  • 21. Data: 2009-05-08 21:18:08
    Temat: Re: Labhd.pl - nowe labolatorium foto w jakosci HD
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    ...::QRT::... wrote:

    > wystarczy mi wiedza iż *realne* podnoszenie rozdzielczosci wydruku +
    > medium które tą rozdzielczośc jest w stanie "przyjąć", daje
    > zauważalne gołym okiem rezultaty.
    > Oczywiecie tego czy tak bedzie w tym wypadku? - nie wiem. Ale
    > Ale wiem ze różnce miedzy 300 dpi a 600 po prostu widać i już.

    Troche ci pomoge... jest pewna roznica pomiedzy technika druku gdzie farbę
    mozna nałożyć lub nie, a naswietlaniem, gdzie kazdy punkt moze mieć wiele
    intensywnosci kazdej składowej (w tym przypadku chwala się 12-ma bitami na
    kanał).

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 22. Data: 2009-05-09 07:12:32
    Od: "Radosny" <radosny@usun_to.top67.pl>

> [...]
    > Oczywiecie tego czy tak bedzie w tym wypadku? - nie wiem. Ale
    > Ale wiem ze różnce miedzy 300 dpi a 600 po prostu widać i już.

    W druku jest pojęcie liniatury, które można porównac do dpi labie. Typowe
    wartości to 150-175 lpi. Dobre wydawnictwa robią 200 lpi. W ramach
    eksperymentów studentów w Heidelbergu dochodzą do 300 lpi. Powyżej już nic
    nie widać. A tyle ma odbitka z każdego labu.

    --
    Radosny

  • 23. Data: 2009-05-10 11:23:20
    Od: "...::QRT::..." <n...@...mejla>

    Dnia Sat, 9 May 2009 09:12:32 +0200, Radosny napisał(a):

> [...]
    > eksperymentów studentów w Heidelbergu dochodzą do 300 lpi. Powyżej już nic
    > nie widać. A tyle ma odbitka z każdego labu.

    bzdura. Gdy tak było to przy druku z liniaturą 150 wystarczyły by pliki o
    rozdzieczosci 150 dpi. A tak nie jest.

  • 24. Data: 2009-05-10 11:28:28
    Od: "...::QRT::..." <n...@...mejla>

    Dnia Fri, 8 May 2009 23:18:08 +0200, Mikolaj Tutak napisał(a):

> [...]
    > intensywnosci kazdej składowej (w tym przypadku chwala się 12-ma bitami na

    no i co z tego ze jest różnica?
    Pisałem o tym ze podnoszenie rozdzielczości odbitki może mieć sens.
    IMO odbitki z labu rozdzielczośćią wcale nie grzesza - np w porównaniu z
    czarno-białymi odbitkami z powiekszalnika

  • 25. Data: 2009-05-10 11:43:00
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    ...::QRT::... wrote:

    > bzdura. Gdy tak było to przy druku z liniaturą 150 wystarczyły by
    > pliki o rozdzieczosci 150 dpi. A tak nie jest.

    Tak wlasnie jest.

    Stosowanie plikow 300dpi to zaszlosc.
    Dziadek tak robil, ojciec tak robil, to i syn tak robi.
    I zaden z nich nie wie dlaczego ;)

  • 26. Data: 2009-05-10 11:54:03
    Od: "...::QRT::..." <n...@...mejla>

    Dnia Sun, 10 May 2009 13:43:00 +0200, Jakub Jewuła napisał(a):

    > Tak wlasnie jest.
    >
    > Stosowanie plikow 300dpi to zaszlosc.
    > Dziadek tak robil, ojciec tak robil, to i syn tak robi.
    > I zaden z nich nie wie dlaczego ;)

    ja tam wiem :)
    Drukowałem pliki 150 dpi (bo w uproszczeniu klient tak chciał) i różnica
    jest nie tylko dostrzegalna ale i znaczna.

  • 27. Data: 2009-05-11 08:43:06
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-05-08 20:12:14 +0200, Giecze <czechowski@post.#skasujto#.pl> said:

    > Nie wydaje mi się, aby naświetlanie 400dpi widocznie ustępowało
    > 640dpi.

    Prawdziwe a nie marketingowe 400 vs 640 dpi - pewnie nie. Problem w
    tym, że niezbadane są sposoby liczenia podawanych przez producenta (czy
    raczej lab) wartości ;-)
    A tak BTW - podobnie można by powiedzieć o drukarkach atramentowych,
    nie? 300 dpi powinno być wystarczające do wszystkiego...

    de Fresz

  • 28. Data: 2009-05-11 09:35:36
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

> [...]
    > A tak BTW - podobnie można by powiedzieć o drukarkach atramentowych,
    > nie? 300 dpi powinno być wystarczające do wszystkiego...

    Co znaczy "wystarczajace"? ;)

    roznice widac jeszcze przy 360dpi a naet przy 720,
    choc to juz raczej dla ekstremistow ;)

  • 29. Data: 2009-05-11 10:40:56
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-05-11 11:35:36 +0200, "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl> said:

    > Co znaczy "wystarczajace"? ;)

    Dobre dla wszystkich ;-)

    > roznice widac jeszcze przy 360dpi a naet przy 720,
    > choc to juz raczej dla ekstremistow ;)

    Na Epsonie 4800 pomiędzy 360 a 720 dpi jak dla mnie jest widoczna dość
    wyraźnie. Przy 1440 to już musiałem się mocno wpatrywać, ale cośtam
    chyba ;-) widać. Oczywiście wszystko przy plikach przekraczających
    rozdzielczością możliwości drukarki.

    de Fresz

  • 30. Data: 2009-05-11 11:08:50
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

> [...]
    > wyraźnie. Przy 1440 to już musiałem się mocno wpatrywać, ale cośtam
    > chyba ;-) widać. Oczywiście wszystko przy plikach przekraczających

    Ja mialem na mysli rozdzielczosc pliku a nie druku...