  • 1. Data: 2011-07-24 23:29:55
    Temat: Re: Zjeżdżanie na pobocze.
    Od: "Maciej [Gawronik] Gawroński" <m...@w...pl>

    Andrzej Lawa <alawa n...@l...SPAM PRECZ.com> wrote:

    > Sam sięgnij - i spróbuj go przeczytać w całości i ze zrozumieniem.
    >
    > Poboczem mogą się poruszać tylko niektóre pojazdy. Innym nie wolno się
    > tam poruszać, chociaż mogą czasem się tam zatrzymać.

    Sięgnąłem, spróbowałem, przeczytałem w całości i z racji wykształcenia
    zrozumienie _nie_ przyszło mi z trudem... :)
    Niektóre pojazdy, o których piszesz, nie tyle że "mogą" się poboczem poruszać,
    ale _muszą_. Co zaś się tyczy pozostałych pojazdów (w szczególności pojazdów
    silnikowych), to pord nigdzie nie zabrania ich ruchu po poboczu (za wyjątkiem
    wspominanego już przypadku ze znakiem p-7b).
    Zamiast więc gołosłowia i powtarzania za mediami, że "po poboczu nie wolno
    jeździć", proszę znajdź przepis (lub wyinterpretuj z konkretnych zapisów pord)
    generalny zakaz poruszania się po poboczach pojazdów silnikowych :) I proszę,
    nie pisz, że do poruszania pojazdów silnikowych służy jezdnia, a pobocze do
    zatrzymywania i ruchu tylko niektórych pojazdów, bo nie o to chodzi. Powtarzam,
    znajdź zakaz (expresis verbis) poruszania się po poboczu (wyznaczonym znakiem
    p-7a) pojazdów silnikowych. Ja takowego nie znalazłem, ale możem już ślepy ;)

    Pozdrawiam.
    --
    Maciej 'Gawronik' Gawroński
    Grodzisk Maz.

  • 2. Data: 2011-07-25 02:11:22
    Od: to <t...@x...abc>

    begin Maciej [Gawronik] Gawronski

    > Powtarzam, znajdź zakaz (expresis verbis) poruszania się po poboczu
    > (wyznaczonym znakiem p-7a) pojazdów silnikowych. Ja takowego nie
    > znalazłem, ale możem już ślepy ;)

    Zakazu jeżdżenia autem po dachach i po drzewach też nie ma. Problem w
    tym, że jadąc poboczem łamiesz inne przepisy.

  • 3. Data: 2011-07-25 08:57:51
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 24.07.2011 23:29, Maciej [Gawronik] Gawroński pisze:
    [ciach]
    Odpowiadaj w wątku i nie twórz nowego.

    Takiego bałaganu czytać nie będę.