  • Data: 2009-05-31 07:05:36
    Temat: Re: Lustrzanka ze spacer-zoomem czy kompakt?
    Od: j...@a...at szukaj wiadomości tego autora

    > Przeglądałem ostatnio funkcje CHDK do kompaktów Canona. Okazuje się, że
    > jest dostępny skrypt, który pilnuje, aby ostrość była stale ustawiona na
    > hiperfokalną lub nieskończoność (dwie opcje dostępne).
    > A co do analogowych małpek - tam nie było żadnego ostrzenia.

    Pawle nie zmyslaj

    af w analogowych aparatach dzialal na zasadzie detekcji kontrastu w
    ten sposob ze:
    w chwili naciagniecia filmu obiektyw zostal nastwiany na
    nieskonczonosc .
    w momencie wyzwolenie spustu obiektyw bardzo szybko w ulamku sekundy
    przestawial swoje polozenie w sposob ciagly i plynny w kierunku ku
    najmniejszej mozliwej odleglosci W tym czasie analizowany byl
    kontrast. jesli kontrast rosl obiektyw wysuwal sie , gdy przekroczyl
    maximum i zaczal spadac w tym momencie nastapilo wyzwolenie migawki .
    Automatyka nie szukala najwyzszego mozliwego kontrastu a po przejsiu
    maximum uznawala ze nalezywyzwolic migawke.
    Pomiaru dokonano krokowo - od ilosci krokow zalezala dokladnosc
    ostrzenia . bylo ich do ok setki , co zapewnialo b. dobre wyniki ,
    czesto lepsze niz w lustrzankach z detekcja fazy.

    Oczywiscie ze byly tez i aparaty bez af , byly z fixfocus .
    ja pisze o af , w ktorym w czasie shuter lag czyli opoznienia
    wyzwolenia migawki miescil sie czas ostrzenia.

    to rozwiazanie achkolwiek b szybkie ,dzisiaj nie znajduje rozwiazania
    w compakach cyfrowych , jako ze obserwujemy obraz z matrycy na lcd a
    ten powinen byc ostry. Dla kompaktow z celownikiem lunetkowym bez lcd
    daloby sie zastosowac.

    W aktualnych compaktach czas opoznienia wyzwolenie migawki ,
    elektroniczno /mechaniczna

    XXX

    Tam był