  • Data: 2013-04-18 09:10:15
    Temat: Re: Magister Inżynier elektronik
    Od: "Anerys" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Dariusz Dorochowicz" <_...@w...com> napisał w wiadomości
    news:kko3tk$dq7$1@mx1.internetia.pl...
    > uzasadnienie użycia w sumie kiepskiego wzmacniacza widzę. Dalej w torze
    > akustycznym już nie ma żadnego uzasadnienia dla użycia technologii
    > lampowej.

    Wiadomo. Jednakże apelowałbym, przy odchodzeniu od lampowości, aby nie
    postponować techniki lampowej, bo... bo... bo...
    Poz tym, ja jeszcze jednego aspektu niezastąpioności lampiaków w technice
    estradowej się doszukuję - cechą charakterystyczną lamp jest efekt
    mikrofonowania, w jednych silniejszy, w innych słabszy... Grajek na gitarze
    z pewnością wykorzystuje nie tylko efekty wbudowane, ale też sprzężenie
    akustyczne głośnika z lampami we wzmacniaczu (a tego rzeczywiście
    tranzystory nie zaoferują(1)) i to niuanse wynikłe z mikrofonowania (gdzieś
    nawet o tym przeczytałem), stanowią często o niepowtarzalności brzmienia.
    Dlatego wielu gitarzystów z pewnością woli piece lampowe.

    (1) osobiście zetknąłem się z mikrofonowaniem w układach czysto
    półprzewodnikowych. Ale to wynikało jednak z czego innego, niż z
    niedoskonałości półprzewodników, raczej niedokładny styk, którego oporność
    zmienia się podobnie, jak w mikrofonie węglowym.

    Wrócę na chwilę do lamp. Faktycznie, nie ma już uzasadnienia do stosowania
    ich we współczesnych urządzeniach domowych/etc. audio/video, nawet kineskopy
    się zastepuje w telewizorach (i bardzo dobrze, są bezpieczniejsze, potrącony
    kineskop może pokaleczyć trącającego, potrącona matryca najwyżej rozbije się
    w siateczkę, ale nie wystrzeli na odległość implozją napędzana). Uważam
    jednak, że brak wiedzy (bo to stare jest, wiekowe, historyczne) w tym
    temacie zdecydowanie chwały niewiedzącemu NIE PRZYNOSI.