  • Data: 2009-06-03 10:04:42
    Temat: Re: Lustrzanka ze spacer-zoomem czy kompakt?
    Od: j...@u...at szukaj wiadomości tego autora

    > Cóż... poszperałem trochę głębiej po stronach Canona i pod
    adresemhttp://www.canon.com/camera-museum/history/ca
    non_story/1976_1986/1976...
    > znalazłem nieco dokłądniejszy opis systemu AF zastosowanego w modelu AF35M:
    >
    > 'The active AF system incorporated in the "AF35M (Autoboy)" was based on the
    > triangulation using a near infrared diode. Instead of having a moving
    > rangefinder mirror as employed by passive AF system, a light-emitting diode
    > was swung through an arc.'
    >
    > A więc był jednak ruchomy element - z tym, ze nie lustro kierujące światło
    > na odbiornik, a sam nadajnik - jak wynika z powyższego tekstu był on w
    > trakcie nastawiania ostrości przesuwany po łuku.

    ciekawe strony dzieki za ten link

    tak to wyjasnia juz zasade dzialanie tego aktywnego AF na podczerwien.

    emiter "omiatal" wiec podczerwienia przedpole
    kiedy odbiornik nieruchomy ( ? . ) otrzymal maksimum sygnalu przy
    okreslonym kacie odchylenia emitera i w mysl zasady kat padania rowny
    katowi odbicia oraz znajac odleglosc pomiedzy nadajnikiem a
    odbiornikime mozna bylo wyliczyc odleglosc motywu od aparatu. Uklad
    roznicowy nie byl tutaj potrzebny . Wystarczyla rzeczywiscie jedna
    dioda nadawcza ale ruchoma , jedna fotodioda odbiorcza.

    akurat jak wspomnialem byl to okres kiedy specjalnie nie zajmowalem
    sie fotografia , stad ten wlasnie rodzaj rozwiazan nie byl mi znany.
    Ale ciekawe.

    pzdr

    XXX