  • 71. Data: 2011-07-28 10:49:09
    Temat: Re: Laguna II - psujące się auto!?
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Iglo" <f...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:j0r785$797$1@inews.gazeta.pl...

    > Nie wyobrażam sobie tego

    No ja sobie też nie wyobrażałem, inaczej nie kupiłbym Renault.

    >, mając na uwadze ile można zrobić w samochodzie za
    > 1000zl.. Do tego w miarę świeżym.. Przecież to tani i pewnie (salon
    > polska -
    > wersja "naked" :-) ) nie najlepiej wyposażony kompakcik. To auto w ogóle
    > jeździło? Jakie to były przykładowe usterki? Za ile? Przecież to się
    > opłacało
    > spalić..

    Zauważ - pisałem o ostatnich miesiącach eksploatacji, a nie średnim koszcie
    na miesiąc przez cały okres eksploatacji.
    Przykłady:

    1. padły tuleje tylnej belki.
    Cena naprawy ASO - 6 tys zł (chcieli wymienić całą belkę, bo tuleje nie
    występowały jako część).
    Cena naprawy na mieście - rzeczony tysiąc hakiem - wymienili tuleje, przy
    okazji końcówki drążków.

    2. Miesiąc później - padł silniczek wycieraczek.
    Cena ASO - 1800 zł za silnik z napędem plus naprawa.
    Cena zamiennika - brak zamiennika.
    Cena części używanej - coś koło 400 zł, do tego kilka stówek za wymianę.

    Jak się dowiedziałem że NOWY silnik, ale do Fiata (Stilo) kosztuje mniej niż
    400 zł, a Renault zmusza mnie do zakupu części używanej w tej samej cenie,
    to zdecydowałem się podziękować za współpracę Renault i sprzedałem auto.

    Wolałbym już płacić 1000 zł za ratę leasingową za nowe auto tej samej klasy,
    niż dopłacać do niespełna 4 letniego trupa z rombem na masce.

    3.
    Jak już sprzedałem auto, ale jeszcze przed jego wydaniem nabywcy, padło
    otwieranie bagażnika - ASO zażądało 300 zł za naprawę zamka bagażnika plus
    400 zł bodajże za jego wymianę na nowy..
    Nie skorzystałem z oferty oczywiście, nowy nabywca pojechał do niezależnego
    elektryka, gdzie okazało się że winny nie był zamek, tylko kabelki idące do
    klapy, więc naprawił za 20 zł.

  • 72. Data: 2011-07-28 11:19:43
    Od: "Mathew Kosecki" <f...@N...gazeta.pl>

    > Wolałbym już płacić 1000 zł za ratę leasingową za nowe auto tej samej klasy,
    > niż dopłacać do niespełna 4 letniego trupa z rombem na masce.

    No to rzeczywiście się sypał trup. Współczuć. Ale oprócz tego że chciało cię
    wydrenować reno za te naprawy, to drenował cię ten niezależny warsztat. Podane
    usługi wykonuje się za pół podanej ceny. I to w DC. Conajmniej. A już "parę
    stówek za robociznę przy wymianie mechanizmu wycieraczek" to by nawet moja
    żona nie łyknęła. Dobrze ,że opchnąłeś dziada, ale musisz się oduczyć łykać
    jak pelikan w locie. Ciekawe jak rzeczony trup się sprawuje u nowego
    właściciela..

  • 73. Data: 2011-07-28 11:32:03
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Mathew Kosecki" <f...@N...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:j0r9jf$e8n$1@inews.gazeta.pl...

    > No to rzeczywiście się sypał trup. Współczuć. Ale oprócz tego że chciało
    > cię
    > wydrenować reno za te naprawy, to drenował cię ten niezależny warsztat.

