    From: "Desoft" <N...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Ledy bezpośrednio z 230V - czy tak można
    Date: Sat, 10 Sep 2016 13:04:11 +0200

    Użytkownik "ToMasz" <N...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:57d259f3$0$645$65785112@news.neostrada.pl...

    > dalej niemam odpowiedzi czy taki układ będzie działał 10 lat czynie.

    Raczej zależy od producenta diód i ich obciążenia.

    > czy wstawienie kondensatora po stronie DC coś poprawi.

    Tak, brak migotania.

    > Jak wspominałem większość "żarówek" diodowych ma takie same diody jak
    > moje, z tą różnicą że ma kondensator (ograniczający prąd w parze z
    > rezystorem) po stronie AC. czy taki układ mniej promieniuje? Jest z
    > jakiegoś powodu lepszy?

    Mylisz pojęcia. Ten "po stronie AC" to ograniczenie prądu, ten za mostkiem
    to filtrowanie napięcia.

    Można kupić taśmy led na 230V. gotowe do podłączenia przez specjalną wtyczkę
    czyli mostek i być może kondesator filtrujący. Taśma jest w silikonie czyli
    ma być bezpieczna.

    ja poszedłem trochę dalej i za mostkiem dałem 47uF. większość rezystorów
    wyrzuciłem-zwarłem,
    przez co wzrosła mi sprawność i to na tyle, że dałem tranzystor do
    stabilizacji prądu z radiatorem 4cm2 (blaszka) ale to dla spokojności, bo
    się nic nie grzeje, a działa już od 2012 roku.

    --
    Desoft