  • 81. Data: 2011-07-28 21:24:49
    Temat: Re: Laguna II - psujące się auto!?
    Od: Karolek <d...@o...pl>

> [...]
    > odbezpieczony). Cale szczęście trafiło na kumatego serwisanta ktory nie
    > wierzył w bajki o gównianej elektronice do francuzów.
    >
    > Drugi był znacznie ciekawszy: kolesie od alarmów wmontowali ch-wie-po-co
    > rezystory o małej wartości w linię CAN *wewnatrz* alarmu przy okazji
    > zasilania modułu GSM. Jak się później udało mi dowiedziec "bo lepiej
    > działa wtedy". I faktycznie, przy czym nie lepiej ale ciekawiej.
    > Znalezione przypadkiem - ponieważ alarm szlag trafił to został odpięty i
    > jakimś cudem samochód przestał mieć problemy ze wszystkim.

    To az dwa przypadki... za to usterek zwiazanych, czy to z czujnikami
    cisnienia w kolach (niby pierdola, ale jak jest to niech dziala), czy
    kartami, a raczej czytnikami, w ktorych lamia sie pewne drobne elementy,
    czesto uniemozliwiajac uruchomienie samochodu (zapewne o tym wiesz skoro
    znasz dobrze marke), o silnikach dci i ich slawnych komunikatach
    injection fault, czy efektownych usterkach turbosprezarek, konczacych
    czesto tez zywot silnika przy okazji, tez pewnie slyszales, a moze i
    widziales (na tyle popularne zjawisko, ze nawet na drodze juz kilka razy
    widzialem koniec dci), lub o lozyskach mcPhersonow co to wykazuja
    normalne juz zuzycie po ok 30kkm (przynajmniej tak twierdzil pan w ASO
    Renault), tez pewnie slyszales, o cewkach sagema juz wspominano. O
    takich pierdolach jak tandetne wykonanie elementow z tworzyw sztucznych
    przez litosc juz nie wspomne.
    Moj kolega tez wychodzil z zalozenia, ze to wszystko mity i kupil LII z
    dci pod maska, drobne usterki przelknal, ale po pieknym koncu
    turbosprezarki, pozbyl sie samochodu, tylko kredyt mu po nim zostal :>
    No i zdanie zmienil koniec koncow.

    --
    Karolek

  • 82. Data: 2011-07-29 11:06:27
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-07-28 21:24, Karolek wrote:
    > To az dwa przypadki... za to usterek zwiazanych, czy to z czujnikami
    > cisnienia w kolach (niby pierdola, ale jak jest to niech dziala)

    Bateria wytrzymuje około 10 lat. Nic dziwnego że LIIph1 właśnie mają
    *teraz* z nimi problemy. Wymiana możliwa, ale to dłubanie, trzeba zdjąc
    oponę a to nie jest specjalnie latwe "pod blokiem". Można też wyłączyć
    choć przyznaje ze wymaga to troche dłubaniny ze względu na brak
    normalnego softu. W kazdym razie problem może ogarnąć przeciętny amator.
    Powinno być to nawet w zasięgu elektryków samochodowych od owijania
    kabli tasma o ile mają czym zdjąć oponę.

    > , czy
    > kartami, a raczej czytnikami, w ktorych lamia sie pewne drobne elementy,
    > czesto uniemozliwiajac uruchomienie samochodu (zapewne o tym wiesz skoro
    > znasz dobrze marke)

    Bzdura. Własnie miałem taki złamany. Nie uniemożliwiają. Po prostu
    trzeba przytrzymac przycisk Start bo ten ulamany kawałek przytrzymuje
    zasilanie za nas. Ponadto lamiący sie mały element plastikowy cieżko
    nazwać elektroniką. Z takimi awariami poradzi sobie każdy.

    >, o silnikach dci i ich slawnych komunikatach
    > injection fault

    Które wynikają w 80% z ułamamengo drutu czujnika położenia wału
    (statystyka d znajomego z ASO). Bo - przyznaje - w gównianym miejscu
    jest ...

