  • Data: 2014-06-01 12:41:04
    Temat: Re: Lutowanie SMD za pomocą pasty i hot aira
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-06-01 08:45, Atlantis pisze:

> [...]
    > temperatura i za długie podgrzewanie pola lutowniczego.

    > Fakt. Jednak można to jeszcze przetrzymać. Największym problemem jest
    > chyba brak dostępu do niektórych pól lutowniczych, jeśli znajdują się
    > pod jakimś elementem. Wtedy przylutujemy je tylko od jednej strony. Ma
    > to znaczenie, gdybyśmy z drugiej chcieli poprowadzić ścieżkę.
    > Myślałem nad rozwiązaniem tego polegającym na naniesieniu pasty
    > lutowniczej na zasłonięta pola i zapaćkaniu nią otworów. Przy lutowaniu
    > strony przeciwnej pasta powinna się stopić i utworzyć połączenie także
    > pod elementem. Koś próbował tego rozwiązania?

    Nie próbowałem, ale jeśli w otworze jest drut to powinno to zadziałać.
    Na zrobienie przelotki raczej zerowe szanse.

    > BTW jaki sposób robienia płytek dwustronnych polecasz?

    Nie czuję się ekspertem. Zrobiłem parę płytek dopasowując dwa arkusze
    papieru kredowego z wzorami druku na szybie w oknie pod słońce, a więc
    najbardziej prymitywną metodą. Arkusze łączyłem zwykłym biurowym
    zszywaczem. Totalna partyzantka, ale działa. Płytki nawet fajnie
    wyglądają, ale do profesjonalnych się to nie umywa.

    P.P.