    From: "Arek (G)" <a...@b...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Leica M9
    Date: Wed, 17 Mar 2010 15:41:28 +0100

    W dniu 2010-03-17 12:10, Polon pisze:
    > Tak sie zastanawiam nad tym aparatem (nie zebym chcial go kupic).
    >
    > Jakie on wlasciwie ma zalety?

    I już tu można skończyć, to nie jest aparat dla Ciebie:)

    > Czy nalezy go rozpatrywac jako aparat foto czy tylko jako ciekawostke
    > dla znudzonych starszych panow?

    Po części na pewno.

    > Czytam wlasnie manual do M9.
    > Oto co znalazlem:
    > Okolo 2 fotki na sek/ max 8.
    >
    > Kiepsko cos...

    2 klatki na sekunde? Kurde w moim starym analogowym dalmierzu z ręcznym
    przewijaniem filmu, miałem ok. 1kl na 15s. Więc wynik uznaje za fenomenalny.

    > Regulacja dioptrii w wizjerze odbywa sie za pomoca specjalnej soczewki,
    > czyli ze zona naszego starszego pana musi nosic ze soba swoja soczewke?

    Ten problem jest czysto teoretyczny:)

    > Nic nie znalazlem o live view... ma ten aparat takie cudo?

    Dalmierz i live view? Kpisz? A tak nawiasem, wyobrażasz sobie Japończyka
    z Leica za ponad 20kPLN robiącego zdjęcie na zombie?

    > Nic nie znalazlem o AF... ma ten aparat takie cudo?

    Teraz już bez znaku zapytania: kpisz!

    > Synchro z lampa to 1/180s.

    W jakiej sytuacji potrzebujesz więcej?

    > Kiepsko cos.

    No i strasznie kiepsko z zoomami. Filmów chyba tez nie kręci. Nie jestem
    pewien czy jest tam tryb zielony.

    > Body kosztuje jakies 4.6K funtow.

    Nie zapominaj o tym, że dzięki temu korpusowi masz dostęp do najlepszej
    na świecie optyki. Tylko to powinno wystarczyć.

    A jeśli tak bardzo zależy Ci na cyferkach to kup sobie dowolny kompakt
    samsunga. Tam wszystko będzie najlepsze.

    A.