    Zaryzykuje też że lepiej wiedzieć że masz coś zjeb... niż żyć w błogiej
    nieświadomosci. Przyznaje jednak że komputer mógłby choć jakiś kod błedu
    wyświetlić ...

    >, czy efektownych usterkach turbosprezarek

    Które to jako elementy czysto elektroniczne ... oh wait.

    >, konczacych
    > czesto tez zywot silnika przy okazji

    *Każdy* turbo diesel może skończyć w taki sposób. Czy dci kończą tak
    częsciej - nie wiem.

    > lub o lozyskach mcPhersonow

    Można w nim wymienić tranzyst.... oh wait.

    > takich pierdolach jak tandetne wykonanie elementow z tworzyw sztucznych
    > przez litosc juz nie wspomne.

    Nie zauważam. 200kkm i wszystko na miejscu.

    Widzę że wytoczyłeś najcieższe działa (bateria czujnika ciśnienia i
    łamiący się pizdyk w czytniku). Masz jeszcze jakieś wsparcie?

  • 83. Data: 2011-07-29 12:04:37
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 29/07/2011 10:06, Sebastian Biały wrote:

> [...]
    >
    > Widzę że wytoczyłeś najcieższe działa (bateria czujnika ciśnienia i
    > łamiący się pizdyk w czytniku). Masz jeszcze jakieś wsparcie?

    A te konkretne statystyki awaryjności, które od dwóch dni uparcie
    ignorujesz i nie chcesz odpowiedzieć to też za mały kaliber? :)

    Możesz nawet sprawdzić, co się najczęsciej psuło w danym modelu.
    Odrobiłem zadanie domowe za ciebie i zrobiłem małe zestawienie:

    Laguna electrical 30.96%
    Passat electrical 10.47%
    Mazda 6 electrical 22.45%
    Accord electrical 9.09%
    BMW3 electrical 15.38%
    Vectra electrical 20.88%
    Audi A4 electrical 19.05%

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

  • 84. Data: 2011-07-29 14:13:22
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    > Bateria wytrzymuje około 10 lat.

    Raczej 5 do 7 lat.
    10 to tylko pobozne zyczenie.

    > Nic dziwnego że LIIph1 właśnie mają
    > *teraz* z nimi problemy. Wymiana możliwa, ale to dłubanie, trzeba zdjąc
    > oponę a to nie jest specjalnie latwe "pod blokiem".

    Taaa i wydlubac baterie z nierozbieralnego czujnika... tego zapomniales
    dodac :>
    Normalna procedura to wymiana calego czujnika.

    > Można też wyłączyć
    > choć przyznaje ze wymaga to troche dłubaniny ze względu na brak
    > normalnego softu.

    Wiekszosc ludzi korzysta wlasnie z tej opcji... kupili bajer, a potem
    placa za jego wylaczenie :P

    > W kazdym razie problem może ogarnąć przeciętny amator.

    LOL. Przecietny amator z clipem, maszyna do sciagania opon (moze w sumie
    lyzkami sie pobawic :P ), odpowiednia bateria i godzinami posiewconymi
    na wydlubywanie baterii z nierozbieralnego czujnika, a potem
    zabezpieczenie tego zdrutowanego czujnika jakos :>

    > Powinno być to nawet w zasięgu elektryków samochodowych od owijania
    > kabli tasma o ile mają czym zdjąć oponę.

    Nie wiem co ty masz do tasmy, ale wiedz, ze ona zostala do tego celu
    wlasnie stworzona.
    No i niestety, problemy byly juz od samego poczatku z tymi czujnikami i
    bynajmniej to nie byla tylko zuzyta bateria po 10 latach, czy ulamany
    czujnik przez gumiarza.

> [...]
    > zasilanie za nas. Ponadto lamiący sie mały element plastikowy cieżko
    > nazwać elektroniką. Z takimi awariami poradzi sobie każdy.

