eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyMaluch kosztował 20 pensji › Re: Maluch kosztował 20 pensji
  • Data: 2017-06-07 22:55:23
    Temat: Re: Maluch kosztował 20 pensji
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia Wed, 7 Jun 2017 21:05:41 +0200, Marcin napisał(a):
    > W dniu 2017-06-07 o 11:19, J.F". pisze:
    >> Co prawda ... 15 letni golf kosztuje jego jedna czy dwie pensje, a
    >> lepszy niz nowy maluch :-P
    >
    > Artykul z 1976r w ktorym opisano co sie dzialo z nowym samochodem na
    > dystansie 57 tys. km.
    > http://magazynauto.interia.pl/rozrywka/motor-z-przes
    zlosci/news-57-000-km-polskim-fiatem-126p,nId,194917
    9
    >
    > Obecnie jezdze takze "polskim" autem (astra) ktora kupilem jak miala 150
    > tys. km (3 lata we flocie i nikt nie plakal jak sprzedawal), obecnie ma
    > ponad 270 tys. km i nawet polowy z takich rzeczy nie robilem, nie mowiac
    > ze nie znam nikogo kto by tak dbal dzisiaj o auto.

    IMO - drobiazgi tam wymienili.
    Ale pare rzeczy mial wyjatkowo topornych, i m.in. za to go nie lubie.
    Te sworznie przedniego zawieszenia, wymagajace smarowania,
    ten odsrodkowy "filtr" oleju, regulacja paska klinowego podkladkami.

    A pare rzeczy w owym czasie po prostu takie byly. Olej zmienialo sie
    czesciej, zaplon wymagal regularnej regulacji, zawory podobnie.

    A korozja .. Ford na przelomie wiekow tez nie umial zabezpieczac :-)

    > A tu mamy zestawienie napraw po prawie 150 tys. km 126p:
    > http://magazynauto.interia.pl/rozrywka/motor-z-przes
    zlosci/news-150-tys-km-polskim-fiatem-126p,nId,95134
    0
    > "W ciągu całego okresu eksploatacji zaszła konieczność naprawy, bądź
    > wymiany następujących zasadniczych zespołów:
    > mechanizmu sprzęgającego rozrusznika - 9 razy

    Cos tu widac nie tak z ta czescia. A poprzednik nie narzekal.

    Niektore czesci byly fatalnej jakosci, szczegolnie te rzemieslniczej
    produkcji.

    > uszczelnienia silnika - po 62; 98; 119 tys. km
    > regeneracji (młotkowanie) resoru - po 69, 127 tys. km
    > zwrotnic - po 117 tys. km
    > wałka zdawczego skrzyni biegów (choinki) - po 115 tys. km

    No coz, to w koncu male miejskie auto (oczywiscie u Wlochow), wiec
    calkiem dobry wynik

    > elementów napędu rozrządu - po 119 i 145 tys. km

    Ale rozrzad to i nowszych autach trzeba wymieniac ... w maluchu byl co
    prawda lancuch ... ale z Rometu :-)

    > spawania foteli - po 120 tys. km
    > przegubów elastycznych - po 126 tys. km

    Kolejny toporny element tego pojazdu.
    No ale coz chciec za 20 pensji :-)

    > pompy paliwa - po 122 tys. km
    > termostatu - po 129 tys. km

    Tego bym az tak bardzo nie ganil, we wspolczesny aucie trudno
    powiedziec ile wytrzyma.
    Pompa zreszta inna niz dzisiaj, termostat tez nieco inny.

    > przewodów wysokiego napięcia - po 135 tys. km

    Zawsze to lepiej niz w Lagunie :-)

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: