  • 31. Data: 2010-04-02 13:58:21
    Temat: Re: Mała DSLR czy PEN - ma być szybciej niz G9 - doradźcie
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    de Fresz pisze:

    > Nie da rady.

    > Zwłaszcza shot-to-shot w rawach jest genialny do cykania ruchomych
    > berbeci... No weź...

    No wezmę i zrobię. Fakt, nie w rawach, ale psu na budę rawy w takich
    zdjęciach. Pod jednym z customów miałem właśnie taki set, ''pierdykało
    aż miło''.
    Taki set zresztą miałem w sp350, tylko niestety po pstryknięciu
    następowała piętnastosekundowa zapaść. Ale po natychmiastowym pstryknięciu.

    No chyba, że dzisiejsze standardy wymagają 8fpsów do pamiątki z huśtawki...

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 32. Data: 2010-04-02 14:00:15
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Tomasz Jakubowski pisze:

    > Konkrety, czyli fotki do obejrzenia poproszę :-)

    Jedną masz. Nie mam tego telefonu, ale jak ktoś podrzuci sensowne
    sample, możemy się policytować. Tylko 900x700, jak w galerii o której mowa.

    http://www.cyfrowka.neostrada.pl/temp/n95.jpg

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /...i żeby każdy miał lizaka i watę z cukru bym chciał!/

  • 33. Data: 2010-04-02 14:23:09
    Od: "Gil" <g...@o...pl>

    > Hehe! To jest najlepsze :)

    No to niewiele dla rodziców. Można sporo sie nauczyć i sporo pokasować.
    Konfucjusz opisuje jak dorosły syn układał starych rodziców spać. Przykrywał ich
    płótnem a sam kładł sie nagi na podłodze aby komary miały dostęp do niego,
    zasyciły się i nie przeszkadzały we śnie rodzicom.

  • 34. Data: 2010-04-02 14:26:34
    Od: Tomasz Jakubowski <t...@s...cc>

    W dniu 2010-04-02 15:50, Janko Muzykant pisze:

    > Pierwsze z telepolis, po obróbce i w rozdzielczości jak na stronie o
    > której jest mowa:
    > http://www.cyfrowka.neostrada.pl/temp/n95.jpg
    > A gdyby wykonał je ktoś bardziej znający się na rzeczy byłoby pewnie
    > jeszcze lepiej. No i jak widać, Nokia uciągnie :)

    Nie wiem, czy mowa o mojej stronie - jeśli tak, bądźmy sprawiedliwi:

    1. leżą tam sample o wysokości 1200 px, dostępne z poziomu Coolirisa i pokazu slajdów
    w trybie
    pełnoekranowym (jest to opisane na stronce) ;-)
    Jak ktoś (z różnych powodów) niesCoolirisowany, przykładowe linki:
    http://fotografie.siedlce.cc/fotografie/2010/29-.jpg
    http://fotografie.siedlce.cc/fotografie/2009/10-.jpg

    2. próbka z owej Nokii

    oryginał (proszę się nie śmiać):
    http://www.telepolis.pl/grafika/arty/Nokia_N95/nokia
    -n95-foto_64.jpg

    po downsamplingu do 1200 px w wysokości bez wyostrzania:

    http://siedlce.cc/fotografie/nokia-n95-foto_64-1200.
    jpg

    Innych nie chce mi się nawet dotykać, bo nie ma sensu:
    http://www.telepolis.pl/grafika/arty/Nokia_N95/nokia
    -n95-foto_63.jpg

    O próbie druku tego materiału nawet nie wspominam - swój materiał drukowałem
    dwukrotnie w kalendarzu
    A3+ i jakość jest akceptowalna.

    Janko, to był żart z tym uciąganiem? ;-)

    --
    pozdrawiam
    Tomasz Jakubowski

  • 35. Data: 2010-04-02 14:43:52
    Od: Tomasz Jakubowski <t...@s...cc>

    W dniu 2010-04-02 16:00, Janko Muzykant pisze:

    > Jedną masz. Nie mam tego telefonu, ale jak ktoś podrzuci sensowne
    > sample, możemy się policytować. Tylko 900x700, jak w galerii o której mowa. (...)

    Moja galeria wspiera 1200 px w pionie (dla TV full HD lub posiadaczy współczesnych
    monitorów) -
    odpisałem Ci w innym poście, poza tym jest oficjalne info na stronie.

    > http://www.cyfrowka.neostrada.pl/temp/n95.jpg

    Wiem do czego zmierzasz - do klasycznych, małych galeryjek może to i wystarczy.
    Do mojej galerii już nie wystarczy. Poza tym mój materiał bywa drukowany.

    --
    pozdrawiam
    Tomasz Jakubowski

  • 36. Data: 2010-04-02 15:03:04
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Tomasz Jakubowski pisze:
    > 1. leżą tam sample o wysokości 1200 px, dostępne z poziomu Coolirisa i
    > pokazu slajdów w trybie pełnoekranowym (jest to opisane na stronce) ;-)

    Wziąłem pod uwagę 933x700 i nie zmieniajmy założeń, przy większej
    rozdzielczości różnice będą już mocniej zauważalne i nie będę twierdził,
    że jest inaczej.