    Taa kazdy jakos sobie z nimi nie radzi, a samochody z tego powodu
    odjezdzaja na lawecie.
    Moze nie wiesz o tym, ze nie kazdy doktoryzuje sie z usterek Renaulta
    przed jego zakupem, tak aby wiedziec co robic jak sie cos spieprzy :>

    > Które wynikają w 80% z ułamamengo drutu czujnika położenia wału
    > (statystyka d znajomego z ASO). Bo - przyznaje - w gównianym miejscu
    > jest ...

    Bla bla bla... gowno prawda, przyczyn tego jednego komunikatu jest cala
    masa.

    > Zaryzykuje też że lepiej wiedzieć że masz coś zjeb... niż żyć w błogiej
    > nieświadomosci. Przyznaje jednak że komputer mógłby choć jakiś kod błedu
    > wyświetlić ...

    Twierdzisz, ze inne marki nie komunikuja usterek?
    Wiedz zatem, ze komunikuja, tylko nie na tyle czesto zeby sie do tych
    komunikatow przyzwyczaic :>

    > Które to jako elementy czysto elektroniczne ... oh wait.

    Nie zauwazylem zeby w temacie bylo jakies zastrzezenie co do
    ograniczania sie do elektroniki.

    > *Każdy* turbo diesel może skończyć w taki sposób.

    Ale jakos nie konczy, za to istnieje duze prawdopdobienstwo, ze kazde
    dci tak skonczy :>

    > Czy dci kończą tak
    > częsciej - nie wiem.

    Oj koncza... zdecydowanie czesciej.

    > Można w nim wymienić tranzyst.... oh wait.

    Jeszcze raz przypomne, ze temat jest o LII jako psujacym sie aucie w
    ogolnosci, a nie o psujacej sie lektronice w LII.

    > Nie zauważam. 200kkm i wszystko na miejscu.

    No LII jest troche lepsza od MII, bo w sumie to piszac o plastikach
    myslalem raczej o megance... tam pewne elementy po prostu odpadaly juz
    po 30kkm.

    > Widzę że wytoczyłeś najcieższe działa (bateria czujnika ciśnienia i
    > łamiący się pizdyk w czytniku). Masz jeszcze jakieś wsparcie?

    Mam, ale nie chce mi sie juz przytaczac kolejnych znanych mi czestych
    usterek typu pompa wysokiego cisnienia w dci itd.
    Naprawde mozna ksiazke napisac o usterkach Renaulta.
    Jedni twierdza, ze to tylko pierwsze roczniki LII czy MII, a po fl juz
    bylo lepiej, drudzy ze w zasadzie wszystkie sa spaprane, mozna sie o to
    spierac, ale tak czy inaczej wielu klientow zrazili do marki.

    --
    Karolek

  • 85. Data: 2011-07-29 15:53:56
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 29/07/2011 13:13, Karolek wrote:

> [...]
    > bylo lepiej, drudzy ze w zasadzie wszystkie sa spaprane, mozna sie o to
    > spierac, ale tak czy inaczej wielu klientow zrazili do marki.

    Ale po co ty się męczysz z odpisywaniem. Podsyłałem nawet konkretne
    statystyki usterkowości oraz wyniki ankiet wśród posiadaczy różnych
    marek. W obydwu przypadkach Laguny, a właściwie większość modeli Renault
    wypadają w rankingu bezawaryjności gdzieś w okolicy setnego miejsca na
    110 możliwych.

