    From: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Laguna II - psujące się auto!?
    Date: Fri, 29 Jul 2011 11:06:27 +0200
    <j0je9c$k3e$1@news.onet.pl> <j0k1ff$m9p$1@news.onet.pl>
    <4e2dad25$1@news.home.net.pl> <j0m6lp$3pj$2@news.onet.pl>
    <j0m6ui$6oi$1@news.onet.pl> <j0meki$i9c$1@inews.gazeta.pl>
    <agnf5o1etkef$.164gdskxf0td5$.dlg@40tude.net>
    <j0od0g$rrq$1@inews.gazeta.pl> <j0odgf$61o$1@news.onet.pl>
    <j0oh2b$39h$1@news.dialog.net.pl>
    <qdn79vhixrcf$.iq9wpmxavs0o$.dlg@40tude.net> <j0oqj9$9ur$1@news.onet.pl>
    <j0p8r2$936$1@news.onet.pl> <j0pauc$i69$1@news.onet.pl>
    <j0pb6h$2ap$3@inews.gazeta.pl> <j0pbt6$l2d$1@news.onet.pl>
    <j0rnvm$2dv4$1@news.mm.pl> <j0rrcf$45k$1@news.onet.pl>
    <j0sd6n$2o8f$1@news.mm.pl>

    On 2011-07-28 21:24, Karolek wrote:
    > To az dwa przypadki... za to usterek zwiazanych, czy to z czujnikami
    > cisnienia w kolach (niby pierdola, ale jak jest to niech dziala)

    Bateria wytrzymuje około 10 lat. Nic dziwnego że LIIph1 właśnie mają
    *teraz* z nimi problemy. Wymiana możliwa, ale to dłubanie, trzeba zdjąc
    oponę a to nie jest specjalnie latwe "pod blokiem". Można też wyłączyć
    choć przyznaje ze wymaga to troche dłubaniny ze względu na brak
    normalnego softu. W kazdym razie problem może ogarnąć przeciętny amator.
    Powinno być to nawet w zasięgu elektryków samochodowych od owijania
    kabli tasma o ile mają czym zdjąć oponę.

    > , czy
    > kartami, a raczej czytnikami, w ktorych lamia sie pewne drobne elementy,
    > czesto uniemozliwiajac uruchomienie samochodu (zapewne o tym wiesz skoro
    > znasz dobrze marke)

    Bzdura. Własnie miałem taki złamany. Nie uniemożliwiają. Po prostu
    trzeba przytrzymac przycisk Start bo ten ulamany kawałek przytrzymuje
    zasilanie za nas. Ponadto lamiący sie mały element plastikowy cieżko
    nazwać elektroniką. Z takimi awariami poradzi sobie każdy.

    >, o silnikach dci i ich slawnych komunikatach
    > injection fault

    Które wynikają w 80% z ułamamengo drutu czujnika położenia wału
    (statystyka d znajomego z ASO). Bo - przyznaje - w gównianym miejscu
    jest ...

    Zaryzykuje też że lepiej wiedzieć że masz coś zjeb... niż żyć w błogiej
    nieświadomosci. Przyznaje jednak że komputer mógłby choć jakiś kod błedu
    wyświetlić ...

    >, czy efektownych usterkach turbosprezarek

    Które to jako elementy czysto elektroniczne ... oh wait.

    >, konczacych
    > czesto tez zywot silnika przy okazji

    *Każdy* turbo diesel może skończyć w taki sposób. Czy dci kończą tak
    częsciej - nie wiem.

    > lub o lozyskach mcPhersonow

    Można w nim wymienić tranzyst.... oh wait.

    > takich pierdolach jak tandetne wykonanie elementow z tworzyw sztucznych
    > przez litosc juz nie wspomne.

    Nie zauważam. 200kkm i wszystko na miejscu.

    Widzę że wytoczyłeś najcieższe działa (bateria czujnika ciśnienia i
    łamiący się pizdyk w czytniku). Masz jeszcze jakieś wsparcie?