  • 71. Data: 2010-02-15 10:27:39
    Temat: Re: Lustrzanka, czyli przeżytek? [Gaz Wyb + Chip]
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2010-02-15 01:15:09 +0100, dominik <u...@d...net.pl> said:

    > Tak, ale jeśli mowa tylko o USA. Przykładowo u nas mac niemalże nie istnieje.

    Bezedura. Wejdź do jakiekolwiek przyzwoitej agencji reklamowej, studia
    dźwiękowego czy montażowni telewizyjnej.

    > Coś np z fabrycznym chłodzeniem wodnym.

    A po jakiego grzyba to i od kiedy jest wyznacznikiem "wypasu"?

    > Też za wieloma sprawami nie tęsknię, ale równocześnie mam wrażenie, że mac
    > stracił tym samym swoją inność powodowaną architekturą, przykładowo
    > podejście do wkładanych dyskietek kiedyś.

    Wyjmowania jak już. I do dzisiaj to tak działa - w żadnym Maku nie ma
    na wierzchu wyrzutnika dysków. Zresztą mniejsza o to, dla znakomitej
    większości Makjuzerów różnice w bebechach są zupełnie nieistotne - od
    początku były to komputery głównie dla tych, co to ich niespecjalnie
    obchodzi na jakiej zasadzie komputer działa, a znacznie bardziej - czy
    jest wygodnym narzędziem do wykonania konkretnej roboty. Czyli
    najważniejsze nie to, co się grzeje i szura w obudowie, ale to, z czym
    ma się do czynienia na ekranie - system, jego ergonomia, stabilność,
    możliwości. I na deser jeszcze dizajn.

    > IMHO zakup maka by mieć windę tam mija się z celem. Albo wszystko, albo
    > nic :)

    Nie do końca masz rację, bo różne bywają sytuacje. Wielu Makjuzerom
    możliwość swobodnej emulacji Windy lub zbootowania się na niej się
    przydaje. Ot, choćby żeby se PITy wypełnić jakimś darmowym szajsem z
    płytki dołączanej do gazety. Jak już pisałem gdzieś w tym wątku - znam
    sytuację gdy MP zostały kupione jako stacje do renderingu, bo
    wychodziły taniej niż podobnie wyposażone Delle czy HP i działają
    właśnie pod Windą, bo tego se soft za ładne dziesiąt kilo pln życzy.

    de Fresz

  • 72. Data: 2010-02-15 10:34:42
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2010-02-15 01:49:13 +0100, Andrzej Libiszewski
    <a...@g...usunto.pl> said:

    > Przecież OSX to *NIX :)

    Nie do końca. A raczej - częściowo.

    > Różnice w cenie dalej widać, tylko nie mają technicznego uzasadnienia.

    Doprawdy? Nie widzę już sytuacji jak kiedyś, że ten sam modem do PC-a
    kosztował ~300 zł, a a wersja makowa, z innym kablem i ROMem ~550 zł. Z
    drukarkami było podobnie. Czasem dawało się obejść (flashem romu i
    zmianą kabla), a czasem nie.

    > Popatrz na cenę modułu pamięci do MacBooka i na taki sam typ modułu do
    > "zwykłego" notebooka.

    Pitu pitu. Kingstone błogosławiony do Toshiby kosztuje podobnie jak
    KIngstone błogosłąwiony do Jabola. A i Toshiba i Jabol doskonale
    działają na "zwykłych" Kingstonach, bez certyfikatu zgodności. A że
    różne iStore sprzedają zwykłe moduły po chorych cenach, to już jakby
    problem tych, którzy dają się na to złapać (zresztą u innych firm
    komputerowych też się zdarza takie podejście).

    de Fresz

  • 73. Data: 2010-02-15 15:07:41
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Mon, 15 Feb 2010 11:34:42 +0100, de Fresz napisał(a):

    /.../

> [...]
    > problem tych, którzy dają się na to złapać (zresztą u innych firm
    > komputerowych też się zdarza takie podejście).

    Dokładnie o tym przecież piszę. O oficjalnym błogosławieństwie i o
    naciąganiu na koszty.

    "Nie zawsze wola ministrów wyznacza bieg historii i niekoniecznie
    pontyfikat kapłanów porusza rękoma Boga."

  • 74. Data: 2010-02-15 15:33:34
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2010-02-15 16:07:41 +0100, Andrzej Libiszewski
    <a...@g...usunto.pl> said:

    > Dokładnie o tym przecież piszę. O oficjalnym błogosławieństwie i o
    > naciąganiu na koszty.

