  • 61. Data: 2010-03-18 09:49:07
    Temat: Re: Leica M9
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2010-03-18 09:22:41 +0100, "Kokos" <k...@k...com> said:

    > juz pisze:
    > - pełnoklatkowy 18MP przetwornik

    W Sony za 1/3 ceny jest 24 MPx.

    > - dalmierz zamiast lustra co zmniejsza wymiary aparatu oraz obiektywów,

    I generuje problemy z winietą dla szerokich kątów.

    > cichsza praca niż z lustrem

    Ale nie cichsz od innych rozwiązań bezlustrowych.

    > - zajebiste obiektywy, również te produkowane od 1954 roku

    Same stałki i ze dwa vari-focale. W tej zajebistości też jest dużo
    legendy, mniej rzetelnych testów.

    > - nie ma filtra niskoprzepustowego

    Si.

    > - body z mosiadzu i stopów magnezu

    Niespotykane w żadnych innych aparatach, nie?

    > w jakości itp, poczytaj troche o historii, o obiektywach, jakie sie kiedyś
    > robiło, nie masówka tylko zacne szkła..

    Zacne szkla, które gównianie pracują pod światło i miewają poważne
    problemy z aberracjami, bo powłoki MC wtedy jeszcze nie były stosowane
    na szerszą skalę lub miały marną jakość. Nie wspominając o nierzadko
    dość "kolekcjonerskich" cenach. A tak na marginesie - i tej
    przezajebistej Leice zdarzały sie wpadki z marnymi konstrukcjami -
    poszukaj informacji o szkłach produkowanych przez Minoltę i w
    Kanadyjskiej fabryce.

    > do M9 mozesz podpiać szkła
    > produkowane od 54 roku, a było ich masa

    W tym ile naprawdę dobrych, które sprostają młodszej i czesto
    wielokrotnie tańszej konkurencji?

    de Fresz

  • 62. Data: 2010-03-18 09:53:45
    Od: "Polon" <P...@o...pl>

    > juz pisze:
    > - pełnoklatkowy 18MP przetwornik

    No i? Jest sporo aparatow na rynku za 1/3 cene Lejki, ktore maja lepszy
    przetwornik

    > - dalmierz zamiast lustra co zmniejsza wymiary aparatu oraz obiektywów,

    Co z tego skoro Lejka nie moze wyjsc poza 135mm?

    > cichsza praca niż z lustrem

    Mozesz podac mi konkretny przyklad kiedy ta cichsza praca wplywa pozytywnie
    na jakosc fotki?

    > - zajebiste obiektywy, również te produkowane od 1954 roku

    To akurat jest racja, obiektywy sa spoko (ale wcale nie sa lepsze niz
    obecnie produkowane!) ale brak ogniskowych dluzszych niz 135mm jest powaznym
    ograniczeniem uzytecznosci tego aparatu

    > - nie ma filtra niskoprzepustowego

    W M8 "miszczowie" z Leica nie dali filtra UV przez co czarny wychodzil
    niebieski.
    Czytales o tym?

    Znowu, co za korzysc z braku tego filtra?

    Szczerze mowiac nie czytalem nigdy o braku tegoz w Lejkach?

    Jestes tego pewien?

    > - body z mosiadzu i stopów magnezu

    Zaden wyczyn

    > widze ze marketing nieźle wyprał ci mózg:) skoro uważasz ze jak coś nie ma
    > LV lub 30 kl/s to nędza:)
    > to nie aparat który sprzedają w mediamarkcie

    LV jest przydatny, pisalem o tym ja i inni. Zyjesz w zaprzeczeniu.
    Szybkosc robienia fotek przydaje sie, to jest oczywiste, jesli tego nie
    przyjmujesz do wiadomosci to Twoj problem.

    Leica nie sprzedaja w mediamarkcie...
    A co mnie to obchodzi gdzie sprzedaja dany aparat?
    Jaki to ma wplyw na jakosc fotek jakie robi?

