  • 1. Data: 2017-01-22 17:37:32
    Temat: LPG szarpie na ciepłym
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    Gdy szarpie na zimnym, a po rozgrzaniu się poprawia to już wiem żeby
    sprawdzić np. wtryskiwacze (zalepione i po rozgrzaniu łatwiej im).

    Ale czemu się przyjrzeć jeżeli na zimnym po przełączeniu na gaz pracuje
    równo, a po 40-50km "podszapruje" na jałowych/niskich np. podczas
    toczenia się na dwójce?

    Pomijam, że reduktor i wtryskiwacze mają dopiero po 15 tys. km, na
    chłopski rozum te miały by problem prędzej na zimnym, nie na ciepłym.

    Instalacja sekwencja IV generacji, OBDII nie informuje o żadnych
    usterkach czy wypadaniu zapłonów.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 2. Data: 2017-01-22 17:38:54
    Temat: Re: LPG szarpie na ciepłym
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    Dodam tylko, że w każdym momencie po przełączeniu na benzynę zaczyna
    chodzić równo.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 3. Data: 2017-01-22 23:21:02
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sun, 22 Jan 2017 17:37:32 +0100, Mateusz Bogusz napisał(a):

    > Ale czemu się przyjrzeć jeżeli na zimnym po przełączeniu na gaz pracuje
    > równo, a po 40-50km "podszapruje" na jałowych/niskich np. podczas
    > toczenia się na dwójce?

    Podstawowa sprawa to trzeba sprawdzić korekty LTFT i STFT - czy nie
    osiągają istotnie innych wartości podczas pracy na gazie i benzynie.

    I czy sondy lambda podają poprawne wartości.

    A sprawdzić to trzeba wszystko - czy problemy występują np. w jakiś
    przedziałach temperatury gazu lub parownika, czy może zmienia się ciśnienie
    gazu na listwie.

  • 4. Data: 2017-01-23 20:03:34
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

> [...]
    >
    > A sprawdzić to trzeba wszystko - czy problemy występują np. w jakiś
    > przedziałach temperatury gazu lub parownika, czy może zmienia się ciśnienie

    Czyli bez kompa jednak nic nie wyczaruje.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 5. Data: 2017-01-23 20:28:48
    Od: wowa <w...@g...pl>

    > Czyli bez kompa jednak nic nie wyczaruje.

    Najpierw zatankuj na innej stacji, w sensie żeby było od innego
    dostawcy.
    Wojtek

  • 6. Data: 2017-01-23 22:13:53
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Mon, 23 Jan 2017 20:03:34 +0100, Mateusz Bogusz napisał(a):

    > Czyli bez kompa jednak nic nie wyczaruje.

    No bez kompa to zawsze po omacku.

    Do sprawdzania korekt wystarczy Ci ELM327, do grzebania w sterowniku
    komputer do Twojej gazowni.

  • 7. Data: 2017-01-24 08:46:34
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Najpierw zatankuj na innej stacji, w sensie żeby było od innego dostawcy.
    > Wojtek

    Cztery pełne butle po drodze w góry i z powrotem sprawdzone.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 8. Data: 2017-01-24 12:14:33
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2017-01-22 o 17:38, Mateusz Bogusz pisze:
    > Dodam tylko, że w każdym momencie po przełączeniu na benzynę zaczyna
    > chodzić równo.

    Czyli sprawa raczej prosta. Pozostaje wizyta u gazownika. U mnie też
    szarpie, ale jazda na samej benzynie nic nie zmienia - auto poszarpuje
    nadal. Cholerny postęp techniki. Czego ja już nie robiłem, i ile kasy
    nie wydałem - wymiana świec, kabli WN, cewek, czyszczenie przepustnicy i
    cała masa innych dupereli, a on jak szarpał tak szarpie.

  • 9. Data: 2017-01-24 12:43:32
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 24 Jan 2017 12:14:33 +0100, Trybun napisał(a):

> [...]
    > nie wydałem - wymiana świec, kabli WN, cewek, czyszczenie przepustnicy i
    > cała masa innych dupereli, a on jak szarpał tak szarpie.

    Przepływomierz sprawdź. W moim zagazowanym mondeo mk2 był przyczyną
    wiecznych problemów (falowanie, szarpanie).

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 10. Data: 2017-01-24 12:48:38
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-01-22 o 17:37, Mateusz Bogusz pisze:
> [...]
    > chłopski rozum te miały by problem prędzej na zimnym, nie na ciepłym.
    >
    > Instalacja sekwencja IV generacji, OBDII nie informuje o żadnych

    Pojedź do kumatego gazownika, ale naprawdę kumatego, który też wie jak
    działa silnik spalinowy i jego sterownie a nie gaziarza który tylko
    wkłada instalacje.
    W moment Ci to ogarnie.

    Lewis