  • Data: 2009-06-01 06:17:05
    Temat: Re: Lustrzanka ze spacer-zoomem czy kompakt?
    Od: j...@a...at szukaj wiadomości tego autora

    > Nie zmyślam.
    > Rozwiązanie o jakim piszesz to dla mnie nowość, o której nigdy nie
    > słyszałem.

    to rozwiazanie zostalo wprowadzone na rynek w postaci mosowo
    sprzedawanego aparatu juz ok polowy lat 80-tych.
    tym aparatem z funkcjonujacym i niezawodnym AF byla konika 35 AF

    Zachowalem sobie ten aparacik jako ze robil fantastycznie ostre
    zdjecia jak na kompakta. Sadzilem ze to ze wzgledu na optyke.
    Dzisiaj wiem ze AF ostzyl znacznie dokladniej , niz gdybysmy to robili
    szacujac odleglosc na oko czy wlasnie w oparcio o odl hiperfocalna.

    linkow niestety nie mam , mysle , ze jesli inteligentnie pogooglasz
    to dosyc szybko znajdziesz opis zasady.
    Na tej sasadzie dzialaly niemal wszystkie kompakty w analogu
    wyposazone w AF.

    AF ultradzwiekowy posiadal polaroid , niby dzialal , rozdzielczosc
    zdjec byla dosyc niska z polaroida , tak ze pewnie nie precyzja
    ostrzenia decydowala tutaj o rozdzielczosci.

    Podczerwonych AF nie przypominam sobie , aby znalazly zastosowanie w
    fotografii masowej - byc moze , ze to w oparciu o detekcje kontrastu
    lub fazy podswietlajac podczerwienia , gdyz elementy ccd sa na nia
    czule .

    XXX