    > ja mam w swoim aoparacie ustawianie diptrii i robiło nim zdjecia mase osób
    > i nigdy nikt nie ustawiał dioptrii...
    > ty pewnie ustawiasz co chwile?;)

    Tu nie chodzi o to co sie robi czesto a co "co chwile".
    Dla Ciebie to moze nie byc problem, dla innego uzytkownika to moze byc duzy
    problem.

    Napisz mi co to za sposob...

    > a ty jesteś fotografem bo masz synchro 1/250 i 10 kl/s?:) wes sie nie
    > ośmieszaj;) marekting naprawde zrobił ci wode z mózgu, to nie aparat robi
    > z ciebie fotografa tylko zdjecia

    Aparat foto to dla fotografa narzedzie pracy. Im wieksze mozliwosci ma
    aparat foto tym wieksze mozliwosci ma fotograf. Dla mnie to oczywiste, dla
    Ciebie nie?

    > ja smieny czasem używam, prosty i poręczny aparat i pewnie sa ludzie któzy
    > potrafią zrobic smieną lepsze zdjecie niz ty jakbyś dostał do ręki D3

    Pewnie sa...
    Czytalem o jednym takim.
    Nazywal sie super man!
    Po co mu szybki aparat z dluga ogniskowa

    1. Zdjecia ptakow moglby zrobic przelatujac obok nich i robiac fotki z
    bliska swoja smiena!

    2. Zdjecie samolotu na pokazie? Zaden problem? Lecisz blisko i robisz fotke!

    3. Jakie wyscigi samochodowe? Tu przyda sie szybki bieg ze smiena.

    4. Meczyk pilkarski? Zawsze mozna przebrac sie za zawodnika i byc zawsze
    blisko akcji.

    ?hiehiehie

    Smiejesz sie z siebie.

    > w jakości itp, poczytaj troche o historii, o obiektywach, jakie sie kiedyś
    > robiło, nie masówka tylko zacne szkła.. do M9 mozesz podpiać szkła
    > produkowane od 54 roku, a było ich masa

    Poczytaj troche o wynikach testow szkiel Leica kontra obecne szkla.

    > nie mozna podpiąc tele 300mm??? i jak tu wtedy zrobić zdjecia ptaszkom????

    No wlasnie, jak?

    > idealny? przecież nie ma LV:)

    Smiejesz sie z siebie.

    Polon

  • 63. Data: 2010-03-18 09:56:49
    Od: "Polon" <P...@o...pl>

    > Dobre:)

    Dobre czy nie, mozesz odpowiedziec na to pytanie?

    > Zgubiłeś jedno zero:)

    Nawet cen M9 nie znasz widze...
    Obudz sie i zainteresuj sie troche aparatem, ktory tak podziwiasz.

    > Firma Leica dobrze wie, że jak ktoś wyda 50k na sprzęt to ostatnią myślą
    > jaka mu przyjdzie do głowy to użyczanie sprzętu żonie:)

    A skad Ty wiesz co Leica wie?

    > Z tak skromnym budżetem możesz zapomnieć o tym sprzęcie.

    Poczytaj o cenach M9.

    > [...]
    > [...]
    >
    > :)

    > Tak nawiasem mój zabytkowy sprzęt, który ma czas synchronizacji 1/125,
    > potrafi współpracować z lampą na każdym dowolnie krótszym czasie. Cud? A
    > jednak:)

    Nie bede sie spieral z Toba na temat Twojej religii czy tez cudow jakie ona
    sprawia.

    Polon

  • 64. Data: 2010-03-18 10:01:37
    Od: "JD" <j...@g...com>

    Użytkownik "Kokos" <k...@k...com> napisał w wiadomości

    > to jest aparat dla tych którzy wiedza jakie zdjecia bedą robić i czego sie
    > po sprzęcie spodziewać.

    Czyli jakie? i czego?

    :)

    JD

  • 65. Data: 2010-03-18 10:34:49
    Od: "marcin.STIG.saldat" <s...@p...pl>

    > Nawet cen M9 nie znasz widze...
    > Obudz sie i zainteresuj sie troche aparatem, ktory tak podziwiasz.

    A Ty gdzie widziales M9 za 5000 zl?

    > Poczytaj o cenach M9.

