  • 21. Data: 2010-04-02 11:55:12
    Temat: Re: Mała DSLR czy PEN - ma być szybciej niz G9 - doradźcie
    Od: Czesiek <s...@o...pl>

    > Poproszę o model komórki gwarantującej histogram on-line, zapis do RAW i podobną
    jakość zdjęć:

    Jakim kompaktem robiles te zdjecia?

  • 22. Data: 2010-04-02 12:51:59
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Tomasz Jakubowski" napisał

    > Poproszę o model komórki gwarantującej histogram on-line, zapis do RAW i
    > podobną jakość zdjęć:
    >
    > http://fotografie.siedlce.cc/fotografie/
    > http://fotografie.siedlce.cc/fotografie/galeria.phtm

    Trudno na 100% powiedzieć ale po przejrzeniu powiem tak - moja Nokia N958GB
    uciągnęłaby wiele z tych tematów na podobnym poziomie, a jest to conajmniej
    dwu - czteroletni już model.

    Różnica pomiędzy komórką, a kompaktem to już tylko (lub aż) kwestia
    "manualności" - jeszcze nie widziałem komórki w której ktoś by sensownie
    obmyślił sterowanie parametrami. To nadal wymagałoby wyprowadzenia na
    zewnątrz paru specyficznych klawiszy i np. kółka.
    W moim telefonie niby można coś tam zmienić ale odbywa się to dość kulawo, w
    sposób jakiego nie ma najgorszy kompakt.
    Jak sądzę niebawem ktoś to zrobi dobrze bo np. taka Nokia - co ma do
    stracenia ? Aparatów nie produkuje więc strzał w stopę odpada.

    adam

  • 23. Data: 2010-04-02 13:02:33
    Od: "Gil" <g...@o...pl>

    > Witam,
    > Moi rodzice robią sporo zdjęć,..........
    >.... I teraz zastanawiam się co im doradzić, jeśli będą chcieli inny aparat:
    > - moje D80, a ja zmienię przy okazji puszkę ;-)))
    > - małą lustrzankę, np. D5000 z którymś spacerzoomem
    > - któregoś olympusa czy panasonica mikro 4/3
    > - inny kompakt? ale co ja znajdę _dużo_ szybszego niż G9?
    > Pozdrawiam,
    > Marcin

    Ja bym im zaproponował D80 (za 300 zł jak wiesz,że ich stać i powiedz wyraźnie
    jaki masz plan - kupienie nowej puszki)
    Oprócz tego ustawiłbym im aparat na RAW, auto i ekspozycje na -0,6
    I zobowiązałbym sie do obróbki fotek do jpg.
    A na koniec zobowiązałbym sie, że jak im się nie spodoba to anulujemy transakcję
    i szukamy od początku.

  • 24. Data: 2010-04-02 13:06:28
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    adam napisał(a):

    > Trudno na 100% powiedzieć ale po przejrzeniu powiem tak - moja Nokia N958GB
    > uciągnęłaby wiele z tych tematów na podobnym poziomie, a jest to conajmniej
    > dwu - czteroletni już model.

    Pochwal się więc tymi "uciągniętymi" przez Twoją nokie zdjęciami ;)

    j.

    --
    bing jest fajny ale nie widać z niego do Apteki na Solnym...

  • 25. Data: 2010-04-02 13:17:16
    Od: Czesiek <s...@o...pl>

    > I zobowiązałbym sie do obróbki fotek do jpg.

    Hehe! To jest najlepsze :)

  • 26. Data: 2010-04-02 13:19:15
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2010-04-01 11:52:46 +0200, Janko Muzykant <j...@w...pl> said:

    > Iso 400 i da radę. Stabilizacja pomoże na machania, a uzysk będzie
    > wystarczający.

    Nie da rady.

    > G9 poza af jest dość szybkim aparatem.

    Zwłaszcza shot-to-shot w rawach jest genialny do cykania ruchomych
    berbeci... No weź...

    de Fresz

  • 27. Data: 2010-04-02 13:21:44
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2010-04-02 12:17:01 +0200, Janko Muzykant <j...@w...pl> said:

> [...]

    Może nie w większości, acz w wielu miejscach i tylko przy pewnych
    założeniach. W innych pierdzieli jak potłuczony.

    > Sorry, ale większość jego zdjęcia są strasznych.

    No cóż, mi akurat jego podobają się bardziej niż Twoje.

    > Typowy materiał onanisty sprzętowego.

    Wiele można mu zarzucić, ale akurat to - raczej niej.

    de Fresz

  • 28. Data: 2010-04-02 13:42:26
    Od: Tomasz Jakubowski <t...@s...cc>

    W dniu 2010-04-02 13:55, Czesiek pisze:

    > Jakim kompaktem robiles te zdjecia?

    Canon G10

    --
    pozdrawiam
    Tomasz Jakubowski

  • 29. Data: 2010-04-02 13:50:11
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    januszek pisze:

    > Pochwal się więc tymi "uciągniętymi" przez Twoją nokie zdjęciami ;)

    Pierwsze z telepolis, po obróbce i w rozdzielczości jak na stronie o
    której jest mowa:
    http://www.cyfrowka.neostrada.pl/temp/n95.jpg
    A gdyby wykonał je ktoś bardziej znający się na rzeczy byłoby pewnie
    jeszcze lepiej. No i jak widać, Nokia uciągnie :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 30. Data: 2010-04-02 13:52:42
    Od: Tomasz Jakubowski <t...@s...cc>

    W dniu 2010-04-02 14:51, adam pisze:
    > Trudno na 100% powiedzieć ale po przejrzeniu powiem tak - moja Nokia
    > N958GB uciągnęłaby wiele z tych tematów na podobnym poziomie, a jest to
    > conajmniej dwu - czteroletni już model.

    Konkrety, czyli fotki do obejrzenia poproszę :-)

    > Różnica pomiędzy komórką, a kompaktem to już tylko (lub aż) kwestia
    > "manualności" - jeszcze nie widziałem komórki w której ktoś by sensownie
    > obmyślił sterowanie parametrami.

    A obiektyw, a wielkość matrycy? Jakoś mi się nie chce wierzyć, że kryteria które
    obowiązywały przy
    doborze dobrego kompaktu, nagle w telefonach stają się nieaktualne.
    Innymi słowy - nie uwierzę dopóki nie zobaczę ;-)

    --
    pozdrawiam
    Tomasz Jakubowski