  • Data: 2009-06-02 21:18:54
    Temat: Re: Lustrzanka ze spacer-zoomem czy kompakt?
    Od: j...@u...at szukaj wiadomości tego autora

    > beam on the subject. The beam reflected by the subject was received by the
    > pin photo diode. A triangulation was thereby created in the same way as with
    > an optical coincidence rangefinder.' - z opisu aparatu Canon ShureShot
    > dostępnego na stronach Canona -http://www.canon.com/camera-museum/camera/film/data
    /1976-1985/1979_af...-
    > jak widać dla konstruktorów Canona za wąska nie była.
    >
    > --
    > Pozdrawiam!
    > Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

    sytuacja sie chyba juz wyjasnila niemal calkowicie.
    pewne watpliwosci wzbudzily roznorodne lub sprzeczne infrmacje
    i tak:

    1.angielska wiki chyba najpelniej opisuje aktywny af na podczerwien.
    mowa jest rzeczywiscie o zasadzie triangulacji , to bedzie z tym
    elektronicznym ukladem roznicowym opisanym przez jednego z
    grupowiczow , ale bez jakis ruchomych elementow optycznych jak to
    bylo w dalmierzech optycznych, co sugerowales. . I to jest w zgodzie z
    krotka notka canona na temat c35AF. Wyminiono kilka modeli takich
    aparatow
    Tutaj nie ma mowy o pomiarze opoznienia czasowego dla podczerwieni ,
    opoznienie czasowe jest wykorzystywane w ukladzie AF na ultradzwieki.

    2.w niemieckiej wiki wszystko wskazuje na to ze jest blad lub
    niescielosc.
    aktywnym ukladem AF nazywaja uklady z detekcja fazy lub kontrastu
    podswietlane dodatkowo swiatlem czerwonym lub podczerwonym.

    3. w przytoczonym przez mnie cytacie z innej niemieckiej strony n.t.
    AF wynika ,iz istnialy takze uklady af na podczerwien dzialajace na
    zasadzie pomiaru czasu przebiegu wiazki podczerwonej. Podaja jako
    przykladowe rozwiazenie aparat canon c 35af - ten sam w ktorym
    wykorzystwana jest zasada roznicowa. jako , ze zrodlo canon jest
    pewniejszym , nalezy przyjac wiec ze w tym przypadku tej strony
    niemieckiej nie jest to opis prawidlowy.

    Pytanie : czy istnialy wiec aparaty z ukladem af na podczerwien , w
    ktorym wykorzystano pomiar czasu rozchodzenia sie swiatla ?
    Jakie to mogly byc modele ?

    A moze takiej zasady nie wykorzystani w praktycde i myla sie niektore
    zrodla podajace taka informacje ?