  • 1. Data: 2009-05-29 19:04:34
    Temat: Lustrzanka ze spacer-zoomem czy kompakt?
    Od: Krzysiek Łuczak <k...@p...onet.pl>

    Witam.
    Param się fotografią bardzo amatorsko (tzn nie zarabiam na nich, dla
    czepliwych ;) ). Mam stary aparacik (Olympus Camedia C-725), który nawet
    fajnie się sprawował, ale obsługa trybów manualnych i priorytetów jest
    trochę niewygodna. Poza tym zaczyna się kończyć - zawiesza się przy
    robieniu zdjęcia, co wnerwia :)
    Postanowiłem rozejrzeć się za nowym aparatem - wybór szybko ograniczył
    się do Canona G10 i Nikona P6000, po czym padł na tego ostatniego... i
    okazało się, że za ~2k5 złotych można mieć lustro ze spacer-zoomem :)
    Pytanie do grupowiczów - jak się ma jakość spacerowego obiektywu za
    mniej-więcej 1k zł do wbudowanego w tego Nikona?
    Zaznaczam, że nie będę robił zdjęć tablic testowych i kartek w kratkę.
    Cudów nie oczekuję - chcę po prostu fajnego aparatu, którym wygodnie
    będzie się obsługiwać. Z tego powodu spojrzałem na lustrzanki, ale temat
    obiektywu mnie mocno zastanawia...

    Pozdrawiam,
    Krzysiek

  • 2. Data: 2009-05-29 19:16:48
    Temat: Re: Lustrzanka ze spacer-zoomem czy kompakt?
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Krzysiek Łuczak pisze:
> [...]
    > Cudów nie oczekuję - chcę po prostu fajnego aparatu, którym wygodnie
    > będzie się obsługiwać. Z tego powodu spojrzałem na lustrzanki, ale temat

    To można i taniej - np. Canon SX10, albo SX1. Czemu nie te? Na twoje
    potrzeby powinno być jak w sam raz, a i zakres ogniskowych większy, więc
    czasami jakąś ptaszynę się upoluje, czy jelonka na popasie ;)

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 3. Data: 2009-05-29 19:19:30
    Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl>

    Dnia 29.05.2009, o godzinie 21.16.48, na pl.rec.foto.cyfrowa, "Paweł W."
    napisał(a):

    > To można i taniej - np. Canon SX10, albo SX1. Czemu nie te? Na twoje
    > potrzeby powinno być jak w sam raz, a i zakres ogniskowych większy, więc
    > czasami jakąś ptaszynę się upoluje, czy jelonka na popasie ;)

    A co najważniejsze mniejsze to to i lżejsze od lustra. Swoją drogą muszę
    sobie kupić coś innego niż lustro, bo mi się targać go zawsze nie chce...

    --
    Pozdrawiam,
    *Habeck*

  • 4. Data: 2009-05-29 19:25:35
    Od: Krzysiek Łuczak <k...@p...onet.pl>

    Paweł W. pisze:

    > To można i taniej - np. Canon SX10, albo SX1. Czemu nie te? Na twoje
    > potrzeby powinno być jak w sam raz, a i zakres ogniskowych większy, więc
    > czasami jakąś ptaszynę się upoluje, czy jelonka na popasie ;)

    Właśnie...
    Tu jest kolejna kwestia - dość zresztą zagmatwana :) Olympus którego
    posiadam jest dość duży, a ten Nikon całkiem niewielki. W sumie to
    lepiej, bo się zmieści gdzieś do kieszeni i tyle. Nie obserwowałem od
    dawna cen aparatów, więc pozytywnie zaskoczyłem się ceną lustrzanek ;)
    Jak dla mnie są mega-wygodne i na rzecz tej wygody zrezygnuję od razu z
    niewielkiego rozmiaru Nikona - pod warunkiem, że za ~1000 zł można kupić
    obiektyw o ekwiwalencie ogniskowych 28-100(120) mm, który będzie rysował
    porównywalnie do tych we wspomnianych tu kompaktach...
    Widziałem różne sigmy i tamrony na allegro za circa 1000 zł z zakresem
    18-200. Myślę, że obiektyw z mniejszą ogniskową na długim końcu za te
    same pieniądze powinny być lepsze ;)

    Dlatego - jeśli kompakt, to mały, a lustrzanka - z jednym obiektywem :)
    Takie mam dziwne wymagania ;)

    K.