    Pewnie tak, do innej marki zawsze udawało się znaleźć jakiś tańszy warsztat,
    z Renault nikt poważny nie chciał mieć do czynienia.
    Naprawiać go chciały tylko warsztaty specjalizujące się we francuzach, czy
    też w danych podezpołach.
    Ale ceny oferowali takie samo, albo wyższe - zawsze wybierałem najtańszą
    propozycję, to nie był jeden warsztat, tylko kilka.
    Część kupowałem najczęściej gdzie indziej niż wykonywałem naprawę, bo tak
    wychodziło najtaniej.

    >Podane
    > usługi wykonuje się za pół podanej ceny. I to w DC. Conajmniej.

    Jasne, wymiana tulejek w belce AX o której była mowa przed kilkoma dniami na
    grupie kosztowała prawie 700 zł, to na pewno oznacza że do Megane naprawią
    za 500 zł.
    Może w DC, w Poznaniu nikt do kogo dzwoniłem, nie chciał naprawić taniej niż
    znalazłem.

    Oczywiście nie czuję się ekspertem w szukaniu panów Kaziów po mieście,
    dzwoniłem w kilka miejsc, a nie w kilkaset.

    W ogóle czuję obrzydzenie do naprawiania auta w takich miejscach, gdy miałem
    Fiaty to można było ze spokojem naprawiać je w ASO - dysproporcje cenowe nie
    były duże, a czasem wręcz było taniej (oferowali zamienniki tańsze niż
    możliwe do znalezienia na mieście).

  • 74. Data: 2011-07-28 11:52:36
    Od: "Iglo" <f...@N...gazeta.pl>

    Cavallino <c...@k...pl> napisał(a):

    > Jasne, wymiana tulejek w belce AX o której była mowa przed kilkoma dniami na
    > grupie kosztowała prawie 700 zł, to na pewno oznacza że do Megane naprawią
    > za 500 zł.

    Uważasz, że wymiana tulei tylnego zawieszenia w Renault i regeneracja tylnej
    belki w citroenie to ta sama usługa? Acha... :-)

> [...]
    > były duże, a czasem wręcz było taniej (oferowali zamienniki tańsze niż

    A to ci filantropi :-). Czemuż zatem nie kupiłeś fiata tylko Kia?

  • 75. Data: 2011-07-28 12:08:03
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Uważasz, że wymiana tulei tylnego zawieszenia w Renault i regeneracja
    > tylnej
    > belki w citroenie to ta sama usługa? Acha... :-)

    Nie, po cenach które wtedy znalazłem sądzę, że w Megane musiało być coś
    trudniejszego. ;-)

    > A to ci filantropi :-).

    Nie - dzięki temu ściągają klientów którzy normalnie serwisowaliby u pana
    Kazia.
    Zapewne im się to opłaca, zarabiają na robocie, a nie na częściach, których
    zresztą i tak by nie sprzedali, bo klient nabyłby gdzie indziej.

    >Czemuż zatem nie kupiłeś fiata tylko Kia?

    Sam sobie zadaję to pytanie.

    Megane było już sprzedane, Fiat Bravo był już zamówiony, wpłacona zaliczka.
    Tylko trzeba było długo czekać na realizację zamówienia, bo fabryka miała
    przerwę wakacyjną.
    Kia oferowała Ceeda dużo szybciej, ze stocku, do tego dłuższa gwarancja (co
    po tragicznej jakości Megane miało znaczenie) i tak naprawdę to zdecydowało,
    że w międzyczasie zmieniłem zdanie.
    W sumie auto dużo brzydsze, ale przynajmniej przez 4 lata zupełnie
    bezawaryjne, z Fiatami tak nigdy nie było.

  • 76. Data: 2011-07-28 12:44:17
    Od: "Iglo" <f...@N...gazeta.pl>

    Cavallino <c...@k...pl> napisał(a):

    > Nie, po cenach które wtedy znalazłem sądzę, że w Megane musiało być coś
    > trudniejszego. ;-)

    Źle sądzisz. W renault to prosta wymiana dwóch elementów metalowo-gumowych, w
    citroenie demontaż belki, tulejowanie etc.. Zdarli z Ciebie. Niestety to
    powszechne. Nikt nikogo tak nie wychuśta jak polak polaka :-(.

