  • 61. Data: 2010-02-14 22:43:17
    Temat: Re: Lustrzanka, czyli przeżytek? [Gaz Wyb + Chip]
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-02-14 21:05:01 +0100, dominik <u...@d...net.pl> said:

    > Tylko trudno nazwać mac os popularnym :D hehe :)

    Jest i był pewnie bardziej popularny, niż *NIXy w biurkowych zastosowaniach.

    > O widzisz, wady mniejszej popularności i braku rozdrobnienia.

    Heu?

    > Aktualnie w
    > ofercie brak maksymalnie wypasionego maka stacjonarnego.

    Bzdura. Chyba że pod określeniem "wypasiony" rozumiesz coś dość
    niespotykanego, jak na stację roboczą.

    > Tak, ale maki pod względem architektury już nie różnią się czymkolwiek
    > wielkim.

    Wszystko ma wady i zalety. Ja tam nie tęsknię specjalnie za napędami
    SCSI, "szpecjalnymi" drukarkami, modemami czy akcesoriami "inputowymi",
    nietypowymi pamięciami czy kartami rozszerzeń (różnic w cenie możesz
    się sam domyślić).

    > Na zwykłym laptoku zainstalujesz co maka (tyle że licencja),

    Nie na każdym.

    > a na maku windę.

    Co ciężko poczytywać za wielką wadę.

    de Fresz

  • 62. Data: 2010-02-15 00:04:42
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2010-02-14 21:45, Andrzej Libiszewski wrote:
    > Być może. Nie pamiętam zwyczajnie żebym z taką sytuacją się w pracy
    > spotkał, z czego nie wynika że nie miały miejsca. Inna rzecz, że o serwisie
    > HP trudno mi w ogóle coś dobrego napisać.

    Dokładniej HP wymieniało tylko kompy z nvidią+AMD i nieliczne komputery z
    intelem. Ja nie miałem czasu na szarpanie się z nimi.

    > No przecież w informacjach był i producent i zakres numerów seryjnych
    > wadliwych akumulatorów podany.

    Ale wadliwe akumulatory nie pojawiały się tylko raz, sam przypominam sobie
    o conajmniej trzech lub czterech razach w różnym okresie. Sony też miało
    tu wpadkę, ale nie obsługują oni absolutnie wszystkich w akumulatory, a
    AFAIR nawet makówki miały jakieś problemy tu.

    > A to już niczym nie poparte przypuszczenia.

    Zgadza się, z drugiej strony wadliwe akumulatorki sony trafiły do tych
    najtańszych laptoków. Coś musiało być na rzeczy i w tym temacie, gdyby
    każdy miał pieniądze i czas na testy do dopracowania produktu to takich
    sytuacji w ogóle by nie było.

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564

  • 63. Data: 2010-02-15 00:15:09
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2010-02-14 23:43, de Fresz wrote:
    > Jest i był pewnie bardziej popularny, niż *NIXy w biurkowych
    > zastosowaniach.

    Tak, ale jeśli mowa tylko o USA. Przykładowo u nas mac niemalże nie istnieje.

    > Heu?

    No mac jest produkowany tylko przez jedną firmę w kilku gotowych modelach.
    Pecety klepie dobre kilka firm i wyścig tu trwa. Jest do koloru i do
    wyboru. Przykładowo chcesz komputer z trackpointem i masz kilka do wyboru,
    przy maku nie ma i tyle, a systemu nie zainstalujesz sobie na pececie żeby
    było zgodnie z licencją.

    > Bzdura. Chyba że pod określeniem "wypasiony" rozumiesz coś dość
    > niespotykanego, jak na stację roboczą.

    Coś np z fabrycznym chłodzeniem wodnym.

> [...]
    > SCSI, "szpecjalnymi" drukarkami, modemami czy akcesoriami "inputowymi",
    > nietypowymi pamięciami czy kartami rozszerzeń (różnic w cenie możesz się

    Też za wieloma sprawami nie tęsknię, ale równocześnie mam wrażenie, że mac
    stracił tym samym swoją inność powodowaną architekturą, przykładowo
    podejście do wkładanych dyskietek kiedyś.

