  • Data: 2017-10-28 13:53:29
    Temat: Re: LED-ówki i ściemniacz tyrystorowy
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Mogę powiedzieć, że znajomość ze ściemniaczami nabyłem zanim stało
    > się to modne. Potrafiłem zaprojektować i zrobić taki ściemniacz, gdy
    > jeszcze nie dało się ich kupić w handlu uspołecznionym. Entuzjazm
    > miałem duży, bo nawet puszki w ścianach nieco pogłębiłem, by ta moja
    > elektronika się tam zmieściła. Dzisiaj uważam, że to już nie ma sensu.

    Były czasy, że nie dało się kupić żarówek (i to nie dlatego, że Unia
    zakazała), a w spożywczych było od groma octu.

    Mieliśmy żarówki 250W, ale to było za jasno. Wstawiłem więc w puszkę
    wyłącznika diodę w szereg - ale mruganie wyraźnie przeszkadzało.
    Zrobiłem więc tyrystorowy regulator (ustawiony na stałe) i wstawiłem w
    puszkę. Cieszyłem się 2 dni. Przyszedł sąsiad (dwa piętra różnicy), czy
    ja przypadkiem czegoś nie robię, bo on radia nie może słuchać no i
    zrezygnowałem z tego regulatora. Ja wtedy prawie w ogóle nie wiedziałem
    co to zakłócenia, a książkę o tyrystorach dostałem jako nagrodę w 7 czy
    8 klasie. Nietypowa nagroda w szkole, ale nauczyciele wiedzieli co mnie
    kręci, a że nie umieli wybrać to jak jeden z nich jechał do księgarni
    kupić książki na nagrody to wysłali mnie z nim abym wybrał sobie
    książkę. Ta była dla mnie zdecydowanie za trudna, ale akurat nie było
    żadnej innej co by mi lepiej pasowała.
    P.G.