  • 1. Data: 2010-02-01 13:03:09
    Temat: Re: Pomoc przy wyborze Nikus D5000 + 18-105 VR czy Nikus D90 + 18-55 VR?
    Od: "Bartosz" <b...@o...pl>

    Użytkownik "Piotr F." <o...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:hk6hqp$b3q$1@news.onet.pl...
> [...]
    > wspominam bo ja znam. Wiem, ktory lepiej lezy w lapie. Przez 2 lata
    > focilem Nikonem F80. Z roznym skutkiem, potem wpadl w rece Canon A700, ale
    > przestalo mnie to bawic. Jakies pojecie o foceniu wiec mam. Nie wszystko
    > bylo robione na "programach tematycznych" lub Auto. ;-)
    >
    > Co byscie w moim przypadku zrobili? Nie ukrywam, ze nie szybko wejde w
    > jakies nowe szklo po zakupieniu ktoregos z tych dwoch zestawow.
    >
    > I prosba bez porad typu doloz sobie jeszcze tyle i tyle a wtedy bedziesz
    > mial to. Taki mam wybor i przy tym pozostaje.

    Jako użytkownik systemu Nikon radzę uczciwie - weź D90. To body ma jedną
    dużą zaletę nad niższymi puszkami Nikona - ma śrubokręt, czyli starsze szkła
    bez silnika będą działały.

  • 2. Data: 2010-02-01 13:13:08
    Od: "Piotr F." <o...@p...onet.pl>

    Bartosz pisze:

    > Jako użytkownik systemu Nikon radzę uczciwie - weź D90. To body ma jedną
    > dużą zaletę nad niższymi puszkami Nikona - ma śrubokręt, czyli starsze szkła
    > bez silnika będą działały.

    To wiem, jest to mocny argument.

  • 3. Data: 2010-02-01 13:23:15
    Od: kQr <n...@m...pl>

    Piotr F. pisze:

    > To wiem, jest to mocny argument.

    Moim skromnym malo wartym zdaniem nie jest to argument dla kogos kto
    chce robic fotki :d Amator kupujacy aparat do robienia zdjec obejdzie
    sie spoookojnie szklem 18-105 VR (ktote jest bardzo dobre do 80%
    sytuacji napotkanych przez amatora) + w przyszlosci AF-S 35mm f/1.8 G
    (700zl) Moze tez doskladac do 50mm 1.4 AF-S za 1400. Srubokret nie jest
    juz argumentem bo obiektywow AF-S juz jest sporo a bedzie jeszcze wiecej.

    D5000 jest male i zgrabne - duza zleta :)

    Za chwile ktos powie o magicznym i legendarnym 50mm 1.8 D za 300zl
    uzywany - mozna i tak :)

    pozdr,

  • 4. Data: 2010-02-01 13:34:32
    Od: "Piotr F." <o...@p...onet.pl>

    kQr pisze:

> [...]
    > juz argumentem bo obiektywow AF-S juz jest sporo a bedzie jeszcze wiecej.
    >
    > D5000 jest male i zgrabne - duza zleta :)

    No wszystko co tu powiedziales tez ma sens w moim przypadku - amatora.
    Uniwersalnosc obiektywu (bo tak jak mowilem nie szybko cos dokupie) i
    wielkosc aparatu ma dla mnie duze znaczenie. I dochodzi jeszcze
    nagrywanie filmow z ktorego w brew pozorom dosc czesto korzystalem w
    Canonie i mysle, ze porownujac jakosc filmikow z mojego starego Canona
    do tych co wydaje Nikon to bedzie przepasc. A mysle, ze jak sie ogarne z
    fotografowaniem juz na dobre to wtedy zmienie a ten zostawie dzieciakom. ;-)

    Piotr

  • 5. Data: 2010-02-01 14:07:52
    Od: "pinokio" <d...@o...pl>

    poczekaj dwa miesiące, ma wyjść nikon d5000 ze stabilizacją w body

  • 6. Data: 2010-02-01 14:33:19
    Od: "Piotr F." <o...@p...onet.pl>

    pinokio pisze:
    > poczekaj dwa miesiące, ma wyjść nikon d5000 ze stabilizacją w body

    A za kolejny miesiac D90 bedzie kosztowal 1500 zl. Daj spokoj. Nie tedy
    droga. Tak to sobie mozna do smierci przesuwac terminy bo cos tam.

    PIotr

  • 7. Data: 2010-02-01 19:10:39
    Od: "085" <z...@g...pl>

    Użytkownik "kQr" <n...@m...pl> napisał w wiadomości

    > D5000 jest male i zgrabne - duza zleta :)

    To jest bzdurura marketingowa o "duzym D90" i "malym D5000".

    Wymiary za dpreview:

    132 x 103 x 77 mm vs. 127 x 104 x 80 mm

    p, zul