  • Data: 2009-06-01 09:57:45
    Temat: Re: Lustrzanka ze spacer-zoomem czy kompakt?
    Od: j...@a...at szukaj wiadomości tego autora

    > To kwestia technicznej realizacji. Można było zastosować sprzężenie
    > mechaniczne ruchu obiektywu z ruchem osi optycznej czujnika, można było
    > zrobić to też inaczej i sterować obiektywem dopiero po ustaleniu odległości
    > pzrez zukład AF. Nie mam pewności jak robiono częściej, ale sprzężenie
    > mechaniczne wydaje mi się rozwiązaniem łatwiejszym do zrealizowania.
    >
    > --
    > Pozdrawiam!
    > Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

    jesli piszesz , ze tak bylo to znaczy , ze bylo , choc przyznam ze nie
    pamietam takich aparatow.
    z tym ze zastanawiam sie czy to co nazywasz zwyklym dalmierzem
    optycznym nie sprowadzoalo sie jednak do detekcji fazy?

    przypominam sobnie byly jakies obiektywy z wbudowanym systmem AF
    podchodzace do zwyklach manualnych lustrzanek. Tam byly okienka o ile
    pamietam z filtrem na podczerwien - niemal oddalbym glowe ze to jednak
    dzialalo na zasadzei detekcji fazy w podczerwieni.To co dziiaj nazywam
    detekcja fazy to dalmierz optyczny , ktory identyfikuje stopien
    nieostrosci na podstawie roznicy jasnosci sygnalow. Jesli sa one
    zgodne w fazie to roznica jest najmniejsza.
    Czyli detekcja fazy to pomiar jasnosci , czyli napiecia na elemencie
    ccd - a jakzeby inaczej.
    podejrzewam ze to jest to samo o czym piszesz, tyle ze w podczerwieni
    lub swietle widzialnym.

    tak tylko kojarze mniej lub bardziej luzno.

    wracajac do tego czasu wyzwolenia z tematu - chodzi o to ,ze w tych
    aparatach , ktore ostrzyly po wcisniciu spustu , wlasciwie niemozliwe
    jest okreslenie czasu opoznienia migawki , gdyz pomiedzy wcisnieciem a
    wyzwoleniem nastepowala stosunkowo dluga ( choc i tak krotka , to
    trwalo ulamek sekundy) faza ostrzenia.
    schutter lag czyli opznienie wyzwolenia w zasadzie w klasycznym sensie
    nie obejmuje czasu ostrzenia.

    Swoja droga nie spotkalem w zyciu nie tylko sprzedawce , ale i
    fotografa , ktory zapytany nawet w ojczystym jezyku wieduilaby jaki
    jego kamera ma czas opoznienia.

    Na miejscu sprzedawcy powiedzialbym ewentualnie ( choc pewnie pytanie
    odebralo by mi mowe na kilka minut ;-) )

    S .small
    L Large
    XXX Large.

    XXX