-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!goblin2!goblin.
stu.neva.ru!aioe.org!peer03.am4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-med
ia.com!peer01.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!npeer.de.kpn-eurorings.ne
t!npeer-ng0.de.kpn-eurorings.net!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrad
a.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Subject: Re: Litwa - dokładniejsza analiza
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <5deeaba5$0$517$65785112@news.neostrada.pl> <qsndvm$oiu$1@dont-email.me>
<5def4a18$0$17341$65785112@news.neostrada.pl>
<X...@1...0.0.1>
<5deffe1f$0$500$65785112@news.neostrada.pl>
<X...@1...0.0.1>
<5df100e4$0$543$65785112@news.neostrada.pl>
<X...@1...0.0.1>
From: Shrek <...@w...pl>
Date: Thu, 12 Dec 2019 06:34:52 +0100
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:60.0) Gecko/20100101
Thunderbird/60.9.1
MIME-Version: 1.0
In-Reply-To: <X...@1...0.0.1>
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
Content-Language: pl
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 73
Message-ID: <5df1d17c$0$17349$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.142.196.21
X-Trace: 1576128892 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 17349 83.142.196.21:1881
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 4644
X-Received-Body-CRC: 2868685738
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2668170
[ ukryj nagłówki ]W dniu 11.12.2019 o 19:59, Budzik pisze:
>>> Gdyby było tak jak mowisz to wypadków byłoby duzo duzo mniej!
>>
>> Twierdzisz, że jak pieszy widzi, że samochód go pierdolnie to pcha
>> się przed niego w imię zasad? Nie wydaje mnie się.
>>
> Niczego takiego nie twierdze.
> Twierdze ze piesi czesto przykładaja zbyt małą starannosc do widzenia.
Jak często. BTW - kiedyś z perspektywy kierowcy też myślałem "że te
chuje w ogóle nie patrzą";) Zatrzymuję się, a oni lezą nie patrząc co za
mną. Dopiero potem uświadomiłem sobie, że przecież patrzyli wcześniej i
wiedzieli ponad moim samochodem - dopóki ktoś nie zapierdala 130 po
mieście, to wystarcza. Sądzę, że w dużej części stąd bierze się mit o
niepatrzeniu przez pieszych rozpowszechniony wsród kierowców.
>>> Przeciez nawet tu wielokrotnie pokazywano filmy gdzie ludzie
>>> wchodzili badz wbiegali dokładnie prosto pod samochód!
>>
>> Zauważ, że takich gdzie piesi ogranęli i nic się nie stało się na
>> ogół nie wrzuca do yutuba. A i tak jest mniej więcej pół na pół z
>> takimi co ogarnęli i ktoś jednak wrzucił bo było near miss. Więc nie
>> masz racji _zdecydowana_większość_ pieszych ogarnia.
>>
> Ale takich co kierowca ogarnał tez sie nie wrzuca.
Oj - jak jest blisko to się wrzuca. Ja jak ogarnął bez problemu... to
znaczy że pieszy był w prawie i miał pierwszeństwo, tylko komuś pomylił
się zakaz "wtargiwania bezpośrenio przed pojazd" z "pieszy ma
pierwszeństwo, ale tylko jak nic nie jedzie". Jeśli kierowca daje radę
zahamować bez buta w podłodze to wszysko jest legitnie i według zasad.
> Ja tylko twierdze ze ogromu zdarzen mogliby uniknac sami piesi.
Zapewne - i ogromnej części unikają. Sam kilka(nascie?) razy bym
skończył pod kołami gdybym nie pomyślał za kierownika. Mówię o takich
bardziej spektakularnych, bo o klasycznym omijaniu na pasch to "szkoda
ryja strzępić":(
>> Sorry - pieszy może być nieogarem. Kierownik ma papipiery, że jest z
>> tych lepszych i sytuację wokół przejścia _ma_ ogarniać. Jak nie to
>> nie powinien prowadzić.
>>
> Nieogarem? Ze nie umie przechodzic przez jezdnie?
No - kiedyś też będziesz stary - będziesz słabo widział, kiepsko
słyszał. I co wtedy - zakaz opuszczania domu?
>> I słusznie, bo twarde dane mówią co innego niż się Tomkowi wydaje.
>> Wolę się opierać na twardych danych niż gdybaniach Tomka, które na
>> dodatek w starciu z rzeczywistością okazują się nieprawdziwe (chyba
>> że ktoś po cichaczu sprząta trupy z jezdni i nie trafiają one do
>> statystyk).
>>
> Danych? W jaki sposób dane miałyby sprawdzic teze Tomka?
Normalnie - skoro ilość wypadków każdorazowo spada po zmianie prawa, to
znaczy że podnoszone przez niego zjawosko nie zachodzi, a w najgorszym
razie jest kompensowane z nawiązką przez inne i ilośc trupów się zmniejsza.
>> Dlatego jak było p rząd wiekości mniej samochodów i robiły one o
>> rząd wielkości mniejsze przebiegi to powinno być o dwa rzedy
>> wielkości mniej trupów. Było? Nie wydaje mnie sie.
>>
> Nie mam pojecia. Rodzice opowiadali mi jak w latach 60 grali na ulicach w
> piłke. I to nie na takich bocznych ulicach...
Jak by było o dwie wielkości mniej to byłyby pojedyncze osoby rocznie.
AA było więcej.
--
Shrek
Następne wpisy z tego wątku
- 12.12.19 07:30 Dominik Ałaszewski
- 12.12.19 07:50 j...@j...org
- 12.12.19 10:00 Budzik
- 12.12.19 10:00 Budzik
- 12.12.19 20:22 Shrek
- 12.12.19 22:00 Budzik
- 12.12.19 22:38 Shrek
- 12.12.19 23:48 kk
- 12.12.19 23:50 kk
- 13.12.19 12:00 Budzik
- 14.12.19 08:50 Shrek
- 14.12.19 14:39 Budzik
- 14.12.19 15:56 Shrek
- 14.12.19 17:00 Budzik
- 14.12.19 19:08 Uncle Pete
Najnowsze wątki z tej grupy
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
Najnowsze wątki
- 2025-01-01 Już nie płoną
- 2025-01-01 Digikey, SN74CBT3253CD, FST3253, ktoś ma?
- 2025-01-01 Co tam u Was
- 2025-01-01 Koder szuka pracy. Koduję w j.: Asembler, C, C++ (z bibl. Qt) i D.
- 2025-01-01 Gdańsk => Delphi Programmer <=
- 2025-01-01 Łódź => Programista Full Stack .Net <=
- 2025-01-01 Żerniki => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-01 Wrocław => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-12-31 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-31 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-01 Przypomnienie: Mini Netykieta polskich grup dyskusyjnych wer. 3.2.2
- 2024-12-31 Zamykanie konta dziecka.
- 2024-12-31 Czy apka bankowa to gra komputerowa?
- 2024-12-31 Szukam: czujnik ruchu z możliwością zaączenia na stałe
- 2024-12-31 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=