  • 1. Data: 2011-07-25 10:27:34
    Temat: Zakup C15
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Witam,

    Planuję kupić samochód roboczy w stylu Partner, Berlingo, C15 itp.
    Ciężarowy, najchętniej diesel, bardzo tani.
    Porady dla Partnera/Berlingo znalazłem na grupie, ale o C15 jest mało
    postów.
    Na co zwrócić uwagę przy zakupie C15 z okolic roku 2000? Jakie jest tam
    zawieszenie z tyłu? Czy podobne do Berlingo i trzeba uważać na łożyska i
    ustawienie kół? Jakie są newralgiczne punkty tego samochodu?

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 2. Data: 2011-07-25 10:30:30
    Temat: Re: Zakup C15
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2011-07-25 10:27, yabba pisze:
    > Na co zwrócić uwagę przy zakupie C15 z okolic roku 2000? Jakie jest tam
    > zawieszenie z tyłu? Czy podobne do Berlingo i trzeba uważać na łożyska i
    > ustawienie kół? Jakie są newralgiczne punkty tego samochodu?
    Sprawdź, czy składa się z czegoś więcej niż rdza. Rdza w tym modelu była
    gratis dodawana chyba już na etapie produkcji ;-)

    Maciek

  • 3. Data: 2011-07-25 10:37:17
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Maciek" <m...@n...pl> napisał w wiadomości
    > Sprawdź, czy składa się z czegoś więcej niż rdza. Rdza w tym modelu była
    > gratis dodawana chyba już na etapie produkcji ;-)

    :)

    Podobno rdza jest tylko w egzemplarzach składanych w Polsce.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 4. Data: 2011-07-25 10:52:30
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 25 Jul 2011 10:37:17 +0200, yabba napisał(a):

    > Podobno rdza jest tylko w egzemplarzach składanych w Polsce.

    C15 to pełne wykopaliska, może gdzieś na początku 1995 roku to jeszcze był
    fajny samochód, ale teraz to już będzie padlina.
    Citroen Visa który stanowi podstawę auta to konstrukcja z połowy lat 70,
    kabina ciasna, głośna i niestety rdzewiejąca w każdym przypadku.
    Różnica jest tylko w szybkości rdzewienia,

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 5. Data: 2011-07-25 11:01:18
    Od: Mikołaj Jopczyński <m...@g...com>

> [...]
    > zawieszenie z tyłu? Czy podobne do Berlingo i trzeba uważać na łożyska i
    > ustawienie kół? Jakie są newralgiczne punkty tego samochodu?

    Zastanow sie nad cadykiem.

    Mam takiego z 2001 - bardzo przyjemne autko.

    --
    Mikołaj Jopczyński, Tychy Online

    tel: 32 7 400 000 | mikolaj (at) tychy-online.pl | gg: 311167 |
    www.tychy-online.pl

    Znajdz nas na Facebooku: http://www.facebook.com/TychyOnline
    Hotspot w Tychach: http://www.hotspot.tychy.pl

  • 6. Data: 2011-07-25 12:26:47
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

> [...]
    > kabina ciasna, głośna i niestety rdzewiejąca w każdym przypadku.
    > Różnica jest tylko w szybkości rdzewienia,

    Ja dużo nie powiem ale jeździłem takimi C15 przez rok i problemu z nimi nie
    było. Miały silniki 1,8 D bez turbo, nic sie w nich nie psuło (jeden miał
    380 tys. km, drugi 220 a trzeci 60), ciągnęły bardzo dobrze jak na swoją
    niską moc. Paliły 5.5 l (ten z 380 tys 6 l - sprawdzałem raz z nudów
    kilkanascie tankowań. Skajowate siedzenia były odporne na częste wysiadanie
    i wsiadanie (taka była specyfika pracy). Z plusów to zawieszenie było fajnie
    miękkie jak na auto dostawcze co mi odpowiadało zwłaszcza że nie woziłem
    ciężkich ładunków. A jak czytałeś o blece to ja akurat robiłem w Citroenie
    AX za 660 zł na oryginalnych częściach w 2 godziny pracy na miejscu - zobacz
    Antalex

  • 7. Data: 2011-07-25 12:39:09
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 25 Jul 2011 12:26:47 +0200, Agent napisał(a):

