  • 1. Data: 2011-07-25 09:16:17
    Temat: kabriolet na zimę?
    Od: "Lukasz" <l...@b...net.pl>

    Witam,
    Przymierzam się do zakupu auta, w grę wchodzi m.in. BMW E36 Cabrio np taki
    http://moto.allegro.pl/bmw-e36-cabrio-cena-do-negocj
    acji-i1713254237.html
    (nie jest to moja aukcja). Czy da się tego typu auto użytkować również w
    zimie? W tym roku magazynowałbym go pod wiatą, docelowo w garażu. Czy można
    tym jeździć w zimie - w szczególności chodzi mi o dach i śnieg zamarzający
    na dachu auta podczas zimowych wyjazdów (pod domem będzie pod zadaszeniem,
    ale wiadomo, jak napada podczas podróży to i zamarznie przy dłuższym
    postoju)? spróbujcie wybić mi ten pomysł z głowy bo w grę wchodzi jak dla
    mnie jeszcze audi S6 (ciężko kupić w podobnej cenie) oraz omega B 3.0,
    skrzynia tylko manualna, napęd tył lub 4x4. Czy w tego typu aucie jest dużo
    zimniej niż w zamkniętym (zimą)?

    Lukasz

  • 2. Data: 2011-07-25 16:44:03
    Temat: Re: kabriolet na zimę?
    Od: Rychu <r...@a...pl>

    W dniu 2011-07-25 09:16, Lukasz pisze:
    > Witam, (ciach)

    Jak liczysz, że kupisz niezajechaną E36, to szukaj raczej
    na mobile.de i unikaj turków. Tylko licz się z tym, że
    14 letnia będzie miała przebieg 200-250 kkm, a nie "130".
    Jak chcesz kupować u nas, to z miejsca drugie tyle co na auto
    szykuj na serwis, o ile będziesz miał tyle szczęścia, że
    skończy się jedynie na częściach eksploatacyjnych + kilka
    standardowych rzeczy. Chyba, że jesteś dresem i auto serwisujesz
    trawą i gumą ze szlaufa, wtedy możesz brać w ciemno. ;)

    Co do dachu to raczej go nie będziesz zostawiał na tydzień pod
    20 cm pokrywą, więc jeśli jest jeszcze szczelny i uszczelki
    nie sparciały, to nie powinno być źle.

    Rychu
    W-wa | Panda VAN'05
    oznakowana KR637** :)

  • 3. Data: 2011-07-25 16:53:55
    Od: "BaX" <bax@_klub.chip.pl>

> [...]
    acji-i1713254237.html
    > (nie jest to moja aukcja). Czy da się tego typu auto użytkować również w

    To konkretnie zapewne nie za bardzo, może być problem nawet przy większym
    deszczu. Cholera wie ile taśma jeszcze wytrzyma na tylnej "szybie" :)
    Ogólnie to straszny strup /z przodu nadkola zjadł ząb czasu :D /i chyba
    tylko desperat na coś takiego się rzuci nawet za cene "kolarki" LOL

  • 4. Data: 2011-07-25 19:05:31
    Od: "Lukasz" <l...@b...net.pl>

    Użytkownik "Rychu" <r...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > szykuj na serwis, o ile będziesz miał tyle szczęścia, że
    > skończy się jedynie na częściach eksploatacyjnych + kilka

    to w .de części się nie zużywają?
    naprawdę serwis tego auta będzie tak drogi? ogólnie mam zamiar kupić niezbyt
    tanie w eksploatacji auto (Audi S6 albo omega MV6) więc nie wiem czy to
    będzie droższe?
    co do przebiegu - nawet nie patrzyłem jaki jest, nie interesuje mnie ta
    liczba przy zakupie auta bo nigdy nie wiem czy jest prawdziwa...

