    From: de Fresz <d...@n...o2.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Lustrzanka, czyli przeżytek? [Gaz Wyb + Chip]
    Date: Mon, 15 Feb 2010 11:27:39 +0100
    <hkk9ke$l09$1@news.dialog.net.pl> <hkkq06$5cl$1@news.supermedia.pl>
    <hkl0dg$ot8$1@sunflower.man.poznan.pl> <hkm7mf$ei6$1@inews.gazeta.pl>
    <hkm9p5$94t$1@sunflower.man.poznan.pl> <hkmbt7$8a$1@inews.gazeta.pl>
    <hkmgk5$ddm$1@news.onet.pl> <hkps20$sig$2@inews.gazeta.pl>
    <hkpsmr$bgv$3@news.onet.pl> <hkq8vr$fge$1@inews.gazeta.pl>
    <hkqp1o$u6$1@news.onet.pl> <hksn7u$r4e$1@inews.gazeta.pl>
    <hksp7j$535$1@inews.gazeta.pl> <hkt04m$pmu$1@inews.gazeta.pl>
    <hku5ap$9e1$1@inews.gazeta.pl> <hl9l1g$naf$1@inews.gazeta.pl>
    <hl9ua2$268$1@inews.gazeta.pl> <hla3mg$hcu$1@inews.gazeta.pl>

    On 2010-02-15 01:15:09 +0100, dominik <u...@d...net.pl> said:

    > Tak, ale jeśli mowa tylko o USA. Przykładowo u nas mac niemalże nie istnieje.

    Bezedura. Wejdź do jakiekolwiek przyzwoitej agencji reklamowej, studia
    dźwiękowego czy montażowni telewizyjnej.

    > Coś np z fabrycznym chłodzeniem wodnym.

    A po jakiego grzyba to i od kiedy jest wyznacznikiem "wypasu"?

    > Też za wieloma sprawami nie tęsknię, ale równocześnie mam wrażenie, że mac
    > stracił tym samym swoją inność powodowaną architekturą, przykładowo
    > podejście do wkładanych dyskietek kiedyś.

    Wyjmowania jak już. I do dzisiaj to tak działa - w żadnym Maku nie ma
    na wierzchu wyrzutnika dysków. Zresztą mniejsza o to, dla znakomitej
    większości Makjuzerów różnice w bebechach są zupełnie nieistotne - od
    początku były to komputery głównie dla tych, co to ich niespecjalnie
    obchodzi na jakiej zasadzie komputer działa, a znacznie bardziej - czy
    jest wygodnym narzędziem do wykonania konkretnej roboty. Czyli
    najważniejsze nie to, co się grzeje i szura w obudowie, ale to, z czym
    ma się do czynienia na ekranie - system, jego ergonomia, stabilność,
    możliwości. I na deser jeszcze dizajn.

    > IMHO zakup maka by mieć windę tam mija się z celem. Albo wszystko, albo
    > nic :)

    Nie do końca masz rację, bo różne bywają sytuacje. Wielu Makjuzerom
    możliwość swobodnej emulacji Windy lub zbootowania się na niej się
    przydaje. Ot, choćby żeby se PITy wypełnić jakimś darmowym szajsem z
    płytki dołączanej do gazety. Jak już pisałem gdzieś w tym wątku - znam
    sytuację gdy MP zostały kupione jako stacje do renderingu, bo
    wychodziły taniej niż podobnie wyposażone Delle czy HP i działają
    właśnie pod Windą, bo tego se soft za ładne dziesiąt kilo pln życzy.

    de Fresz