  • Data: 2017-06-07 18:54:29
    Temat: Re: Maluch kosztował 20 pensji
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:1...@m...org...
    Wed, 7 Jun 2017 17:11:27 +0200, J.F.

    >Nie. Nikt dzisiaj nie reperuje pralek, tylko, w związku z niskimi
    >kosztami
    >wytworzenia taśmowego i wysokimi kosztami ew. naprawy, wyrzuca na
    >recykling
    >i kupuje nowe.

    Co IMO prowadzi do mniejszej trwalosci.

    >No bo przecież można reperować, ale zwyczajnie się to nie opłaca.
    >Sam, ze
    >dwa lata temu, w swoim Boschu wymieniłem łożyska (chcąc być eko i nie
    >wyrzucać "dobrego" sprzętu). Specjalista zażądał prawie równowartość
    >nowej
    >pralki. To był mój pierwszy i ostatni raz -- bym dołożył trochę, miał
    >dwa
    >dni do przodu, trochę nerwów, parę plastrów i więcej krwi
    >zachowanych, a
    >przy tym nową, pachnącą pralkę, zamiast starego, lekko odnowionego
    >trupa.

    No i o to chodzi - klient chce nowa i pachnaca (chinskim smrodem)
    pralke, wiec ta juz nie musi wytrzymywac 10 lat.

    >Kiedyś, za "komuny" naprawianie miało rację bytu -- bo jak już było
    >powiedziane, w sklepach gówno było, to się "szanowało" co się miało.

    Nie tylko. Robocizna byla tansza, czesci tansze, technologia pozwalala
    na naprawy.

    >I to "postarzanie" (domyślam się, że do tego pijesz) jest w zasadzie

    Tak polowicznie, dostrzegam pewne zalety nowych technologii, one
    powoduja mniejsza serwisowalnosc, i niekoniecznie jest celowym
    postarzaniem.
    Ale bylejakosc tez moze byc, skoro trzeba kazdy cent oszczedzac.

    >zdefiniowane przez klientów, a nie producentów.

    Tym bardziej polowicznie. Klient wybiera tansze - to powszechnie
    wiadomo.
    Jakby mu uczciwie powiedziec jaka to ma zywotnosc, to moze by wybral
    inaczej, ale mu sie przeciez nie powie.
    Czesto zreszta producent nie wie, bo dowie sie za 20 lat :-)

    Niektorzy klienci stawiaja na marke i kupuja Mercedesa.
    Ale uznane firmy tez czasem fuszerke odstawiaja, to potem klient mowi,
    ze nie zaplaci drozej, skoro to i tak wszystko jedno :-)
    Patrz grupowe dyskusje o wyborze akumulatora.

    >Pralki czy lodówki
    >spokojnie działają 10 lat (a kiedyś się sypały, wiem, bo wujek miał
    >warsztat z naprawą pralek i lodówek -- w zasadzie drzwi się nie
    >zamykały),

    I naprawial lodowki ?
    Bo imo to lodowki byly bardzo trwale. Rodzina ostatnio wyrzucila taka
    40-letnia :-)
    Termostat niekoniecznie, ale to tanie bylo i latwo sie zmienialo.
    Wspolczesna wytrzyma 10 lat ? Spytaj za 5, to moze bede wiedzial :-)
    P.S. przy zakupie proponowano przedluzona gwarancje, bodajze do 5 lat,
    wysmialem.

    Pralki ... programator byl slabym punktem. Ale w moim rodzinnym
    polarze akurat wytrzymywal.
    Za to padl amortyzator i kondensator. Dzis pewnie naprawa bylaby
    nieoplacalna, bo sam dojazd serwisanta za duzo kosztuje, a namierzyc
    ten kondensator to nie tak latwo.
    Zreszta w pralce to sporo elementow, kazdy moze zawiesc, nie to co w
    lodowce.

    P.S. Nowo kupiona pralka ... juz po dwoch naprawach :-)

    >podobnie jak dzisiejsze samochody są w stanie przejechać po
    >półmiliona
    >kilometrów (widziałem takie np. Mazdy 6 z przelotem 600tkm na jednym
    >i tym
    >samym silniku)...

    A o greckiej taksowce czytal ? Dwa miliony. I trzy silniki. Mercedes
    tez robi dobre :-)

    Wiec maluch to mogl byc postep jedynie do syreny, gdzie silnik wymagal
    remontu dosc szybko - taki urok dwusuwow.
    (tych najprostszych, z olejem w paliwie).

    P.S. https://www.youtube.com/watch?v=RJc5NxtoGAQ
    Ale to jeszcze inna bajka :-)

    A sa lepsi
    https://www.youtube.com/watch?v=czYUZOlclSo