    From: j...@u...at
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Lustrzanka ze spacer-zoomem czy kompakt?
    Date: Tue, 2 Jun 2009 04:37:56 -0700 (PDT)

    On 2 Jun., 10:15, Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury> wrote:

    > Wszystkie moje kompakty analogowe miały pomiar podczerwienią
    > lub fixed focus. Żaden nie analizował obrazu.
    >
    > --
    > Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    >     z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
    > gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

    nie twierdze ze tak, nie bylo . ja takiego aparatu nie mialem a w
    chwili kiedy pojawily sie na rynku fotografia sie nie interesowalem.

    czyli cos sie wyjasnia.

    wynika z przytoczonych informaji , iz podczerwien byla stosowana
    aktywnie , i na podstawie pomierzonego czasu niezbedniego do
    pokonania drogi przez podczerwnie okreslano odleglosc.
    To rozwiazanie ponoc zastosowal Canon 35AF po raz pierwszy i ono sie
    umasowilo nastepnie.

    nie bylo tam zadnych elementow ruchomych , lusterek sprzezonych
    itp.itd- to wyjasnienie wydaje mi sie przykonywujace.

    innym zastosowaniem podczerwni bylo uzycie jej do podswietlania celu ,
    o czym pisze niemiecka wiki , ale nie bylo to ze tak powiem
    rozwiazanie rzyczywiscie specyficzne dla podczerwieni , gdyz te
    systemy dzialaly takze przy swietle dziennym bez uzycia podczerwieni.

    ale w systemie aktywnego AF na podczerwien odleglosc byla okreslona
    przed zrobieniem zdjecia - tzn w tym wypadku czas od nacisniecia
    spustu do wyzwolenia migawki byl czasem opoznienia ( schutter lag )
    inaczej bylo w kompaktach z detekcja kontrastu , gdzie po nacisnieciu
    spustu , obraz byl analizowany ( kontrast) w trakcie ruchu obiektywu .

    Mozemy chyba na obecny stan dyskusji przyjac , ze wyjasnilismy z
    wystrarczajaca dokladnosci zasade stosowanych seryjnie af w kompaktach
    analogowych.