    Myślisz, że Sebastian mi w końcy wyjaśni, skąd jego tajemna wiedza,
    skoro on jeden na całym świecie potrafi te samochody naprawiać? :)

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

  • 86. Data: 2011-07-29 16:11:02
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2011-07-29 15:53, kamil pisze:

    > Myślisz, że Sebastian mi w końcy wyjaśni, skąd jego tajemna wiedza,
    > skoro on jeden na całym świecie potrafi te samochody naprawiać? :)

    Bo jemu sie wydaje, ze jak on jeszcze ze swoja nie mial wiekszego
    problemu to znaczy, ze nikt nie ma, a jak ma to z winy
    uzytkownika/mechanika :>
    Znam te auta i z warsztatu i z prywatnego uzytku i znam tez wielu bylych
    juz wlascicieli.
    Wielu kupilo renaulta wlasnie na przekor tym niby mitom o awaryjnosci,
    cieszyli sie ze maja komfortowe dobrze wyposazone auto (co tez jest
    bujda na resorach bo inne marki nie maja wcale mniej bajerow i
    elektroniki) i sie bolesnie doswiadczyli :/
    Jeden to z ASO prawie nie wychodzil (injection fault, a serwis nie
    potrafil naprawic. Uprzedzajac teorie Sebastiana, to nie byl uszkodzony
    przewod czujnika, a auto mialo ledwie rok) inny, to tez dobrze pamietam,
    bo kupil LII jak weszla na rynek, cieszyl sie jak dziecko, a po 3
    miesiacach auta sie pozbyl, bo wiecznie na lawecie wracalo (tak
    niezadowolonego posiadacza nowego samochodu to jeszcze niewidzialem w
    zyciu) inny przejechal przez lezacego policjanta auto zgaslo i wrocil na
    sznurku (myslal, ze to cos z elektryka, a sie okazalo, ze tloczek w
    pompie wysokiego cisnienia sie ukrecil), jeszcze inny pojechal w trase i
    skonczyla sie turbosprezarka lacznie z silnikiem... Poza ostatnim to
    wszytskie te auta kupione byly jako nowe z salonu.

    --
    Karolek

  • 87. Data: 2011-07-29 16:29:10
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 29/07/2011 15:11, Karolek wrote:

> [...]
    > skonczyla sie turbosprezarka lacznie z silnikiem... Poza ostatnim to
    > wszytskie te auta kupione byly jako nowe z salonu.

    Hehe, przypomniało mi się, jak spychaliśmy z kolegą mojego megane z
    dużego ronda w środku godziny szczytu po pracy, bo wjechałem w jakąś
    dziurę i zadziałał czujnik zderzeniowy odcinający paliwo. Wystarczyło
    jakiś przycisk pod maską wdusić, czego oczywiście nie wiedziałem (no bo
    skąd).

    Cewki oczywiście też wymieniałem, podciekający szyber zalał czujkę od
    pilota na podczerwień na podsufitce i do tego sporo małych napraw. Na
    przeglądzie mechanik wyliczył tyle rzeczy, że po prostu to auto
    sprzedałem do roboty, żeby nie bujać się z naprawami.

    Z żadnym samochodem nie miałem tylu problemów w ciągu 12 miesięcy, a
    samochodów miałem już ze 20 i niektóre w opłakanym stanie kupione za
    przysłowiową flaszkę byle tanio dojeździć do przeglądu i zezłomować,
    okazywały się w końcu lepsze od renówki.

    Też kupiłem na przekór, nigdy więcej.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

  • 88. Data: 2011-07-29 22:43:02
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-07-29 12:04, kamil wrote:
    > Laguna electrical 30.96%

    Ale co electical? Kable do czujnika położenia wału? Pizdryk w czytniku
    kart? ESP prowadzi w drzewo po załączeniu wycieraczek na 3 bieg?

  • 89. Data: 2011-07-29 22:57:55
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-07-29 14:13, Karolek wrote:
    > Raczej 5 do 7 lat.
    > 10 to tylko pobozne zyczenie.

    Moje mają 9 lat. Działają.

    > Taaa i wydlubac baterie z nierozbieralnego czujnika... tego zapomniales
    > dodac :>

    Dłubanie polega *wlasnie* na rozebraniu nierozbieralnego czujnika.
    Opisane na sieci.

    > Normalna procedura to wymiana calego czujnika.

