  • Data: 2017-04-05 16:04:12
    Temat: Re: Latająca butla
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "bartekltg" napisał w wiadomości grup
    On 05.04.2017 15:00, s...@g...com wrote:

    >Ale po co? Przecież tam mówią, ze będą na benzynę,
    >skoro podają spalanie w litrach.

    >Akumulatory litowo jonowe mają tak z 60 razy mniejszą
    >gęstość energetyczną niż węglowodorwy. Sprawność trochę
    >ratuje, ale nadal zamiast 3kg benzyny potrzeba 100kg akumulatorów....
    >Nie używamy benzyny bez powodu;-)

    Jak doliczysz mase silnika spalinowego i spodziewany czas lotu, to
    przestaje byc tak prosto.
    No ale tez taka taksowka powinna z 16h dziennie latac, a nie stac i
    sie ladowac :-)

    W kazdym badz razie modelarze juz dawno odkryli, ze elektryczne napedy
    rownie dobre,
    potem przeszlo na zabawki, niedawno slyszalem o elektrycznym napedzie
    do paralotni,
    wiec nie wykluczalbym i takiej elektrycznej taksowki.

    Z drugiej strony spalinowe tez sa opanowane ... ale to po prostu maly
    helikopter bylby.

    Jest tez ten sloneczny samolot...

    P.S. a nie byloby lepiej, gdyby smigla byly w tunelach ?

    J.