    No to w czym Apple tu się niby ma różnić od Della, Toshiby czy HP?

    de Fresz

  • 75. Data: 2010-02-15 17:51:14
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Mon, 15 Feb 2010 16:33:34 +0100, de Fresz napisał(a):

    > No to w czym Apple tu się niby ma różnić od Della, Toshiby czy HP?

    Handlujący Toshibą czy HP nie wmawiają nikomu, że jedynie słuszne są moduły
    z błogosławieństwem.

  • 76. Data: 2010-02-15 19:32:31
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-02-15 18:51:14 +0100, Andrzej Libiszewski
    <a...@g...usunto.pl> said:

    > Handlujący Toshibą czy HP nie wmawiają nikomu, że jedynie słuszne są moduły
    > z błogosławieństwem.

    Ło matko! Znaczy że mi Toszibę jakiś krasnoludek sprzedawał, co to go
    nie ma! Tylko czy jemu aby ktoś powiedział, że nie ma prawa istnieć?
    Mimo że to autoryzowany "power reseller" czy jak tam ich zwą?

    de Fresz

  • 77. Data: 2010-02-15 19:36:00
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Mon, 15 Feb 2010 20:32:31 +0100, de Fresz napisał(a):

    > Ło matko! Znaczy że mi Toszibę jakiś krasnoludek sprzedawał, co to go
    > nie ma! Tylko czy jemu aby ktoś powiedział, że nie ma prawa istnieć?
    > Mimo że to autoryzowany "power reseller" czy jak tam ich zwą?

    Nie wiem kto ci sprzedawał Toshibę i dlaczego wybrałeś taką a nie inną
    firmę. Wiem, że moja takich numerów nie robi.

    "Krocz naprzód, mężny światłości synu
    A te sedesy w kolorze jaśminu
    Skąpanego w bladej poświacie miesiąca
    Znajdziesz tam, kędy wiedzie strzała gorejąca!"

  • 78. Data: 2010-02-15 22:04:09
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-02-15 20:36:00 +0100, Andrzej Libiszewski
    <a...@g...usunto.pl> said:

    > Nie wiem kto ci sprzedawał Toshibę i dlaczego wybrałeś taką a nie inną
    > firmę.

    Bo byli blisko i mieli przyzwoite ceny.

    > Wiem, że moja takich numerów nie robi.

    Aha. Czyli jeśli Twoja firma tak nie robi, to znaczy że żadna w ten
    sposób nie postępuje? Bo zupełnym przypadkiem znam oficjalnych
    resellerów Jaboli, którzy jasno tłumaczą klientom jak się sprawy z tym
    nieszczęsnym ramem czy dyskami mają, ale to przecież nie jest przykład
    na to, że Apple nie jest bee, nieprawdaż?

    de Fresz

  • 79. Data: 2010-02-15 22:36:17
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Mon, 15 Feb 2010 23:04:09 +0100, de Fresz napisał(a):

    > Aha. Czyli jeśli Twoja firma tak nie robi, to znaczy że żadna w ten
    > sposób nie postępuje?

    Rozszerzę to na inne znane mi firmy. W istocie nie znam firmy która by taki
    numer robiła przy Toshibie, HP czy innym nie-applowskim sprzęcie. Jedyne
    znane mi przykłady naciągania dotyczą resellerów Apple'a.

    Co nie znaczy, że ma pełen przegląd sprawy.

  • 80. Data: 2010-02-16 07:00:45
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-02-15 23:36:17 +0100, Andrzej Libiszewski
    <a...@g...usunto.pl> said:

> [...]
    > znane mi przykłady naciągania dotyczą resellerów Apple'a.
    >
    > Co nie znaczy, że ma pełen przegląd sprawy.

    Do dziś pamiętam jak gdzieś koło roku 2003 serwis Compaqa za
    rozszerzenie RAMu w średniopółkowym serwerze z 2 do 4 GB, oczywiście na
    "profesjonalnych" i firmowanych przez C kościach, zażyczył sobie ponad
    2k zł (netto). Dodam, że ów serwer następne parę lat doskonale i
    bezproblemowo chodził na zwykłych, totalnie "nieprofesjonalnych"
    Kingstonach za lącznie ~500 zł. Takiego zdzierstwa nawet Apple nie jest
    w stanie przebić.
    Większe bądź mniejsze przycinanie na pamięci czy dyskach jest w tej
    branży standardem, wystarczy rozejrzeć się po cennikach. Dodam, że
    niektórzy sprzedawcy (z tych, co to niby ich nie ma) usłużnie
    informują, iż montaż niebłogosławionych kości oznacza utratę gwarancji.
    I to nie Apple, ale właśnie Toshiby czy HP.

    de Fresz