    > Nie na każdym.

    Owszem, są lepiej i gorzej obsługiwane. Sprawdzałem kiedyś dla eee i
    brakowało jedynie wypaśnego sterownika do grafiki i kamerki.

    > Co ciężko poczytywać za wielką wadę.

    IMHO zakup maka by mieć windę tam mija się z celem. Albo wszystko, albo
    nic :)

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564

  • 64. Data: 2010-02-15 00:27:35
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2010-02-14 21:40, Andrzej Libiszewski wrote:
    > Gdzie?

    Wyśmiałeś że się nie biły o moc, po czym napisałeś, że miały kilka oczek
    do tyłu grafikę.

    > Owszem. Za to dom i biznes nie są.

    Używać się da bez problemu, leżąc na biurku grubość i pancerność nie
    przeszkadza, nosząc w teczce pewnie już bardziej, ale to też nie jest
    niemożliwe, chociaż do takich zastosowań raczej nieoptymalne.

    > Hehe, w takim razie Acera i HP zakwalifikujesz jako elektroniczny złom
    > przeznaczony do niczego?

    Jako komputery do niezbyt intensywnego użytku domowego. Nie każdy spędza
    nad laptopem cały wieczór. Znam takich, którzy raz na tydzień może włączą,
    a tak w ogóle to komputerów nie znoszą. Takim ludziom ma to szansę
    posłużyć nawet kilka lat o ile nie będzie mieć to bomby zegarowej jak np z
    tymi chipsetami czy matrycami w cyfrówkach.

    > O TP nie trzeba dbać jak o jajko.

    No na budowie musisz bardzo uważać. Jak z jajkiem.

    > A coś ad rem?

    Znaczy co? Vaio dalej mnie nie obchodzą.

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564

  • 65. Data: 2010-02-15 00:49:13
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Sun, 14 Feb 2010 23:43:17 +0100, de Fresz napisał(a):

    > Jest i był pewnie bardziej popularny, niż *NIXy w biurkowych zastosowaniach.

    Przecież OSX to *NIX :)

> [...]
    > SCSI, "szpecjalnymi" drukarkami, modemami czy akcesoriami "inputowymi",
    > nietypowymi pamięciami czy kartami rozszerzeń (różnic w cenie możesz

    Różnice w cenie dalej widać, tylko nie mają technicznego uzasadnienia.
    Popatrz na cenę modułu pamięci do MacBooka i na taki sam typ modułu do
    "zwykłego" notebooka.

  • 66. Data: 2010-02-15 00:56:17
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Mon, 15 Feb 2010 01:04:42 +0100, dominik napisał(a):

    > Dokładniej HP wymieniało tylko kompy z nvidią+AMD i nieliczne komputery z
    > intelem. Ja nie miałem czasu na szarpanie się z nimi.

    Wierzę na słowo. Do mnie takie sprawy nie trafiły, mimo że w owym okresie
    już pracowałem w branży.

> [...]
    > tu wpadkę, ale nie obsługują oni absolutnie wszystkich w akumulatory, a
    > AFAIR nawet makówki miały jakieś problemy tu.

    Sony było dostawcą akumulatorów do Lenovo i Della. Z nimi było najwięcej
    problemów. Makówek nie pamiętam (co innego iPhone)

    > Zgadza się, z drugiej strony wadliwe akumulatorki sony trafiły do tych
    > najtańszych laptoków.

    Nie tylko. O ile pamiętam sprawdzane były też wszelkiej maści ThinkPady, a
    trudno o nich było powiedzieć, żeby należały do grupy najtańszych laptopów.

    > Coś musiało być na rzeczy i w tym temacie, gdyby
    > każdy miał pieniądze i czas na testy do dopracowania produktu to takich
    > sytuacji w ogóle by nie było.

