    From: j...@a...at
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Lustrzanka ze spacer-zoomem czy kompakt?
    Date: Mon, 1 Jun 2009 13:49:16 -0700 (PDT)

    > Większość tanich, analogowych kompaktów AF tak właśnie działała. Pod podanym
    > linkiem masz wymienionych kilka (tych bardziej kultowych) - Nikon 35TiQD,
    > Canon AF35M, Contax T2. Wymieniają też Contaxa T3 - ale to błąd - T3 różnił
    > on się od starszego T2 między innymi właśnie wprowadzeniem pasywnego AF.
    >
    > --
    > Pozdrawiam!
    > Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

    troche pogooglalem i zdumiewajace jak sprzeczne sa informacje

    np

    http://www.henner.info/focus.htm

    Aktiver Autofokus

    Dies Methode wurde 1980 bei der Kompakt-Kamera Canon AF 35 M erstmals
    eingesetzt und seitdem in vielen Kompaktkameras verwendet. Hier wird
    ein unsichtbaren (!) Infrarot-Lichtstrahl ausgesendet und aus der
    Reflexdauer (Zeitdifferenz) auf die Entfernung geschlossen.
    Selbst bei völliger Dunkelheit sind Blitzaufnahmen im Nahbereich(!)
    dann möglich!
    Nachteil dieses System ist die begrenzte Reichweite! Bei manchen
    Kameras ist bei ca. 1,5m Schluss.

    pisza ze w canonie 35 mierzony byl czas od chwili wyslania sygnalu
    przez nadajnik do dotarcia do odbiornika.
    wspominaja ze nie dzialalo przez szybe i wada byl maly zasieg , zaleta
    duza szybkosc.

    wikipedia niemiecka pisze z kolei cos innego .

    nie che mi sie juz dzisiaj szukac- ostatecznie to zeszloroczny snieg.