potem część zaślepia albo czyści EGR bo znowu komp sypie błędami), przez
    grzeczność nie wspomnę.

    > Nie mam pojecia ile kosztuje serwisowe wypalanie DPFa, ale przy Astrze
    > kombi z 500kkm przebiegiem to może być procentowo spory koszt.

    Tyle co podpięcie kompa (30-50zł). I olej zalecjają wymienić przy tej
    okazji. W praktyce liczą tylko za usługę wymiany oleju (sprawdzić czy nie
    ASO).

    --
    Pozdor
    Myjk