    Bzdura. Przypadki MUSZĄ się zdarzać, a w wielkoseryjnej produkcji taki
    przypadek ma również dużą skalę.

    Nawet najlepsze dopracowanie produktu nie gwarantuje 100% niezawodności.

  • 67. Data: 2010-02-15 01:02:29
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Mon, 15 Feb 2010 01:27:35 +0100, dominik napisał(a):

    > Wyśmiałeś że się nie biły o moc, po czym napisałeś, że miały kilka oczek
    > do tyłu grafikę.

    A bo polemizowałem pewnie z marketingowym bełkotem ze strony Apple (bo
    sprawdzałem tam co też montują w lapkach) :)

    Być może pojechałem po bandzie w związku z tym :)

    > Używać się da bez problemu, leżąc na biurku grubość i pancerność nie
    > przeszkadza, nosząc w teczce pewnie już bardziej, ale to też nie jest
    > niemożliwe, chociaż do takich zastosowań raczej nieoptymalne.

    Właśnie o ten brak optymalności chodzi przecież.

> [...]
    > posłużyć nawet kilka lat o ile nie będzie mieć to bomby zegarowej jak np z
    > tymi chipsetami czy matrycami w cyfrówkach.

    Między wykonaniem TP a HP czy Acera jest przepaść na korzyść TP. Więc albo
    TP jest laptopem do zadań typowych (a z tego wynika, że HP/Acer to złom),
    albo też HP/Acer to komutery do typowych zadań, a w efekcie mamy TP jako
    maszynę solidniejszą, do pracy w trudniejszych warunkach.

    > No na budowie musisz bardzo uważać. Jak z jajkiem.

    Jako kielni faktycznie nie polecam używac.

    "A cóż można polepszyć w tak doskonałym programie jak iTunes?"
    Alvy Singer

  • 68. Data: 2010-02-15 01:59:04
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2010-02-15 01:56, Andrzej Libiszewski wrote:
    > Wierzę na słowo. Do mnie takie sprawy nie trafiły, mimo że w owym okresie
    > już pracowałem w branży.

    Z ciekawości ostatnio sprawdzałem - nie zrobili czegokolwiek w sprawie od
    trzech lat, chociaż problem był coraz bardziej oczywisty. Wydaje mi się,
    że kryzys się objawił i nawet stać ich by nie było po prostu teraz na
    cokolwiek więc bronią się jak mogą. Szkoda, bo poza tym że siadło to
    komputer był ok.

    > Sony było dostawcą akumulatorów do Lenovo i Della. Z nimi było najwięcej
    > problemów. Makówek nie pamiętam (co innego iPhone)

    Dla Lenovo raczej nie, AFAIR dla Della, HP, toshiby i jeszcze kogoś, z
    czego większość się dostało HP i te im wymieniali. Lenovo miały chyba coś
    innego. Zresztą naprawdę mniejsza o to.

    > Nie tylko. O ile pamiętam sprawdzane były też wszelkiej maści ThinkPady, a
    > trudno o nich było powiedzieć, żeby należały do grupy najtańszych laptopów.

    Po pierwsze AFAIR lenovo miało nie od sony. Po drugie thinkpady były
    owszem wzorem kiedyś, ale zaraz jak Lenovo go przejęło to cena znacznie
    spadła i pojawiły się problemy z LCD, akumulatorami i dyskami. Byłem wtedy
    na kupnie laptoka i obstawałem za lenovo, pojawił się akurat T61 i
    kosztował nie $2500, a $1600. Szybko się okazało dlaczego.

    > Bzdura. Przypadki MUSZĄ się zdarzać, a w wielkoseryjnej produkcji taki
    > przypadek ma również dużą skalę.

    Tylko najczęściej spowodowane to jest właśnie szukaniem oszczędności. Ile
    razy to wyszło, że coś nie tak z powodu jakiegoś podkładu, czy materiału,
    który reagował z innymi rzeczami? Wszystko się robi w pośpiechu i tanio.
    Prawdziwych przypadków jest naprawdę mało.

