  • Data: 2009-05-31 20:59:24
    Temat: Re: Lustrzanka ze spacer-zoomem czy kompakt?
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    j...@a...at pisze:

    > Pawle nie zmyslaj
    >
    > af w analogowych aparatach dzialal na zasadzie detekcji kontrastu w
    > ten sposob ze:
    > w chwili naciagniecia filmu obiektyw zostal nastwiany na
    > nieskonczonosc .
    > w momencie wyzwolenie spustu obiektyw bardzo szybko w ulamku sekundy
    > przestawial swoje polozenie w sposob ciagly i plynny w kierunku ku
    > najmniejszej mozliwej odleglosci W tym czasie analizowany byl

    Nie zmyślam.
    Rozwiązanie o jakim piszesz to dla mnie nowość, o której nigdy nie
    słyszałem. Słyszałem natomiast o innych metodach pomiaru w bardziej
    zaawansowanych aparatach - pomiar odległości z użyciem podczerwieni oraz
    pomiar odległości z użyciem ultradźwięków. Każdy z tych sposobów miał
    swoje niewątpliwe zalety (oba prawidłowo ostrzyły w zupełnej ciemności),
    ale też wady. Np. AF ultradźwiękowy widział szybę, zamiast przez szybę,
    a na podczerwień to już nie pamiętam gdzie się wykładał. Oba systemy
    zaliczały się do aktywnych systemów AF. Ten realizowany przez obecne
    lustrzanki czy kompakty, są pasywne. Jest jeszcze specyficzny pomiar w
    dalmierzach ale to też jest porównywanie fazy, tylko inaczej niż w
    lustrzankach.
    Czy mógłbyś dać jakiegoś linka do opisu tego AF o jakim piszesz? Jak
    niby był on realizowany? Ja np. dzisiaj robiłem obiektywami 28mm i 40mm
    i praktycznie tylko na hiperfokalnej :P (manualną lustrzanką).

    Pozdrawiam,
    Paweł W.