  • Data: 2017-04-05 14:40:39
    Temat: Re: Latająca butla
    Od: bartekltg <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 05.04.2017 14:09, s...@g...com wrote:

    > 30 minut lotu na odległość 50 km to dron musi zapieprzać 100 km/h=27m/s
    > do tego "ładunek" 100 kg

    > jedyny wzór jaki pamietam na energię to E=(mv^2)/2 czyli 36 kW

    Powiedz, żę trollujesz;-)

    kW to moc, nie energia.

    36 (a właściwie 39) kJ. To jest energia siedzaca w niecałym gramie
    benzyny (46MJ/kg). Dołączając sprawność silnika, pewnie potrzeba
    ze 4 gramy... by uzyskać energię odpowiadającą takiej prędkości.

    Mało, tyle, zę to nic nie mówi o zużyciu paliwa. Nawet auto
    nie pali tylko na rozpęd.
    Głownie energii potrzeba na pokonywanie oporów (i w pewnym sensie
    walkę z grawitacją, przy samolocie łątwiej to wytłumaczyć ;-)
    Dla samolotu to się fajnie z dołu szacuje, nad śmigłowcem musiałbym
    pomyśleć).

    Z drugiej strony, rząd wielkości na moc podałeś dobry.
    Łatwo policzyć potrzebną moc w zawisie.

    ciag^(3/3) / sqrt(powierzchnia smigieł * 2 gestosc powietrza)

    http://www.wolframalpha.com/input/?i=(100kg*9.81m%2F
    s%5E2)%5E(3%2F2)+%2F+sqrt(+4m%5E2+*+2+*+air+density+
    )

    zakłądając te 100kg i efektywnej 4m^2 powierzchni śmigieł

    9kW. 4 razy mniej.
    Weźmy 10kW, bo pewnie ustrojstwo cięższe.

    10kW podzlić przez 46MJ/kg to 0.2 grama /s 13 g/minute 400g/30minut.
    0.55l /30min.

    x4 na sprawność silnika, weźmy x5 bo wiatr nam bedzie przeszkadzał,
    śmigło niedkoskonałe...

    2.6 l / 30 min
    w 30 min przelecieliśmy 50km,

    5.2l na 100km.

    Wyszło tyle co zapowiadali;-)
    Podchodziłbym bardzo ostrożnie do tych szacunków, bo zupełnie pomija
    on zuzycie na przebijanie sie przez powietrze (choć to akurat
    powonno - przy dobrze zaprojektowanym latadle - być mniejsze!)
    ale fizycznej niemożliwosći osiągnięcia takich wyników chwilowo nie
    stwierdzam;-)

    > jak dobry wzór zastosowałem to ten dron jest jest jak VW który pali 5 l/100 km
    > tylko że laboratorium i to jak zjeżdża z pochylni :)

    Ile pali tyle pali, ważne po ile kurs;-)

    > nie wziąłem pod uwagę masy samego drona bo przy takich masach akumlatorów
    > http://fiamm.pl/baterie-trakcyjne-24v.html
    >
    > Li-jon nie biore pod uwagę bo czytałem że coś samoloty mają z nimi problem

    To w końcu na baterie czy spalinowy?

    pzdr
    bartekltg