    A co tu wiele do czytania?
    http://www.leicastore.pl/M_system-k29-0--default.htm
    Klik i jest -- 23 tysie za golasa. Jesli chcialbys kupic ten aparat, to
    wspomniane 22 (+1) tysiace Ci wystarcza, ale co do niego przykrecisz?
    Sloik po ogorkach?

    --
    Pozdrawiam,
    marcin.STIG.saldat

  • 66. Data: 2010-03-18 10:42:06
    Od: Jan Rudziński <j...@g...pl>

    Cześć wszystkim

    Kokos napisał(a):

    > to jest aparat dla tych którzy wiedza jakie zdjecia bedą robić i czego sie
    > po sprzęcie spodziewać. a nie ze dzisiaj załoze tele i popstrykam ptaszki, a
    > jutro zrobie zblizenie na chrzaszcza, a po jutrze porobie fotki na koncercie

    Bzdura. W ten sposób można wytłumaczyć brak dowolnej funkcji.
    Dalmierze mają pewne ograniczenia techniczne, które ograniczają ich
    możliwości do pewnej kategorii zdjęć.
    LV mogłaby usunąć, a przynajmniej ograniczyć cześć ograniczeń. Tylko
    tyle i aż tyle.

    --
    Pozdrowienia
    Janek (sygnaturka zastępcza)

  • 67. Data: 2010-03-18 10:47:33
    Od: "Arek (G)" <a...@b...pl>

    W dniu 2010-03-18 10:56, Polon pisze:

    > Dobre czy nie, mozesz odpowiedziec na to pytanie?

    Myślałem, że to był taki żart.

    > Nawet cen M9 nie znasz widze...
    > Obudz sie i zainteresuj sie troche aparatem, ktory tak podziwiasz.

    Aleś urwał:)

    [...]
    > Poczytaj o cenach M9.

    To też było dobre.

    [...]
    > Nie bede sie spieral z Toba na temat Twojej religii czy tez cudow jakie
    > ona sprawia.

    A to było jeszcze lepsze.

    A.

  • 68. Data: 2010-03-18 10:48:07
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    Jan Rudziński wrote:
> [...]
    > możliwości do pewnej kategorii zdjęć.
    > LV mogłaby usunąć, a przynajmniej ograniczyć cześć ograniczeń. Tylko

    Po prostu Leica stwierdziła, że wypuszczą aparat ze wszystkimi
    ograniczeniami dalmieżowców, których nie sposób było ominąć w czasach
    analogowych. W czasach cyfrowych jest to proste do ominięcia. W sumie
    takie drugie apple. Nie liczy się funkcjonalność tylko wierni wyznawcy
    marki.

    wer

  • 69. Data: 2010-03-18 10:50:51
    Od: "TheGuru" <t...@w...pl>

    > Co sadzicie o tym aparacie?

    to samo co o złotych komórkach LG wysadzanych diamentami z logo guciego czy
    innej prady.

    super hiper tylko mmsów nie ma, blututa tez nie ma, i (zeby nie było OT)
    aparatu.

    i to samo co o złotych wychodkach

    jak ktoś ma kasę i kaprys to jak znalazł.
    największą frajdę ma się nie z robienia zdjęćale z patrzenia i słuchania jak
    się inni slinią.

  • 70. Data: 2010-03-18 10:54:34
    Od: "Arek (G)" <a...@b...pl>

    W dniu 2010-03-18 10:31, de Fresz pisze:

    > Muszę? To teraz Ty koniecznie napisz dlaczego.

    Ironia jakby wlazła Ci na głowę i kopnęła w dupę, to byś jej pewnie
    również nie zauważył.

    > A ilu znasz kupców bardzo drogich, a niepraktycznych gadżetów, którzy
    > później narzekają?

    Pojęcie względne. Dokładnie to samo może napisać ktoś robiący zdjęcia
    telefonem za 1PLN o dowolnej lustrzance, zarówno cyfrowej jak i
    analogowej. Co takiego praktycznego ma taki 5dmk2? Kompletnie nic,
    zupełnie zbędny i niepraktyczny gadżet. Nawet do kieszeni spodni nie
    wejdzie.

    Dopasowałem się do Twojego standardu.

    A.