    > Ja dużo nie powiem ale jeździłem takimi C15 przez rok i problemu z nimi nie
    > było. Miały silniki 1,8 D bez turbo, nic sie w nich nie psuło (jeden miał

    Pod koniec juz 1.9, dobry stary XUD9

    > ciężkich ładunków. A jak czytałeś o blece to ja akurat robiłem w Citroenie
    > AX za 660 zł na oryginalnych częściach w 2 godziny pracy na miejscu - zobacz
    > Antalex

    Nie, nie robiłeś, reanimowałeś zarżniętą. Robienie kosztuje niecałe 100 zł
    za zestaw naprawczy plus robocizna, też powinno być poniżej 100 zł

  • 8. Data: 2011-07-25 12:43:11
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Agent" <w...@o...ue> napisał w wiadomości

> [...]
    > akurat robiłem w Citroenie AX za 660 zł na oryginalnych częściach w 2
    > godziny pracy na miejscu - zobacz Antalex

    Czy C15 też ma taką belkę z tyłu?

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 9. Data: 2011-07-25 12:45:06
    Od: "kamil/Endurorider.pl" <f...@g...lp>

    Użytkownik "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> napisał w
    wiadomości news:j0j9di$2kk$1@inews.gazeta.pl...

    > Jakie są newralgiczne punkty tego samochodu?

    Rdza. U znajomych jest taka c15 z samego końca produkcji, która nigdy nie
    miała dzwona a wygląda jak by była po kilku i to nieudolnie zrobionych
    naprawach blacharskich. Jeszcze na gwarancji CAŁY samochód był lakierowany
    bo już był rudy zamiast biały. Dolna część budy oraz krawędź maski to
    obowiązkowo pordzewiałe elementy.

    Poza tym jest to koszmarny wynalazek, pod prawie każdym względem ale
    jednocześnie posiadający niewytłumaczalną dawkę uroku, która sprawia że
    większość osób lubi takiego parcha choć jazda nie należy do przyjemności.
    Niestety nie zmienia to faktu, że tam nie ma wzmocnień bocznych w drzwiach,
    jest potwornie głośno, hamulce są nędzne a w zakrętach odczucie jest takie
    jak by buda za chwilę miała trzeć bokiem o asfalt. Trochę sobie nią
    pojeździłem w jednej firmie, ale z własnej nie przymuszonej woli w życiu bym
    czegoś takiego nie kupił więc proponowałbym Ci żebyś się przejechał zanim
    kupisz bo można się zdrowo zdziwić. Po jeździe na miejscu pasażera nigdy nie
    byłem w stanie zapanować nad koniecznością rozprostowania gnatów zaraz po
    wyjściu z kabiny - pozycja pasażera była dla mnie nieprawdopodobnie
    nienaturalna i niewygodna.

    C15 o której piszę ma w tej chwili nieco ponad 100 00 km i do tej pory nie
    było większych problemów z silnikiem ani ze skrzynią biegów co jest bardzo
    dobrym wynikiem z uwagi na to, że samochód był zdrowo pałowany.

    Szczerze mówiąc nie wyobrażam sobie aby taki samochód z 2000 roku nadawał
    się jeszcze do jazdy. Oczywiście w Polska wszystko się nadaje, ale
    autentycznie bym się bał że z uwagi na rdzę i gwarantowaną burzliwą
    przeszłość samochód się rozpadnie w przypadku jakiegokolwiek dzwona. Bez
    mała wszystkie C15 jakie w życiu widziałem były ewidentnie skatowane tak jak
    to ma miejsce w przypadku samochodów do pracy.

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 10. Data: 2011-07-25 12:45:38
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    > C15 to pełne wykopaliska, może gdzieś na początku 1995 roku to jeszcze był
    > fajny samochód, ale teraz to już będzie padlina.

    Co masz na myśli pisząc padlina? Stan techniczny? Wygląd?

    > Citroen Visa który stanowi podstawę auta to konstrukcja z połowy lat 70,
    > kabina ciasna, głośna

    To akurat nie ma znaczenia.

    > i niestety rdzewiejąca w każdym przypadku.
    > Różnica jest tylko w szybkości rdzewienia,

    Chciałbym , żeby wytrzymał rok (20 tys. km).

    --
    Pozdrawiam,

    yabba