> [...]
    > http://www.telepolis.pl/grafika/arty/Nokia_N95/nokia
    -n95-foto_64.jpg

    > po downsamplingu do 1200 px w wysokości bez wyostrzania:

    A tu po obróbce i 933x700:
    http://www.cyfrowka.neostrada.pl/temp/n95_2.jpg

    > O próbie druku tego materiału nawet nie wspominam - swój materiał
    > drukowałem dwukrotnie w kalendarzu A3+ i jakość jest akceptowalna.

    Nie kombinuj już z drukowaniem, cały czas mówimy o zdjęciach ze strony
    bez trybu pełnoekranowanego i innych kombinacji. Zobaczyłem 900x733 i
    postawiłem tezę, że część telefonów zrobi podobnie. Za przykład posłużył
    czteroletni, a więc dość już zacofany sprzęt.

    > Janko, to był żart z tym uciąganiem? ;-)

    Jak najbardziej nie. Przy nieco ponad svga większość telefonów z lepszą
    optyką nie daje się odróżnić od kompaktów, oczywiście z wyłączeniem
    sporej dynamiki czy wyższego iso.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /tak, proszę państwa, wygląd też się liczy.../

  • 37. Data: 2010-04-02 15:10:36
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Tomasz Jakubowski pisze:

    > Moja galeria wspiera 1200 px w pionie (dla TV full HD lub posiadaczy
    > współczesnych monitorów) - odpisałem Ci w innym poście, poza tym jest
    > oficjalne info na stronie.

    Nagle urosła :)
    Dobra, wiem że jest tak od dawna, ale nie zauważyłbym gdybyś teraz o tym
    nie powiedział. Zresztą nie ma sprawy, część współczesnych telefonów i
    takie rozdzielczości da radę.

    > Wiem do czego zmierzasz - do klasycznych, małych galeryjek może to i
    > wystarczy.

    Mogę wybrać któryś z nowych telefonów, zrobię z niego 1600x1200, podobne
    zrobię dowolnie wybranym przez Ciebie kompaktem poniżej apsc, obrobię i
    wystawię - będziemy się licytować. Zdjęcie obejmie typowy widoczek bez
    zwariowanej dynamiki i wysokiego iso. Różnica jeśli będzie, będzie
    marginalna.

    > Do mojej galerii już nie wystarczy. Poza tym mój materiał bywa drukowany.

    No to już są inne warunki.

    Tak na marginesie - tv hd nie pokaże 1200 pikseli w pionie.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /...a nasza opowieść zaczyna się w czasach Obamy i Osamy.../

  • 38. Data: 2010-04-02 15:50:29
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "januszek" napisał

    > Pochwal się więc tymi "uciągniętymi" przez Twoją nokie zdjęciami ;)

    A proszę bardzo:
    http://picasaweb.google.com/adamdee1/Nokia?authkey=G
    v1sRgCO3cne3Swf71_AE#

    Z jednym zastrzeżeniem - to taka galeria fotośmieci, którą kiedyś zrobiłem
    dla kumpla co nie chciał wierzyć, że na potrzeby jakie miał, nie było sensu
    kupować aparatu. Zdjęcia są zmasakrowane przez starą Picasę przy zmianie
    rozmiaru (brak jakiejkolwiek kompensacji ostrości czy zaawansowanej
    kompresji, jak sobie radzi nowa nie wiem).

    Po tym co widziałem w galeriach ludzi, którzy posługiwali się nieco lepszymi
    komórkami jakość ich aparatów jest na zupełnie przyzwoitym poziomie.

    adam

  • 39. Data: 2010-04-02 17:08:20
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-04-02 15:58:21 +0200, Janko Muzykant <j...@w...pl> said:

    > No wezmę i zrobię.

    Nawet przy JPGach i trybie pojedyńczym pomiędzy jednym a drugim
    zdjęciem jest ponad 1 sekunda czekania.

    > Fakt, nie w rawach, ale psu na budę rawy w takich zdjęciach.

    Coś pisałeś o ISO 400 zdaje się, a to już lepiej wygląda z RAWa niż JPGa.

    > Pod jednym z customów miałem właśnie taki set, ''pierdykało aż miło''.

    Może bym Ci uwierzył, gdyby nie to, że akurat mam G9, porównanie do
    lustra oraz wciąż dość wolno zapylającego berbecia (bo raptem 11
    miesięcy i jeszcze niepewnie chodzi). Przy kompakcie z ponad połowy
    fajnych sytuacji wychodzą zupełnie bezsensowne "sekunde po".

    de Fresz

  • 40. Data: 2010-04-02 18:09:22
    Od: Tomasz Jakubowski <t...@s...cc>

    W dniu 2010-04-02 17:10, Janko Muzykant pisze:

> [...]
    > wystawię - będziemy się licytować. Zdjęcie obejmie typowy widoczek bez
    > zwariowanej dynamiki i wysokiego iso. Różnica jeśli będzie, będzie

    Jeśli Ci się chce - proszę bardzo.

    > No to już są inne warunki.

    Powiedzmy, że się nie zrozumieliśmy.
    Dla mnie alternatywa dla kompaktu to taki sprzęt, który mi go w całości zastąpi a nie
    tylko w
    jakiejś części. Sam kompakt jest już kompromisem i nie w każdych warunkach daje radę.

    > Tak na marginesie - tv hd nie pokaże 1200 pikseli w pionie.

    Cooliris to zdownsampluje do 1080 w trybie full-screen.

    --
    pozdrawiam
    Tomasz Jakubowski