  • Data: 2017-10-28 14:04:55
    Temat: Re: LED-ówki i ściemniacz tyrystorowy
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-10-28 o 01:01, (c)RaSz pisze:

    > A zasilałeś AC czy DC? No bo z baterii to jak by miała działać ta
    > "przetwornica impulsowa" (nie znam się, to pytam)...

    Przetwornice też, a może przede wszystkim się robi na DC.

    > Ciekawe, ile to mi nabija "za zużycie"?  ;-)

    Jak klasyczny licznik i tylko to jedno pobiera prąd to może być w ogóle
    za mało, aby się kręcił i nic nie nabija.

    Jeśli LEDówka bardzo słabo świeci to napięcie na niej znikome. Na
    zwykłej żarówce też było znikome - czyli zużycie wtedy i teraz było
    praktycznie takie samo.

    A ile to energii. Trzeba by zmierzyć prąd.
    Załóżmy, ze 1 mA. Czyli w ciągu godziny jest 230mWh. Na 1Wh potrzeba
    więc około 4h. na 1kWh 4000h. Czyli w rok 2,19kWh.
    P.G.