  • 5. Data: 2009-05-29 19:33:28
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Krzysiek Łuczak pisze:

    > Właśnie...
    > Tu jest kolejna kwestia - dość zresztą zagmatwana :) Olympus którego
    > posiadam jest dość duży, a ten Nikon całkiem niewielki.

    Ale Canon G10 to już spora i ciężka cegła i do mało której kieszeni wejdzie.

> [...]
    > obiektyw o ekwiwalencie ogniskowych 28-100(120) mm, który będzie rysował
    > porównywalnie do tych we wspomnianych tu kompaktach...

    Sądzę, że Nikonowe 18-85(czy jakoś tak), czy 18-105 VR cię zadowolą.
    Poza tym kity nikona nie są złe, tylko zakres będący odpowiednikiem
    27-80mm, więc trochę krócej niż być chciał.
    Do tego korpus D40 lub D60 i w 2,5k zł powinieneś się zmieścić. Poza tym
    aparat możesz kupić używany. Sporo ludzi sprzedaje tylko dlatego, że
    wyszedł nowszy, który robi lepsze zdjęcia, a ten stary i tak przeważnie
    leżał w szafie.

    > Widziałem różne sigmy i tamrony na allegro za circa 1000 zł z zakresem
    > 18-200. Myślę, że obiektyw z mniejszą ogniskową na długim końcu za te
    > same pieniądze powinny być lepsze ;)

    Podobno Nikkor 18-200 VR (nie jestem pewien, czy to jest wersja
    stabilizowana, ale chyba tak), jest chwalony jako chyba najlepszy z tej
    grupy obiektywów. Może jeszcze o dziwo Tamron 18-250, ale one i tak
    chyba są dużo droższe od tego, co zakładasz wydać na obiektyw.

    > Dlatego - jeśli kompakt, to mały, a lustrzanka - z jednym obiektywem :)
    > Takie mam dziwne wymagania ;)

    Olympus E-420/E-520(ten ma stabilizację) + 18-180(odp. 36-360mm)??? No i
    do tego jednak kit 14-45, bo w zestawie z aparatem jest tak tani, że
    grzech nie brać(jak zresztą każdy podstawowy kit), a daje ci tanio
    trochę szerszy kąt (28-90mm).

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 6. Data: 2009-05-30 07:03:18
    Od: "awygo" <a...@g...pl>

    Użytkownik "Krzysiek Łuczak" <k...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:gvpbk1$pku$1@news.onet.pl...
> [...]
    > Cudów nie oczekuję - chcę po prostu fajnego aparatu, którym wygodnie
    > będzie się obsługiwać. Z tego powodu spojrzałem na lustrzanki, ale temat

    Pomijając kwestie jakości optycznej, kompakty wykluczam z powodu opóźnienia,
    jakie występuje pomiędzy naciśnięciem spustu migawki a zrobieniem zdjęcia.
    Mam Fuji S9600. Ogólnie niegłupi wynalazek, ale np. psa w ruchu nie da się
    tym sfotografować. W najlepszym wypadku na zdjęciu widać tylko ogon. Kupiłem
    lustrzankę.

  • 7. Data: 2009-05-30 08:15:25
    Od: Krzysiek Łuczak <k...@p...onet.pl>

    awygo pisze:

    > Pomijając kwestie jakości optycznej,

    A właśnie na ten temat chciałbym się czegoś dowiedzieć ;)

    > kompakty wykluczam z powodu opóźnienia, jakie występuje
    > pomiędzy naciśnięciem spustu migawki a zrobieniem zdjęcia.

    To też boli mnie w Olku...

    > Kupiłem lustrzankę.