> [...]
    > że w międzyczasie zmieniłem zdanie.
    > W sumie auto dużo brzydsze, ale przynajmniej przez 4 lata zupełnie
    > bezawaryjne, z Fiatami tak nigdy nie było.

    Fakt, ceed to nie szczyt designu. Fiat ładniejszy i w przypadku nowych fiatów
    ponoć wcale tak znów nie awaryjny, choć nie posiadam, nie wypowiadam się. A
    tematu gwarancji na 7 lat lepiej nie poruszać, bo się znowu tasiemiec zrobi.
    Jakoś trzeba było ludzi przekonać do egzotycznej marki.

  • 77. Data: 2011-07-28 12:48:53
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Źle sądzisz.

    Być może.
    Ale skoro w kilku punktach podawane ceny były zbliżone, to oznacza że
    rynkowa cena była właśnie taka jak zapłaciłem.

  • 78. Data: 2011-07-28 15:22:40
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    > *Wszystkie* moje przygody z elektroniką samochodową były spowodowane
    > "fachowcami od skręcania drutów". Zarowno tych od gazu jak i tych od
    > alarmów. Było ich kilka. Posiadam niezwykle niskie mniemanie o wiedzy
    > elektryków samochodowych. Natommiast mają bardzo duże doświadczenie w
    > usuwaniu *typowych* usterek. Ciesz więc że gdzieś ktoś dłubie również w
    > CANie.

    To te nowoczesne francuskie renowki, z tak bogatym wyposazeniem z CANem
    itd. nie mialy alarmow fabrycznych, ze jacys domorosli fachowcy od
    skrecania drutow musieli tam grzebac? :>

    --
    Karolek

  • 79. Data: 2011-07-28 16:23:06
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-07-28 15:22, Karolek wrote:
    > To te nowoczesne francuskie renowki, z tak bogatym wyposazeniem z CANem
    > itd. nie mialy alarmow fabrycznych, ze jacys domorosli fachowcy od
    > skrecania drutow musieli tam grzebac? :>

    Tak. Pierwszy idiota wymyślił zabezpieczenie "nie do znalezienia".
    Polegalo na tym ze w momencie uzbrojenia alarmu zwieralo CANa do masy
    (przekaźnikiem, bo tranzystor to oczywiście sci-fi). Efekt: po kilku
    zamknięciach samochodu błąd (brak komunikacji z reszta elementów
    samochodu) i serwis. Serwis zdążył już podmienic dwa komputery zanim
    przypadkiem zauważyli że przestaje dzialac *po* kilku uzbrojeniach
    alarmu. Podczas typowej diagnostyki zero problemów (bo alarm
    odbezpieczony). Cale szczęście trafiło na kumatego serwisanta ktory nie
    wierzył w bajki o gównianej elektronice do francuzów.

    Drugi był znacznie ciekawszy: kolesie od alarmów wmontowali ch-wie-po-co
    rezystory o małej wartości w linię CAN *wewnatrz* alarmu przy okazji
    zasilania modułu GSM. Jak się później udało mi dowiedziec "bo lepiej
    działa wtedy". I faktycznie, przy czym nie lepiej ale ciekawiej.
    Znalezione przypadkiem - ponieważ alarm szlag trafił to został odpięty i
    jakimś cudem samochód przestał mieć problemy ze wszystkim.

  • 80. Data: 2011-07-28 18:49:59
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 28/07/2011 15:23, Sebastian Biały wrote:

> [...]
    > Znalezione przypadkiem - ponieważ alarm szlag trafił to został odpięty i
    > jakimś cudem samochód przestał mieć problemy ze wszystkim.

    Już myślałem, że grupy nie czytasz i dlatego nie odnosisz się do
    podanych przeze mnie statystyk awaryjności i zadowolenia posiadaczy
    Lagun. :>

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil