  • 11. Data: 2010-03-17 13:31:52
    Temat: Re: Leica M9
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <hnql1b$75c$1@portraits.wsisiz.edu.pl>,
    Kokos nabazgrał:

    > gadżet dla onanistów, zupełnie nieprzydatny skoro ma sie wizjer

    Wiesz w ogóle co to jest aparat dalmierzowy? Akurat tutaj brak LV
    boli dużo bardziej niż w lustrzance.

    > moze gdzieś ma

    W jakimś alternetywnym wszechświecie pewnie.

    --
    Ostatnio na http://blog.lrem.net/ wymajaczyłem:
    Autobusem przez mękę

  • 12. Data: 2010-03-17 13:44:59
    Od: "Polon" <P...@o...pl>

    Leica nie ma rowniez bracketingu.

    No ale przy szybkosci 2 klatki na sekunde to bracketing troche by zajal...

    Polon

  • 13. Data: 2010-03-17 13:47:45
    Od: "Polon" <P...@o...pl>

    > normalny człowiek w 99% przypadków robi jedno zdjęcie a nie serię...

    *** nie znasz sie Kokos

    > żona powinna mieć swój aparat

    albo soczewke!

    > gadżet dla onanistów, zupełnie nieprzydatny skoro ma sie wizjer

    > moze gdzieś ma

    Nie znasz sie Kokos

    > a to dziwne ze kiepsko, zazwyczaj w normalnych aparatach jest 1/125...

    Nie znasz sie Kokos.

    Moj stary 350D ma 1/200s.

    > fajny jest

    Wow. Nie znasz sie Kokos.

    Polon

  • 14. Data: 2010-03-17 14:37:05
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Polon" <P...@o...pl> wrote in message news:hnqmfa$kra$1@news.onet.pl...
    > Leica nie ma rowniez bracketingu.
    >
    > No ale przy szybkosci 2 klatki na sekunde to bracketing troche by zajal...

    Widac to aparat dla ludzi, ktorzy potrafia trafic z ekspozycja bez trzepania
    30 klatek bracketingu w serii z nadzieja ze ktores wyjdzie, a LV jest im tak
    samo potrzebne, jak filmy HD.

    Jednym slowem - sprzet nie dla Ciebie tak samo jak antyczne biurko. Nie
    dosc, ze drogie, to jeszcze kubek z kawa plamy zostawia i nie ma otworow na
    kable od komputera. Widac trzeba byc idiota, zeby antyki kupowac.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 15. Data: 2010-03-17 14:37:13
    Od: Pan Piskorz <p...@b...pl>

    > Wiesz w ogóle co to jest aparat dalmierzowy? Akurat tutaj brak LV
    > boli dużo bardziej niż w lustrzance.

    Czy brak LV w lustrzance może być w jakikolwiek sposób uciążliwe?
    Nie widzę praktycznego zastosowania tegoż również w aparacie dalmierzowym.
    P.

  • 16. Data: 2010-03-17 14:40:41
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Pan Piskorz" <p...@b...pl> wrote in message

    > Czy brak LV w lustrzance może być w jakikolwiek sposób uciążliwe?
    > Nie widzę praktycznego zastosowania tegoż również w aparacie dalmierzowym.

    Przy makro moze sie przydac, szczegolnie z ruchomym ekranem zamiast lezenia
    plackiem z twarza w blocie, albo wydawania pieniedzy na dodatkowe wizjery.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 17. Data: 2010-03-17 14:41:28
    Od: "Arek (G)" <a...@b...pl>

    W dniu 2010-03-17 12:10, Polon pisze:
    > Tak sie zastanawiam nad tym aparatem (nie zebym chcial go kupic).
    >
    > Jakie on wlasciwie ma zalety?

    I już tu można skończyć, to nie jest aparat dla Ciebie:)

    > Czy nalezy go rozpatrywac jako aparat foto czy tylko jako ciekawostke
    > dla znudzonych starszych panow?

    Po części na pewno.

    > Czytam wlasnie manual do M9.
    > Oto co znalazlem:
    > Okolo 2 fotki na sek/ max 8.
    >
    > Kiepsko cos...

    2 klatki na sekunde? Kurde w moim starym analogowym dalmierzu z ręcznym
    przewijaniem filmu, miałem ok. 1kl na 15s. Więc wynik uznaje za fenomenalny.

    > Regulacja dioptrii w wizjerze odbywa sie za pomoca specjalnej soczewki,
    > czyli ze zona naszego starszego pana musi nosic ze soba swoja soczewke?

    Ten problem jest czysto teoretyczny:)

    > Nic nie znalazlem o live view... ma ten aparat takie cudo?

    Dalmierz i live view? Kpisz? A tak nawiasem, wyobrażasz sobie Japończyka
    z Leica za ponad 20kPLN robiącego zdjęcie na zombie?

    > Nic nie znalazlem o AF... ma ten aparat takie cudo?

    Teraz już bez znaku zapytania: kpisz!

    > Synchro z lampa to 1/180s.

    W jakiej sytuacji potrzebujesz więcej?

    > Kiepsko cos.

    No i strasznie kiepsko z zoomami. Filmów chyba tez nie kręci. Nie jestem
    pewien czy jest tam tryb zielony.

    > Body kosztuje jakies 4.6K funtow.

    Nie zapominaj o tym, że dzięki temu korpusowi masz dostęp do najlepszej
    na świecie optyki. Tylko to powinno wystarczyć.

    A jeśli tak bardzo zależy Ci na cyferkach to kup sobie dowolny kompakt
    samsunga. Tam wszystko będzie najlepsze.

    A.

  • 18. Data: 2010-03-17 14:47:46
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <hnqpeq$mra$1@inews.gazeta.pl>,
    Pan Piskorz nabazgrał:

    > Czy brak LV w lustrzance może być w jakikolwiek sposób uciążliwe?

    Po coś wymyślili wizjery kątowe.

    > Nie widzę praktycznego zastosowania tegoż również w aparacie dalmierzowym.

    No tak, lepiej po prostu uznać, że paralaksa musi być. A jak zbyt przeszkadza
    to albo zdjęcia nie zrobić, albo drugi aparat nosić...

    --
    Ostatnio na http://blog.lrem.net/ wymajaczyłem:
    Dyskusje o religiach

  • 19. Data: 2010-03-17 14:50:45
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <hnqpmo$nh3$1@inews.gazeta.pl>,
    Arek (G) nabazgrał:
    > 2 klatki na sekunde? Kurde w moim starym analogowym dalmierzu z ręcznym
    > przewijaniem filmu, miałem ok. 1kl na 15s. Więc wynik uznaje za fenomenalny.

    No popatrz, ja w swoim (również z ręcznym przewijaniem) miałem spokojnie
    z dwadzieścia razy szybciej ;)

  • 20. Data: 2010-03-17 15:00:07
    Od: "Arek (G)" <a...@b...pl>

    W dniu 2010-03-17 15:50, l...@l...localdomain pisze:
    > W poście<hnqpmo$nh3$1@inews.gazeta.pl>,
    > Arek (G) nabazgrał:
    >
    > No popatrz, ja w swoim (również z ręcznym przewijaniem) miałem spokojnie
    > z dwadzieścia razy szybciej ;)

    Robiłeś 1kl poniżej 1s na dalmierzu? Kurde pełen szacun!

    A.