  • Data: 2017-10-28 00:38:40
    Temat: Re: LED-ówki i ściemniacz tyrystorowy
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Piotr Wyderski napisał:

    > LEDy miewają przetwornice impulsowe. Ostatnio przez przypadek
    > odkryłem, że LED Diall z Casto opisany jako "12V AC/DC" świeci
    > całkiem jasno już od 2V (!). Komuś naprawdę wyszła ta przetwornica,
    > chylę czoła.

    Pisałem o tym kilka miesięcy temu. Że startuje od 3,7V, bo to mi się
    udało sprawdzić z baterią litową. Potem sprawdziłem w dokumentacji
    scalaka -- podają bardzo niskie napięcie startu przetwornicy, choć
    nie aż 2V. O ile wiem, to ledy przeznaczone do pracy ze ściemniaczem
    mają regulację zrobioną na około. To znaczy jest przetwornica i jest
    układ, który mierzy wypełnienie przebiegu zasilającego. Stopień
    wypełnienia wpływa na napięcie wyjąciowe przetwornicy. Z technicznego
    punktu widzenia straszna durnota.

    --
    Jarek