  • Data: 2010-02-16 09:37:19
    Temat: Re: Lustrzanka, czyli przeżytek? [Gaz Wyb + Chip]
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Tue, 16 Feb 2010 08:00:45 +0100, de Fresz napisał(a):

    > Do dziś pamiętam jak gdzieś koło roku 2003 serwis Compaqa za
    > rozszerzenie RAMu w średniopółkowym serwerze z 2 do 4 GB, oczywiście na
    > "profesjonalnych" i firmowanych przez C kościach, zażyczył sobie ponad
    > 2k zł (netto). Dodam, że ów serwer następne parę lat doskonale i
    > bezproblemowo chodził na zwykłych, totalnie "nieprofesjonalnych"
    > Kingstonach za lącznie ~500 zł. Takiego zdzierstwa nawet Apple nie jest
    > w stanie przebić.
    > Większe bądź mniejsze przycinanie na pamięci czy dyskach jest w tej
    > branży standardem, wystarczy rozejrzeć się po cennikach. Dodam, że
> [...]

    Wiesz, jestem w stanie się zgodzić, że serwisy ceny komponentów biorą z
    dupy i to z reguły mocno egzotycznej. Sam pamiętam przynajmniej dwa
    przypadki, kiedy niegwarancyjną wymianę dysku 160GB w Toshibie wyceniono na
    1100zł + robocizna, podczas gdy nowiutki dysk twardy 250GB który miałem na
    półce kosztował poniżej 300zł. Ale to sytuacja charakterystyczna dla
    serwisów właśnie, nie dla zwykłych sklepów gdzie można kupić części.

    Nie znam też żadnego _normalnego_ sprzedawcy, pracującego w _normalnym_
    sklepie, który poinformuje klienta (wprowadzając go przy tym w błąd), że
    montaż innych niż oficjalnie błogosławione moduły wiąże się z utratą
    gwarancji - bo się NIE wiąże.

    "Krocz naprzód, mężny światłości synu
    A te sedesy w kolorze jaśminu
    Skąpanego w bladej poświacie miesiąca
    Znajdziesz tam, kędy wiedzie strzała gorejąca!"