    From: Karolek <d...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Laguna II - psujące się auto!?
    Date: Fri, 29 Jul 2011 14:13:22 +0200
    <j0je9c$k3e$1@news.onet.pl> <j0k1ff$m9p$1@news.onet.pl>
    <4e2dad25$1@news.home.net.pl> <j0m6lp$3pj$2@news.onet.pl>
    <j0m6ui$6oi$1@news.onet.pl> <j0meki$i9c$1@inews.gazeta.pl>
    <agnf5o1etkef$.164gdskxf0td5$.dlg@40tude.net>
    <j0od0g$rrq$1@inews.gazeta.pl> <j0odgf$61o$1@news.onet.pl>
    <j0oh2b$39h$1@news.dialog.net.pl>
    <qdn79vhixrcf$.iq9wpmxavs0o$.dlg@40tude.net> <j0oqj9$9ur$1@news.onet.pl>
    <j0p8r2$936$1@news.onet.pl> <j0pauc$i69$1@news.onet.pl>
    <j0pb6h$2ap$3@inews.gazeta.pl> <j0pbt6$l2d$1@news.onet.pl>
    <j0rnvm$2dv4$1@news.mm.pl> <j0rrcf$45k$1@news.onet.pl>
    <j0sd6n$2o8f$1@news.mm.pl> <j0tt6q$a6v$1@news.onet.pl>

    > Bateria wytrzymuje około 10 lat.

    Raczej 5 do 7 lat.
    10 to tylko pobozne zyczenie.

    > Nic dziwnego że LIIph1 właśnie mają
    > *teraz* z nimi problemy. Wymiana możliwa, ale to dłubanie, trzeba zdjąc
    > oponę a to nie jest specjalnie latwe "pod blokiem".

    Taaa i wydlubac baterie z nierozbieralnego czujnika... tego zapomniales
    dodac :>
    Normalna procedura to wymiana calego czujnika.

    > Można też wyłączyć
    > choć przyznaje ze wymaga to troche dłubaniny ze względu na brak
    > normalnego softu.

    Wiekszosc ludzi korzysta wlasnie z tej opcji... kupili bajer, a potem
    placa za jego wylaczenie :P

    > W kazdym razie problem może ogarnąć przeciętny amator.

    LOL. Przecietny amator z clipem, maszyna do sciagania opon (moze w sumie
    lyzkami sie pobawic :P ), odpowiednia bateria i godzinami posiewconymi
    na wydlubywanie baterii z nierozbieralnego czujnika, a potem
    zabezpieczenie tego zdrutowanego czujnika jakos :>

    > Powinno być to nawet w zasięgu elektryków samochodowych od owijania
    > kabli tasma o ile mają czym zdjąć oponę.

    Nie wiem co ty masz do tasmy, ale wiedz, ze ona zostala do tego celu
    wlasnie stworzona.
    No i niestety, problemy byly juz od samego poczatku z tymi czujnikami i
    bynajmniej to nie byla tylko zuzyta bateria po 10 latach, czy ulamany
    czujnik przez gumiarza.

    > Bzdura. Własnie miałem taki złamany. Nie uniemożliwiają. Po prostu
    > trzeba przytrzymac przycisk Start bo ten ulamany kawałek przytrzymuje
    > zasilanie za nas. Ponadto lamiący sie mały element plastikowy cieżko
    > nazwać elektroniką. Z takimi awariami poradzi sobie każdy.

    Taa kazdy jakos sobie z nimi nie radzi, a samochody z tego powodu
    odjezdzaja na lawecie.
    Moze nie wiesz o tym, ze nie kazdy doktoryzuje sie z usterek Renaulta
    przed jego zakupem, tak aby wiedziec co robic jak sie cos spieprzy :>

    > Które wynikają w 80% z ułamamengo drutu czujnika położenia wału
    > (statystyka d znajomego z ASO). Bo - przyznaje - w gównianym miejscu
    > jest ...

    Bla bla bla... gowno prawda, przyczyn tego jednego komunikatu jest cala
    masa.

    > Zaryzykuje też że lepiej wiedzieć że masz coś zjeb... niż żyć w błogiej
    > nieświadomosci. Przyznaje jednak że komputer mógłby choć jakiś kod błedu
    > wyświetlić ...

    Twierdzisz, ze inne marki nie komunikuja usterek?
    Wiedz zatem, ze komunikuja, tylko nie na tyle czesto zeby sie do tych
    komunikatow przyzwyczaic :>

    > Które to jako elementy czysto elektroniczne ... oh wait.

    Nie zauwazylem zeby w temacie bylo jakies zastrzezenie co do
    ograniczania sie do elektroniki.

    > *Każdy* turbo diesel może skończyć w taki sposób.

    Ale jakos nie konczy, za to istnieje duze prawdopdobienstwo, ze kazde
    dci tak skonczy :>

    > Czy dci kończą tak
    > częsciej - nie wiem.

    Oj koncza... zdecydowanie czesciej.

    > Można w nim wymienić tranzyst.... oh wait.

    Jeszcze raz przypomne, ze temat jest o LII jako psujacym sie aucie w
    ogolnosci, a nie o psujacej sie lektronice w LII.

    > Nie zauważam. 200kkm i wszystko na miejscu.

    No LII jest troche lepsza od MII, bo w sumie to piszac o plastikach
    myslalem raczej o megance... tam pewne elementy po prostu odpadaly juz
    po 30kkm.

    > Widzę że wytoczyłeś najcieższe działa (bateria czujnika ciśnienia i
    > łamiący się pizdyk w czytniku). Masz jeszcze jakieś wsparcie?

    Mam, ale nie chce mi sie juz przytaczac kolejnych znanych mi czestych
    usterek typu pompa wysokiego cisnienia w dci itd.
    Naprawde mozna ksiazke napisac o usterkach Renaulta.
    Jedni twierdza, ze to tylko pierwsze roczniki LII czy MII, a po fl juz
    bylo lepiej, drudzy ze w zasadzie wszystkie sa spaprane, mozna sie o to
    spierac, ale tak czy inaczej wielu klientow zrazili do marki.

    --
    Karolek