  • Data: 2013-08-15 20:19:11
    Temat: Re: Ładowanie akumulatora samochodowego z baterii słonecznej
    Od: Tomasz Wójtowicz <n...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-08-15 20:05, ToMasz pisze:
    > witam
    >
    > JEst bateria słoneczna trochę większa od kartki a4. w stanie jałowym ma
    > 21V, około 10Wat, maksymalny prąd 0.6A. tak sobie myślę żeby ją
    > podłączyć do zapalniczki samochodowej w celu podładowania akumulatora.
    > aby akumulator się nie rozładował dam diodę. Zastanawiam się nad
    > potrzebą ograniczenia prądu np za pomocą żarówki, ale chyba niema potrzeby.
    > Sprzedawca baterii i osprzętu, twierdzi ze do tego celu jest potrzebny
    > super hiper regulator aby nie uszkodzić baterii i akumulatora
    > samochodowego...
> [...]

    Gwarancji nikt ci nie da.

    Ale z tego co wiem, to bateria słoneczna jest źródłem prądowym. Więc
    podłączona bezpośrednio do akumulatora powinna dawać 12V 0.6A, ale nie
    mogę za tą teorię poręczyć, bo nie wiem, czy dana bateria słoneczna jest
    dokładnie tym, co znam z teorii. Jeśli jednak by tak było, to możesz
    spokojnie zasilać akumulator tą baterią. Prąd 0.6 na pewno krzywdy nie
    zrobi.