    Normalna procedura ASO. Koszty spore. Zbędne jesli się ma dwie prawe ręce.

    > Wiekszosc ludzi korzysta wlasnie z tej opcji... kupili bajer, a potem
    > placa za jego wylaczenie :P

    Ponieważ Henio z warsztatu z mocą owijania kabli taśmą nie potrafi tej
    baterii zmienić.

    > LOL. Przecietny amator z clipem

    Jesli zmienisz baterie clip jest zbędny.

    >, maszyna do sciagania opon (moze w sumie
    > lyzkami sie pobawic :P )

    Maszyny takie istnieją w ilości >1 w PL.

    >, odpowiednia bateria

    Do kupienia w mięsnym na rogu.

    > i godzinami posiewconymi
    > na wydlubywanie baterii

    To tylko dla mocno wypitych po ciezkiej imprezie w akademiku.

    > z nierozbieralnego czujnika, a potem
    > zabezpieczenie tego zdrutowanego czujnika jakos :>

    Tak. To jest dłubanina. Niektórzy nazwają to druciarstwem. Jesli efektem
    jest działający czujnik przez nastepne X lat to jest to tylko złośliwość.

    > Nie wiem co ty masz do tasmy, ale wiedz, ze ona zostala do tego celu
    > wlasnie stworzona.

    Oczywiście że wiem. Przez debili z tasmą mój wcześniejszy samochód
    stanął dwa razy w szczerym polu. Nawet owijanie tasmą powinno być
    certyfikowane bo przekracza czasem możliwości absolwenta zawodowki.

    > No i niestety, problemy byly juz od samego poczatku z tymi czujnikami i
    > bynajmniej to nie byla tylko zuzyta bateria po 10 latach, czy ulamany
    > czujnik przez gumiarza.

    O, ale jakie?

    > Moze nie wiesz o tym, ze nie kazdy doktoryzuje sie z usterek Renaulta
    > przed jego zakupem, tak aby wiedziec co robic jak sie cos spieprzy :>

    Kiedy mi się zlamał nie wiedzialem co robić. Ale po jakiś 3 próbach
    odpalenia samochodu już wiedziałem. Akurat *ta* awaria jest, że tak
    powiem, intuicyjnie workaroundowalna.

    > Bla bla bla... gowno prawda, przyczyn tego jednego komunikatu jest cala
    > masa.

    Oczywiście - na przykład brak ciśnienia na listwie. Taka sobie
    duperelka, niepotrzebnie zawracająca glowę kierowcy. Najlepiej wyłączyć
    w cholerę i jeździć (z czarnym dymem). Bo prawdziwy kierowca uznaje za
    awarie tylko detonację wtryskiwacza lub sikanie litra na suw sądząc po
    kopcących złomach z różnymi znaczkami.

    > Wiedz zatem, ze komunikuja, tylko nie na tyle czesto zeby sie do tych
    > komunikatow przyzwyczaic :>

    Byc może również mierzą mniej i nie są w stanie takich awarii wykryc.
    Więcej samodiagnostyki samochodu jakoś tak ... wydaje się lepiej.

    > Nie zauwazylem zeby w temacie bylo jakies zastrzezenie co do
    > ograniczania sie do elektroniki.

    Obawiam się że bronie tu tylko elektroniki. Z mechaniki dostalbym mierny+.

    > Mam, ale nie chce mi sie juz przytaczac kolejnych znanych mi czestych
    > usterek typu pompa wysokiego cisnienia w dci itd.

    Znowu nie elektronika. Nie mam tu co dyskutować.

  • 90. Data: 2011-07-29 23:00:00
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-07-29 15:53, kamil wrote:
    > Myślisz, że Sebastian mi w końcy wyjaśni, skąd jego tajemna wiedza,
    > skoro on jeden na całym świecie potrafi te samochody naprawiać? :)

    Czy możesz łaskawie pokazać jakiś szybki wywód podparty cytatami który
    podtrzyma tą tezę?