  • Data: 2009-06-01 10:55:31
    Temat: Re: Lustrzanka ze spacer-zoomem czy kompakt?
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    <j...@a...at> napisał:

    >przypominam sobie
    >te , ktore ja pamietam dzialaly na zasadzie detekcji fazy i to juz w
    >swietle dziennym

    15 czy 20 lat temu detekcja fazy była zbyt drogim rozwiązaniem do stosowania
    w _tanich_ kompaktach z AF.

    >poniewaz u zarania stosowano elemeny CdS - siarczek kadmu wspomagano
    >sie podswietlaniem podczerwonym.
    >Ale trudno powiedziec ze byly to aparaty na podczerwien.
    >
    >chyba nie dzialaly one na tej zasadzie jak GPS ze na podstawie
    >pomiaru czasu okresla sie polozenie czyli odleglosc ?

    Również zbyt kosztowna technologia - moze obecnie dałoby się coś takiego w
    miarę tanio w kompakt upchnąć, ale 20 lat temu takie rozwiązanie
    kosztowałoby więcej, niż cała reszta aparatu. Te układy działały na zasadzie
    zwykłego dalmierza - kąt nachylenia odbiornika przy którym był on wycelowany
    w plamkę wyświetlaną na motywie przez nadajnik dawał informację o odległości
    motywu. Przy małej odległości miedzy odbiornikiem a nadajnikiem dokłądność
    pomiaru była taka sobie, ale wystarczała.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)