eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyLPG szarpie na ciepłym › Re: LPG szarpie na ciepłym
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
    blin2!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrad
    a.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: LPG szarpie na ciepłym
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.84pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <o62n4j$50r$1@node2.news.atman.pl> <o67eun$ouj$1@node2.news.atman.pl>
    <o687u1$u8b$1@node1.news.atman.pl>
    Date: Tue, 24 Jan 2017 23:28:13 +0100
    Message-ID: <4i3yrusib9hi.ggcryoryp875$.dlg@40tude.net>
    Lines: 44
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 89-77-179-152.dynamic.chello.pl
    X-Trace: 1485297071 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 15190 89.77.179.152:10786
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2597958
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Tue, 24 Jan 2017 19:54:57 +0100, Mateusz Bogusz napisał(a):

    >> Pojedź do kumatego gazownika, ale naprawdę kumatego, który też wie jak
    >> działa silnik spalinowy i jego sterownie a nie gaziarza który tylko
    >> wkłada instalacje.
    >> W moment Ci to ogarnie.
    >
    > Dobra, byłem. Gaziarz odesłał do mechanika, bo stwierdził że komputer co
    > prawda nie pokazuje żadnych błędów, obie sondy (przed i za) zwracają
    > ruchomy sygnał napięcia ale obie korekty ("trimy" powiedział) stoją na
    > 0.0% niezależnie co by robić i nie jest w stanie ustalić czy listwa
    > zalewa czy co robi i żebym najpierw to rozwiązał.

    Jeśli sondy się ruszają sinusoidalnie, to znaczy że komputer działa
    poprawnie w pętli zamkniętej i "trimy" są takie jak mają być.
    Czy on wie że LTFT i STFT to są dwa różne parametry? Oba wskazywały 0.0?

    Jeśli tak, to prawie na pewno odczytywał je w niewłaściwy sposób.

    Odczytywał je za pomocą komputera gazowego, czy OBD2 samochodu?
    Część sterowników gazu IV gen mają połączenie z instalacją OBD2 samochodu i
    za jej pomocą można teoretycznie czytać różne rzeczy, ale tak z
    doświadczenia wychodzi mi że to prawie nigdy nie działa ;)


    > Do mechanika podjechałem i się umówiłem, ale marudził że jak jest
    > napięcie na sondach i się rusza, to działają, a korekty komputer ma
    > tylko najwyżej może ich nie zwracać na OBD "bo tak jest ustawione".

    No to się trzeba dowiedzieć np. na forum marki czy przez OBD2 interfejstem
    ELM327 daje się odczytać STFT i LTFT i czy to proste czy wymaga jakiejś
    magii.

    Cześć sterowników gazu mających połączenie OBD2 może resetować cyklicznie
    komputer po to właśnie żeby LTFT było cały czas 0% (np. w trybie
    autokalibracji żeby się orientować na podstawie STFT).


    > I
    > żebym poszedł z tym do gazownika :-)

    No tak to niestety wygląda.
    Mało kto rozumie jak działają współczesne silniki, natomiast nie
    przeszkadza im to ani być "mechanikiem" ani "gazownikiem".

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: