  • Data: 2017-01-25 00:07:26
    Temat: Re: LPG szarpie na ciepłym
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Jeśli sondy się ruszają sinusoidalnie, to znaczy że komputer działa
    > poprawnie w pętli zamkniętej i "trimy" są takie jak mają być.
    > Czy on wie że LTFT i STFT to są dwa różne parametry? Oba wskazywały 0.0?
    >
    > Jeśli tak, to prawie na pewno odczytywał je w niewłaściwy sposób.
    >
    > Odczytywał je za pomocą komputera gazowego, czy OBD2 samochodu?

    Za pomocą OBD2 pod kierownicą, obie wartości widniały u niego 0.0%

    > No to się trzeba dowiedzieć np. na forum marki czy przez OBD2 interfejstem
    > ELM327 daje się odczytać STFT i LTFT i czy to proste czy wymaga jakiejś
    > magii.

    Gazownik zobaczył u mnie w schowku ELM327 na bluetootha i powiedział
    żebym tego nie podłączał, bo "psuje to mapę" i "uwalę komputer". Ja go
    zrozumiałem, że ma na myśli fizyczne popsucie wtyczki przez podłączanie
    marnej jakości interfejsu i zrobienie np. spięcia - dobrze go
    zinterpretowałem?

    > No tak to niestety wygląda.
    > Mało kto rozumie jak działają współczesne silniki, natomiast nie
    > przeszkadza im to ani być "mechanikiem" ani "gazownikiem".

    Poczekam jak to będzie wyglądać u mechanika i wtedy napiszę.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz