  • Data: 2009-05-30 21:42:47
    Temat: Re: Lustrzanka ze spacer-zoomem czy kompakt?
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    j...@a...at pisze:

    > ale dzisiaj jest tak w kompaktach , ze czesto sie nie da odlaczyc af
    > i nie mozna mowic wylacznie o shutter lag , gdyz zawiera on w sobie
    > czas ostrzenia ( dotyczy to glownie kompaktow analogowych gdzie
    > ostrzenie bylo piekielnie szybkie i nastepowalo po wcisnieciu spustu.

    Przeglądałem ostatnio funkcje CHDK do kompaktów Canona. Okazuje się, że
    jest dostępny skrypt, który pilnuje, aby ostrość była stale ustawiona na
    hiperfokalną lub nieskończoność (dwie opcje dostępne).
    A co do analogowych małpek - tam nie było żadnego ostrzenia. Tam był
    tani obiektyw o ogniskowej 28 do 35mm przymknięty do f/11 i ustawiony na
    hiperfokalną. Tak szybki AF to ja mam w swoim Pentaksie ME. I do tego
    mogę regulować przysłonę :P

    > ale shuter lag nie uwzglednia czasu ostrzenia.

    Oczywiście, że nie. Czas ostrzenia to zupełnie inny parametr, a że oba
    zjawiska występują po sobie, no cóż (w trybie AF-C także nie ma
    opóźnienia związanego z ostrzeniem).

    Pozdrawiam,
    Paweł W.