    > Co do dachu to raczej go nie będziesz zostawiał na tydzień pod
    > 20 cm pokrywą, więc jeśli jest jeszcze szczelny i uszczelki
    > nie sparciały, to nie powinno być źle.

    no to ok, dzięki

    Lukasz

  • 5. Data: 2011-07-25 19:07:06
    Od: "Lukasz" <l...@b...net.pl>

    Użytkownik "BaX" <bax@_klub.chip.pl> napisał w wiadomości
    acji-i1713254237.html

    > To konkretnie zapewne nie za bardzo, może być problem nawet przy większym
    > deszczu. Cholera wie ile taśma jeszcze wytrzyma na tylnej "szybie" :)

    to akurat wiem, taki przykład dałem

    > Ogólnie to straszny strup /z przodu nadkola zjadł ząb czasu :D
    no właśnie, ja takich rzeczy nie zauważam bo się po prostu nie znam :/

    w oko wpadło mi jeszcze to:
    http://otomoto.pl/bmw-325-cabrio-m-pakiet-gaz-sewenc
    ja-C19242379.html
    lepsze?

    Lukasz

  • 6. Data: 2011-07-25 19:19:34
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-07-25 09:16:17 +0200, "Lukasz"
    <l...@b...net.pl> said:

    > Czy da się tego typu auto użytkować również w zimie?

    Czyżby silnik, karoseria, opony i inne miały nie dać rady zimą? Dlaczego? ;>

    > Czy można tym jeździć w zimie

    Tak samo jak w śwęia państwowe.

    > - w szczególności chodzi mi o dach i śnieg zamarzający na dachu

    Jest dach? Śnieg zamarza na dachu. Nie ma dachu? Śnieg na nim nie zamarza...

    > ? spróbujcie wybić mi ten pomysł z głowy

    A dlaczego? Chcesz? Kupuj.
    Latem chłodniej, zimą zimniej... :-)

    > Czy w tego typu aucie jest dużo zimniej niż w zamkniętym (zimą)?

    Przy temperaturze -22 na zewnątrz - w środku samochodu (rano) miałem -22.
    Potem włączyłem nawiew i problem się rozwiązał...

    --
    Bydlę

  • 7. Data: 2011-07-25 19:29:02
    Od: "Lukasz" <l...@b...net.pl>

    Użytkownik "Bydlę" <p...@g...com> napisał w wiadomości

    > Jest dach? Śnieg zamarza na dachu. Nie ma dachu? Śnieg na nim nie
    > zamarza...

    może dla ciebie to dziwne pytanie, ja zawsze miałem blachę nad głową i nie
    wiem jak materiał wytrzymuje mrozy, śnieg itp.

    > Przy temperaturze -22 na zewnątrz - w środku samochodu (rano) miałem -22.
    > Potem włączyłem nawiew i problem się rozwiązał...

    pytam czy dłużej/słabiej się nagrzewa, zwykle nie jest na tyle szczelny i
    ogólnie panuje większe zimno niż przy pełnym blaszaku

    Lukasz

  • 8. Data: 2011-07-26 16:16:23
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-07-25 19:29:02 +0200, "Lukasz"
    <l...@b...net.pl> said:

    > Użytkownik "Bydlę" <p...@g...com> napisał w wiadomości

    > może dla ciebie to dziwne pytanie,

    Ależ nie jest.
    Tylko wydawało mi się oczywiste, że jeśli na dachu będziesz miał
    zamarznięty śnieg i lód, to złożenie go (dachu) będzie sprawiało więcej
    problemów, niż ta sama czynnność, ale bez śniegu i lodu.

    > pytam czy dłużej/słabiej się nagrzewa,

    Bez dachu? Wolniej zdecydowanie.

    > zwykle nie jest na tyle szczelny i ogólnie panuje większe zimno niż
    > przy pełnym blaszaku

    Jeśli masz dach nad głową a silnik sprawny, to ciepłe powietrze
    nagrzeje wnętrze.
    Pytanie tylko jakich temperatur oczekujesz - bo na parokilometrowej
    trasie nie nagrzejesz niczego za bardzo...

    --
    Bydlę

  • 9. Data: 2011-07-26 16:29:58
    Od: "BaX" <bax@_klub.chip.pl>

> [...]
    > zamarznięty śnieg i lód, to złożenie go (dachu) będzie sprawiało więcej
    > problemów, niż ta sama czynnność, ale bez śniegu i lodu.

    Składanie takiego dachu w zimie skończy się połamaniem tylnej pleksy.