  • Data: 2017-06-07 20:05:40
    Temat: Re: Maluch kosztował 20 pensji
    Od: Marcin <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    Witam

    W dniu 2017-06-06 o 21:44, Jacek pisze:
    .
    > W "tamtych czasach" o ile dobrze myślę zarobki brutto były równe netto.
    > Czynsze, woda, wywóz śmieci i takie sprawy, jak wczasy pracownicze były
    > w groszowych cenach. No i chyba nie było podatków o ile ktoś nie był
    > prywaciarzem.

    Podatki oczywiscie byly. I skladki ZUS tez. Tylko nie byly tak jawne.
    Pracodawca je odprowadzal a pracownik nic nie mogl na to poradzic wiec
    po co go bylo denerwowac. Zreszta teraz tez sie od czasu do czasu
    pojawiaja pomysly by zamiast podatkow jawnych od czlowieka brac po
    prostu od pracodawcy i pracownikowi glowy nie zawracac. Z jednej strony
    to fajnie to nie trzeba by bylo PITow wypelniac gdy odliczen i tak
    praktycznie brak a z drugiej strony wiekszosc ludzi nie zobaczy ile ich
    te rozne "bezplatne" dobra od "rzadu" kosztuja jak PITa nie wypelni.

    Pozdrawiam,
    Marcin