  • Data: 2009-06-01 07:10:04
    Temat: Re: Lustrzanka ze spacer-zoomem czy kompakt?
    Od: "J." <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > AF ultradzwiekowy posiadal polaroid , niby dzialal , rozdzielczosc
    > zdjec byla dosyc niska z polaroida , tak ze pewnie nie precyzja
    > ostrzenia decydowala tutaj o rozdzielczosci.
    >
    > Podczerwonych AF nie przypominam sobie , aby znalazly zastosowanie w
    > fotografii masowej - byc moze , ze to w oparciu o detekcje kontrastu
    > lub fazy podswietlajac podczerwienia , gdyz elementy ccd sa na nia
    > czule .

    Muszę Cię zmartwić,ale o ile wiem, to zdecydowana większość kompaktów
    analogowych wyposażonych w AF miała właśnie dalmierz na podczerwień. Notabene
    on też miał tendencję do ustawiania ostrości na szybę, o czym lojalnie
    informowała instrukcja obsługi i zalecała korzystanie z trybu krajobrazowego
    [tylko że zdjęcia eksponatów w gablocie mieliśmy z głowy, albo trzeba było
    robić miniaturki z daleka]. Nie wiem jak było w Twojej Minolcie czy Konice,
    ale w moim Premierze wyglądało to tak,że na obudowie z przodu były 2
    soczewkowe okienka w odległosci ok. 1 cm od siebie, oznaczone jako czujniki
    AF.Poza tym był jeszcze mniejszy czujnik swiałomierza itp. To nie była żadna
    detekcja kontrastu czy fazy, a conajwyżej paralaksy położenia plamki
    wyświetlanej na obiekcie przez diodę nadawczą -proste jak konstrukcja cepa,w
    okienku odbiorczym AF wystarczyło umieścić prosty czujnik liniowy złożony z
    kilku [2-3] fotodiod ustawionych rzędem i cała filozofia, prosty dalmierz
    aktywny...
    Te charakterystyczne okienka AF-u można było zobaczyć w swoim czasie na
    większości "lepszych" kompaktów analogowych, czyli tych z AF. Można sobie
    pewnie sprawdzić na zdjęciach tych małpek sprzedawanych na allegro
    Pozdrawiam
    -J.