    Powoli dochodzę do podobnego wniosku :)

    Dzięki.

  • 8. Data: 2009-05-30 08:19:14
    Od: Krzysiek Łuczak <k...@p...onet.pl>

    Paweł W. pisze:

    > Ale Canon G10 to już spora i ciężka cegła i do mało której kieszeni
    > wejdzie.

    No i między innymi dlatego z kompaktów wybrałbym Nikona. Wydaje mi się
    być mniejszy - przynajmniej w sieci. Organoleptycznie nie sprawdzałem.

> [...]
    > aparat możesz kupić używany. Sporo ludzi sprzedaje tylko dlatego, że
    > wyszedł nowszy, który robi lepsze zdjęcia, a ten stary i tak przeważnie

    No właśnie ten 18-105 VR mnie zainteresował ;) I też się zastanawiam nad
    D60.

> [...]
    > grupy obiektywów. Może jeszcze o dziwo Tamron 18-250, ale one i tak
    > chyba są dużo droższe od tego, co zakładasz wydać na obiektyw.

    A takie coś, to najwcześniej po studiach ;)

    Dzięki,
    K.

  • 9. Data: 2009-05-30 09:03:00
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    awygo wrote:
> [...]
    > psa w ruchu nie da się tym sfotografować. W najlepszym wypadku na
    > zdjęciu widać tylko ogon. Kupiłem lustrzankę.

    Masz na mysli shutter lag czy opoznienie spowodowane praca AF? Wbrew
    obiegowej opinii to ostatnie w nieco tanszych lustrach tez stanowi
    problem, chyba, ze jest bardzo jasno (ale wowczas niektore kompakty tez sa
    bardzo szybkie).

    k,

  • 10. Data: 2009-05-30 09:25:53
    Od: j...@a...at

    On 29 Mai, 21:04, Krzysiek Łuczak <k...@p...onet.pl>
    wrote:
> [...]
    > Cudów nie oczekuję - chcę po prostu fajnego aparatu, którym wygodnie
    > będzie się obsługiwać. Z tego powodu spojrzałem na lustrzanki, ale temat

    majac do wyboru lustrzanke za 2500 zl lub canona G10 wybralbym
    canona .

    Generalnie z canona bedziesz mial wiecej zdjec udanych i ostrych o b .
    przyzwoitej jakosci , wada jest rzeczywiscie wolniejsza praca ,
    dluzszy czas aktywacji.
    aparat jest maly. alternatywe widze w panasonicu lx 3 , ktory ma
    potezna zalete - bardzo jasny oiektyw , przydatne we wnetrzach i jest
    nieco szybszy od G10.

    Mnie imprezy typu popijawka u wujka , imieniny u cioci , pogrzeb
    pradziadka lepiej udaja sie kompaktem ze wzgledu na wieksza Glebie
    ostrosci we wnetrzach tzn wszyscy bohaterowie kadru so rownie ostro
    traktowni. ( nie dochodzi do scysji rodzinnych , ze ktos jest
    nieostry ;-) ) ( nie mowiac o tym ze przychodzac do wuja na poijawke
    glupio sie wyglada z zawieszona na szyi lustrzanka , z kopaktem w
    kieszeni nawet elegancko na balu)

    to sa aparaty mozna powiedziec z gornej polki compaktowej.

    w cenie za 2500 zl dostaniesz lutrzanke z dolnej polki z ciemnym
    obiektywem - bedzie jedynie szybsza od kompaktu , co ma znaczenie np w
    zdjeciach ruchu , jesli takowe robisz. Za to wieksza i ciezsza i nie
    tak poreczna. Spory tez bedzie odrzut zdjec nieudanych.

    jesli najwiecej robisz scen statycznych , zdjecia spacerowe , wolno
    poruszajace sie osoby itd to pragmatyczniej bedzie wybrac compacta.
    wyminione compakty sa apartami jak najbardziej technologicznie
    aktualnymi , mozna nimi dlugo . dlugo jeszcze fotografowac i zdjecia
    beda na aktualnym jeszcze za pare lat poziomie technicznym.