    > Nawet najlepsze dopracowanie produktu nie gwarantuje 100% niezawodności.

    Prawda, ale też dopracowanym produktom zdarza się to wiele rzadziej niż
    taniej masówce.

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564

  • 69. Data: 2010-02-15 02:10:16
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2010-02-15 02:02, Andrzej Libiszewski wrote:
    > A bo polemizowałem pewnie z marketingowym bełkotem ze strony Apple (bo
    > sprawdzałem tam co też montują w lapkach) :)
    >
    > Być może pojechałem po bandzie w związku z tym :)

    Z tego wynika, że nie czytasz na co odpowiadasz :>
    hehe :)

    > Właśnie o ten brak optymalności chodzi przecież.

    To zależy jak widać od zastosowań - jak ktoś potrzebuje komputera do
    trudnych warunków to pewnie lepiej mu będzie używać takiego i czasem w
    biurze i czasem na budowie. Jak tylko do prac biurowych to nie ma taki
    zakup dla niego większego sensu.

    Swoją drogą widziałem kiedyś chłopaka który nosił dużego, pancernego
    toughbooka. I lubił go za tą pancerność. Osobiście w życiu bym tak nie
    chciał :)

> [...]
    > albo też HP/Acer to komutery do typowych zadań, a w efekcie mamy TP jako
    > maszynę solidniejszą, do pracy w trudniejszych warunkach.

    Po prostu thinkpady są lepiej wykonane i więcej kosztują. Jak ktoś chce
    dopłacić to niech to zrobi. Jaka w tym filozofia? Jeden kupuje zwykłą
    wtyczkę, drugi pozłacaną, a trzeci jeszcze inną :)

    > Jako kielni faktycznie nie polecam używac.

    Ja nie polecam zbliżać się do miejsc zapylonych, miejsc że coś może spaść
    lub ochlapać, Warto też trzymać się z daleka od piasku, wapna czy innych
    drobinek. Czyli lepiej po prostu nie brać na budowę lub naprawdę bardzo
    uważać. Z toughbookiem można wiele mniej, ale też absolutnie
    niezniszczalne to nie jest (chociaż wiele też znów nie brakuje).

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564

  • 70. Data: 2010-02-15 09:54:40
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Mon, 15 Feb 2010 02:59:04 +0100, dominik napisał(a):

    > Dla Lenovo raczej nie, AFAIR dla Della, HP, toshiby i jeszcze kogoś, z
    > czego większość się dostało HP i te im wymieniali. Lenovo miały chyba coś
    > innego. Zresztą naprawdę mniejsza o to.

    Na 100% Lenovo miało akumulatory Sony - widziałem, pamiętam :) Ale, jak
    napisałeś, w sumie mniejsza o to.

    > Po pierwsze AFAIR lenovo miało nie od sony.

    Były produkcji Sony. W momencie przyjścia informacji o wadach każdą sztukę
    baterii od sprzętu Lenovo w firmie sprawdzałem z numerami seryjnymi.

> [...]
    > na kupnie laptoka i obstawałem za lenovo, pojawił się akurat T61 i
    > kosztował nie $2500, a $1600. Szybko się okazało dlaczego.

    Wadliwy egzemplarz może się i Rollsowi zdarzyć - to przecież truizm. TP i
    tak pozostają znacznie solidniejszym sprzętem niż większość konkurencji.

> [...]
    > który reagował z innymi rzeczami? Wszystko się robi w pośpiechu i tanio.
    > Prawdziwych przypadków jest naprawdę mało.

    No ale takie szukanie oszczędności dotyczy wszystkich dziedziń życia.
    Wahadłowiec Columbia też MOŻE by się nie rozpadł w powietrzu gdyby nie
    cięcia finansowe w NASA.

    > Prawda, ale też dopracowanym produktom zdarza się to wiele rzadziej niż
    > taniej masówce.

    Prawda.