  • Data: 2014-06-01 16:48:50
    Temat: Re: Lutowanie SMD za pomocą pasty i hot aira
    Od: Mario <m...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-05-31 22:30, Atlantis pisze:

    > Z powyższych tylko za wierceniem nie przepadam. Na szczęście udało się
    > je dość mocno zredukować, odkąd korzystam z elementów SMD.

    > Nie przesadzałbym. Nieprofesjonalnie mogły wyglądać amatorskie płytki w
    > czasach, gdy malowało się je lakierem i pędzelkiem. Dzięki metodom takim
    > jak termotransfer wyglądają właśnie całkiem profesjonalnie. :)

    > Nie spotkałem się jeszcze z tym problemem, a zdarzało mi się parę razy
    > coś poprawiać. Z doświadczenia wiem, że szczególnie wrażliwe na
    > temperaturę są płytki na laminacie papierowym - te potrafiły nie
> [...]

    Nie jest możliwe bo każdy wydruk jest troszkę inny z powodu nierównego
    prowadzenia kartki w drukarce. Trzeba dać odpowiednio duże średnice
    przelotek i padów aby wiertło nie mieściło się w przelotce mimo, że nie
    jest centrycznie. Ścieżki też powinny być grubsze niż np. 8 milsów, bo
    większe prawdopodobieństwo przetrawienia w warunkach domowych niż w
    fabryce. W dodatku ciężko zrobić przelotki pod SSOP, MSOP czy LQFP bo po
    polutowaniu ich drucikami, układ nie chce się dobrze leżeć, bo go te
    górki podnoszą. W efekcie prototyp robiony pod wykonanie domowe jest
    robiony ze specyficznymi założeniami. Nie bardzo może być traktowany
    jako pierwszy etap przy projektowaniu układu, który miałby być finalnie
    wykonywany w płytkarni.

    --
    pozdrawiam
    MD