  • Data: 2017-04-06 10:21:57
    Temat: Re: Latająca butla
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Konrad Anikiel napisał:

    > Wiem że ludzie to powtarzają. Kiedyś Miodek to wyśmiał. Psu buda
    > jest potrzebna. Buty nie. Naprawdę nie potrzeba wiele wysiłku
    > intelektualnego żeby dojść która forma ilustruje zbędność czegoś.

    Powiedzenie "psu na budę" nie służy do ilustrowania zbędności czegoś,
    a bylejakości. "To wszystko nawet psu na budę się nie zda" mówi, że
    jest do kitu. Zbędny może być na przykład zającowi dzwonek -- lub coś
    inne jak on.

    Na razie to z moją dedykacją:

    -- A co, Zosiu, robi łąka? -- spytałem.
    -- Leży w dole jak barwny kobierzec! -- odparła bez namysłu.
    -- A las?
    -- Cicho semrze swoją pieśń przedwiecną!
    -- Oho! A słońce?
    -- Wisi na niebie jak złoty dukacik!
    -- Yy, coś pląces! -- wtrącił się Pietrek. -- Słońce cese swe jedwabiste
    włosy na gałęziach drzew!
    -- Głupiś! -- oburzyła się Zosia. -- Swe jedwabiste włosy na gałęziach
    drzew cese wiater!
    -- Wiater to figlarne dziecię słońca, chmur i nieba! Figlarne, pamiętam
    dobrze!
    -- A wcale nie! -- zaprotestował Pietrek. -- To chmury, chmury so figlarne!

    Uciszyłem powaśnionych i spytałem, co jeszcze mówiła im pani o poezji.
    -- Ze poezja upięksa świat!
    -- Ze bez poezji żyć nie warto!
    -- Ze kulturalny cłowiek musi umieć co najmniej sto porównań!
    -- Sto? -- zainteresowałem się. -- A ile nauczyła?
    -- Pindziesiont siedym!
    -- I zaraz utopiła się!
    -- Bo ona lubiła wypływać łódko i rozmyślać o poezji!
    -- I raz łódka przewróciła się!
    -- Na głębi!
    -- I ona wpadła!
    -- Jak kamień w wodę! -- zakończył Pietrek celnym porównaniem.

    Jak znajdę gdzieś w księgarni "Sto porównań w weekend, poradnik
    dla inżynierów" to kupię i wyślę dronem kurierskim.

    --
    Jarek