eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyLitwa - dokładniejsza analiza › Re: Litwa - dokładniejsza analiza
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!goblin2!goblin.
    stu.neva.ru!aioe.org!peer03.am4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-med
    ia.com!peer01.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!npeer.de.kpn-eurorings.ne
    t!npeer-ng0.de.kpn-eurorings.net!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrad
    a.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Subject: Re: Litwa - dokładniejsza analiza
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <5deeaba5$0$517$65785112@news.neostrada.pl> <qsndvm$oiu$1@dont-email.me>
    <5def4a18$0$17341$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <5deffe1f$0$500$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <5df100e4$0$543$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    From: Shrek <...@w...pl>
    Date: Thu, 12 Dec 2019 06:34:52 +0100
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:60.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/60.9.1
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <X...@1...0.0.1>
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
    Content-Language: pl
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 73
    Message-ID: <5df1d17c$0$17349$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.142.196.21
    X-Trace: 1576128892 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 17349 83.142.196.21:1881
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 4644
    X-Received-Body-CRC: 2868685738
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2668170
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 11.12.2019 o 19:59, Budzik pisze:

    >>> Gdyby było tak jak mowisz to wypadków byłoby duzo duzo mniej!
    >>
    >> Twierdzisz, że jak pieszy widzi, że samochód go pierdolnie to pcha
    >> się przed niego w imię zasad? Nie wydaje mnie się.
    >>
    > Niczego takiego nie twierdze.
    > Twierdze ze piesi czesto przykładaja zbyt małą starannosc do widzenia.

    Jak często. BTW - kiedyś z perspektywy kierowcy też myślałem "że te
    chuje w ogóle nie patrzą";) Zatrzymuję się, a oni lezą nie patrząc co za
    mną. Dopiero potem uświadomiłem sobie, że przecież patrzyli wcześniej i
    wiedzieli ponad moim samochodem - dopóki ktoś nie zapierdala 130 po
    mieście, to wystarcza. Sądzę, że w dużej części stąd bierze się mit o
    niepatrzeniu przez pieszych rozpowszechniony wsród kierowców.

    >>> Przeciez nawet tu wielokrotnie pokazywano filmy gdzie ludzie
    >>> wchodzili badz wbiegali dokładnie prosto pod samochód!
    >>
    >> Zauważ, że takich gdzie piesi ogranęli i nic się nie stało się na
    >> ogół nie wrzuca do yutuba. A i tak jest mniej więcej pół na pół z
    >> takimi co ogarnęli i ktoś jednak wrzucił bo było near miss. Więc nie
    >> masz racji _zdecydowana_większość_ pieszych ogarnia.
    >>
    > Ale takich co kierowca ogarnał tez sie nie wrzuca.

    Oj - jak jest blisko to się wrzuca. Ja jak ogarnął bez problemu... to
    znaczy że pieszy był w prawie i miał pierwszeństwo, tylko komuś pomylił
    się zakaz "wtargiwania bezpośrenio przed pojazd" z "pieszy ma
    pierwszeństwo, ale tylko jak nic nie jedzie". Jeśli kierowca daje radę
    zahamować bez buta w podłodze to wszysko jest legitnie i według zasad.

    > Ja tylko twierdze ze ogromu zdarzen mogliby uniknac sami piesi.

    Zapewne - i ogromnej części unikają. Sam kilka(nascie?) razy bym
    skończył pod kołami gdybym nie pomyślał za kierownika. Mówię o takich
    bardziej spektakularnych, bo o klasycznym omijaniu na pasch to "szkoda
    ryja strzępić":(

    >> Sorry - pieszy może być nieogarem. Kierownik ma papipiery, że jest z
    >> tych lepszych i sytuację wokół przejścia _ma_ ogarniać. Jak nie to
    >> nie powinien prowadzić.
    >>
    > Nieogarem? Ze nie umie przechodzic przez jezdnie?

    No - kiedyś też będziesz stary - będziesz słabo widział, kiepsko
    słyszał. I co wtedy - zakaz opuszczania domu?

    >> I słusznie, bo twarde dane mówią co innego niż się Tomkowi wydaje.
    >> Wolę się opierać na twardych danych niż gdybaniach Tomka, które na
    >> dodatek w starciu z rzeczywistością okazują się nieprawdziwe (chyba
    >> że ktoś po cichaczu sprząta trupy z jezdni i nie trafiają one do
    >> statystyk).
    >>
    > Danych? W jaki sposób dane miałyby sprawdzic teze Tomka?

    Normalnie - skoro ilość wypadków każdorazowo spada po zmianie prawa, to
    znaczy że podnoszone przez niego zjawosko nie zachodzi, a w najgorszym
    razie jest kompensowane z nawiązką przez inne i ilośc trupów się zmniejsza.

    >> Dlatego jak było p rząd wiekości mniej samochodów i robiły one o
    >> rząd wielkości mniejsze przebiegi to powinno być o dwa rzedy
    >> wielkości mniej trupów. Było? Nie wydaje mnie sie.
    >>
    > Nie mam pojecia. Rodzice opowiadali mi jak w latach 60 grali na ulicach w
    > piłke. I to nie na takich bocznych ulicach...

    Jak by było o dwie wielkości mniej to byłyby pojedyncze osoby rocznie.
    AA było więcej.

    --
    Shrek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: